Stomme vraag misschien... maar ik zit mijn rodebandkaart na te kijken en zie daar verschillende dingetjes opstaan die ik niet helemaal begrijp. Bij de laatste controle stond: 130/80 (bloeddruk neem ik aan) 115 (gewicht volgens mij) 26+2 (zwangerschapsduur op het moment van controle) Maar daarna staan er wat dingen die ik niet begrijp: 1/4 2x 26 (maar ik kan het niet helemaal goed lezen) ball. + (ik denk harttonen) + (ik denk leven) Enig idee wat vooral die 1/4 2x 26 en ball. betekenen? Ik was daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Groetjes, Josien
hoi Josien, 1/4 nx 26 zal er staan, dat betekent dat de baarmoeder nu op 1/4 staat tussen je navel en je borstbeen en dat jouw verloskundige dat bij 26 weken vindt passen (dat klopt ook hoor). De 2 plusjes zijn inderdaad voor harttonen en leven (dat je de baby voelt bewegen). Ball betekent ballotement, dat wil zeggen dat we de baby voelen maar dat we nog niet kunnen zeggen waar hoofd en billen liggen. Er is ook een uitleg van de zwangerschapskaart bij het onderwerp zwanger te lezen, daar staat het ook allemaal nog eens goed uigelegd! Mirjam