8 dagen na positieve lh piek pas temp. Stijging

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dirkje92, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dirkje92

Dirkje92 Nieuw lid

10 feb 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help!!

Ik zit met een groot dilemma en ik ben mezelf een beetje gek aan het maken..
    8 dagen geleden had ik voor het eerst een positieve ovulatietest test in handen..omdat dit de eerste keer was dat ik hiermee werkte (voorheen al 5 maanden aan het tempen) ben ik toen gelijk gestopt met ovulatietesten.. nog wel een aantal keer seks gehad..ik had wel pijnlijke tepels en borsten wat ik eigenlijk altijd heb als ik eisprong denk te hebben. Maar geen verandering in slijm of tempratuur verhoging. Nu 8 dagen later is mijn temp dus wel ineens veel hoger en heb ik sinds gister last van soort krampjes net of je ongi moet worden maar nog steeds geen slijm.

Mijn vraag.. denken jullie dat ik wel een eisprong gehad kan hebben? Of dat ik deze ronde als verloren moet beschouwen..
    We zijn al een jaar bezig en ik sta er tot nu toe redelijk relaxt in tot vandaag dus dat die temp ineens gek doet..
    Graag jullie reactie.
    X

2. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Heb je misschien een foto van die ovulatietest? en was het test streepje echt net zo donker of donkerder dan de controle streep? je ei is echt pas geweest vlak voor deze temp stijging, meestal 1 dag ervoor... dus denk dat je of een vals positieve test hebt gehad of nog niet niet helemaal positief...

3. Dirkje92

Dirkje92 Nieuw lid

10 feb 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Foto heb ik niet maar hij was eerst 2 dagen zichtbaar en daarna 1 dag veel donkerder dus ik denk wel dat ie dat goed aangaf maar dan daarna nog een piek ofzo gehad heb of dat 1 van de 2 niet klopt..

We zijn al helemaal gecheckt door huisarts enzo en die kon niks geks vinden..hopelijk volgende ronden dan maar..

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Mag ik jetempkaart eens zien??

Een posi ovu is geen garantie dat je ei ook springt. Hij ka het ook dagen later pas doen (waarbij je dus wederom een lh piek krijgt op je ovu).

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Maar waren beide streepjes dus minstens even donker of was het teststreepje gewoon wat donkerder?
    Een ovulatietest is namelijk pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een tweede streepje op kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.

Ik vermoed dan ook dat je ovulatietest niet positief was en dat je nu pas bijvoorbeeld net je eisprong hebt gehad. Temperaturen geeft ook vaak een correcter beeld dan ovulatietesten. Tenminste, als je op de juiste manier temperatuurt.
    Want een positieve ovulatietest is ook geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt.

En inderdaad, hou je je tempkaartje ook ergens bij? Bijvoorbeeld in Fertility Friend en mogen we die zien?

Hoe lang zijn je cyclussen normaliter en op welke cyclusdag zit je nu? Ben je regelmatig ongesteld?

6. Dirkje92

Dirkje92 Nieuw lid

10 feb 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger!

Temperatuur kan dus zolang op zich wachten!! Ik ben er ontzettend blij mee!!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Gewoon je ei pas op 9 feb gehad en dan ben je nu 14 dpo en dus exact 4 weken :)

Je temp stijgt namelijk niet pas 8 dagen na je posi ovu (en dus 6-7 dagen na ei).

Gefeliciteerd!

8. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd!!

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid