Maik heeft KMA en reflux, hij had al een lange tijd berg op zijn hoofd, wat nu is overgegaan in Seborroïsch eczeem, dikke gele schilfers en een rode dikkere huid eronder, het voelt vettig en ziet er vies uit. Hij heeft ook eczeem op zijn wang. Zijn er meer baby's met Seborroïsch eczeem op hun hoofd ? Wat gebruiken jullie ervoor en wat doen jullie eraan ? Ik doe hem niet vaak in bad, om de paar dagen om zo erger te voorkomen.
Ja mijn oudste heeft het, helaas is hij ook allergisch voor veel verzorgingsproducten dus ik smeer er niets op. Je kunt er vettigheid op smeren en het er later met een fijne kam uitkammen. Vaak komt er dan ook haar mee dus schrik hier niet van. Ik houdt het bij Kylian in de gaten en zitten er echt hele dikke korsten dan vraag ik of ik ze eraf mag halen, hij krijgt dan vaak een snoepje voor het stil zitten. Vaak is het erger bij stress (begin nieuw schooljaar) of wanneer de weerstand laag is, het komt alleen voor op behaarde plekken (hoofd en later baard en schaamstreek kan het voorkomen) het is een probleem met een gistsoort wat gewoon te veel wordt aangemaakt. Ik merk wel dat het vaak wat erger wordt als er langere tijd meer suiker binnen gekregen wordt. Groetjes Anita