8 dagen na miskraam eisprong?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jaleesa, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ik heb op 19-10 een miskraam gehad. Normaal gesproken heb ik altijd last van ovulatiepijn. Nu heb ik gisteren ovulatiepijn gehad en wat slijmverlies (weinig) Zou dit mijn ovulatie kunnen zijn? Kan dat zo kort na de miskraam?

Ik heb gisteren wel een ovulatietest gedaan, deze was negatief. Ik heb deze ook zondag gedaan, deze gaf twee strepen. De T-streep was niet sterk en dus niet positief. Gisteren had ik helemaal geen T-streep.

Ovulatiepijn duurt bij gemiddeld 3 dagen. Maar de 'heftigste' pijn was dus maandag. Nu vraag ik me af of het kan dat ik gisteren mijn ei heb gehad. Heb trouwens een cyclus van 26-28 dagen.

Ik baal er wel een beetje van dat ik mogelijk mijn ei gemist heb. Zou nog zo graag mee willen doen voor een juli baby. Tevens is de kans na miskraam groter om zwanger te raken.

Groeten,
    Jaleesa

2. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Jaleesa,

Het is niet per definitie zo dat je na een miskraam sneller zwanger wordt hoor. Dat is nooit wetenschappelijk aangetoond. Dus geen zorgen dat je nu een extreem goede kans zou mislopen.

Wat jij schrijft herken ik: vorige miskraam zag ik ook vruchtbaar slijm en had ik eisprong pijn, terwijl de ovulatietest dat niet aangaf. Ik denk zelf dat er toch een eisprong was, maar dat de ovulatietesten niet betrouwbaar waren omdat er nog veel hcg in mijn lijf zat. Als ik een zwangerschapstest deed was die ook nog heel positief. Maar zeker weten doe ik het nooit. Het is net zo goed mogelijk dat die eisprong pijn niet van een eisprong kwam maar van het weer opnieuw in actie komen van je eierstok, dus dat de eitjes pas dan weer beginnen te rijpen. Ik probeer altijd maar gewoon weer een paar keer per week seks te hebben, baat het niet, dan schaadt het ook niet ;) En was er dan toch net een eisprong, dan is er in elk geval een klein kansje...

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als er hcg in je lichaam zit dan springt er geen ei toch of ben ik nou gek?

4. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik heb 22 okt een miskraam gehad (ik was 7 weken zwanger) nu vertelde de arts in het ziekenhuis nadat ik een echo heb laten maken dat het bij mij gewoon zou verlopen als een menstruatie en bij wijze van spreke gewoon de cyclus zou vervolgen met eisprong en zo dus zou ik ongeveer op 2 NOV een eisprong hebben (ook met cyclus van 28 dagen) dus denk dat het best zou kunnen dat je een eisprong hebt/gehad

je moet dan gewoon rekenen dat de eerste dag van je menstruatie, de eerste dag van je miskraam is,

ik weet het zelf ook niet , heb nooit eerder een miskraam gehad dus is voor mij ook afwachten hoe mijn lichaam de draad weer oppakt zeg maar

jij hebt dus rond dezelfde tijd een miskraam gehad als ik, heb jij ook nog klachten van duizeligheid en zo>? ik wel en sinds vandaag eigenlijk pas geen bloedverlies meer ( nu precies 1 week geleden miskraam gehad)
    Heb je ook nog ergens last van? is dat normaal?

5. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij zit er geen hcg meer in haar lichaam? Anders had ze lijkt me wel op zijn minst een tweede (licht) streepje op haar ovulatietest moeten hebben. Het kan al je eisprong zijn, maar het hoeft niet. Mijn ervaring is dat je de eerste cyclus na een miskraam niet echt op signalen van je lijf af kan gaan. De boel is gevoeliger en daardoor meer kramp en het is sowieso helemaal in de war. Gezien je negatieve ovulatietest denk ik dat je eiprong nog moet komen. Misschien gewoon door blijven testen?

6. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    @Noodles
    Klopt, ik heb van de VK gehoord dat je qua hormonen na een miskraam niet vermeerd vruchtbaar bent. Maar dat de baarmoeder meer toegankelijker is. En als deze pijn een voorbode voor de te komen ovualatie is? Ik dacht altijd dat ovulatiepijn vóór de ovulatie kwam. We hebben nu ook gewoon om de dag seks, hopende dat het raak is ;)

@SeRa24
    Ik reken de dag dat ik de vrucht ben verloren als 1e dag van de laatste mensturatie. Maar dan klopt het nog niet. Ik heb bij mijn weten nooit op de 8e dag een eisprong. Maarja, je lichaam is natuurlijk na een miskraam helemaal van het padje.

Ik heb 3 dagen voor jou een miskraam gehad. Ik heb ongeveer 6 dagen licht gebloed. Gisteren nog een klein beetje oud bloed verloren. Verder af en toe steekjes in mijn borst, baarmoeder en eileiders/eierstokken. Verder geen last van duizeligheid ofzo. Heb jij nog veel last? Ik denk dat elk lichaam anders reageert. De een duurt het maanden voordat de cyclus weer op gang is en bij de ander is deze gelijk weer de oude.

@Trees
    Ik heb één dag een 2e streep gehad en dat was op zondag (maar volgens de bijsluiter is de test dan nog niet positief omdat die streep lichter was als de C-streep. Ik weet het ook niet waar mijn lichaam mee bezig is. Gezien de pijn en het slijm, had ik maandag mijn ovulatie, maar dat is m.i. veel te vroeg. 8 dagen na de miskraam. Normaal heb ik mijn ei tussen de 12e en 14e dag.

Mijn lichaam is helemaal de weg kwijt :)

7. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik heb alleen last van duizeligheid en verder niet echt klachten maar dat zal ook wel wat te maken hebben met het bloedverlies

8. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    @Jaleesa: ik kreeg vanmorgen ook de schrik van mijn leven: een positieve ovulatietest op dag 10 na de curettage? Hihi. Ik denk zelf niet dat het kan kloppen, volgens mij reageert het LH streepje nu op het hcg dat nog in mijn lijf zit. Maar goed, nu zit ik dus met hetzelfde als jij, ik heb nog nooit een eisprong op dag 10 gehad (altijd dag 16) dus ik ga er vanuit dat het niks is, en doe toch mijn best ;) Wie weet!

9. Trees

Trees Niet meer actief

De lichte streep kan ook nog door een restant hcg veroorzaakt zijn. Door hcg kan een ovulatietest ook licht kleuren. Ik heb trouwens dagen voor mijn ovulatie al slijm en steekjes. Het begint ongeveer een week van tevoren en het slijm is er soms al 4 á 5 dagen vantevoren. Ik heb het in ieder geval nog nooit op de dag zelf gehad en ook dat schijnt heel normaal te zijn. Gewoon doorklussen en testen en wie weet vind je snel weer de weg terug (of beter gezegd je EISPRONG!)

Little85pooh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina