Geen hartslag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door isabelle01, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isabelle01

2 mrt 2011
    5
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben zwanger en mijn laatste maandstonden vonden plaats op 4 maart 2011. Dus als ik uitreken ben ik 8wk zwanger maar nu ben ik juist bij de gynaecoloog geweest en volgens de echo, waar nog geen hartslag zichtbaar was, en volgens de grootte (0,16cm) zou ik nog maar 5 à 6 wk ver zijn. Volgende week moet ik opnieuw een echo laten nemen maar ik heb echt het gevoel dat het niet goed is. Hoe kan ik 8 wk uitrekenen en toch maar 5 weken zwanger zijn? Ik ben wel misselijk (nog maar een weekje) en heb zeer pijnlijke borsten. Ik weet dat je mij geen zekerheid kan geven maar misschien kan je mij iets meer vertellen uit ervaring..... Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Isabelle01,

het kan inderdaad goed zijn dat je deze keer een langere cyclus hebt gehad als anders en dus minder ver zwanger bent. Dat zou de grootte van het vruchtje verklaren. Bij 5+5 weken begint het hartje ook pas te kloppen, dus dan zou je nu echt nét te vroeg hebben gekeken naar het kindje om duidelijkheid te krijgen. Volgende week zou je dan inderdaad echt hartactie moeten zien. Het kan ook zijn dat het niet goed zit en dat het kindje gestopt is met groeien in een vroeg stadium en dat je volgende week hetzelfde beeld ziet of dat je in tussentijd een miskraam krijgt. Het kan dus echt nog 2 kanten uit, want allebei de kanten komen we in de praktijk vaak tegen. Duimen en afwachten helaas...

Groetjes Brigitte

3. isabelle01

2 mrt 2011
    5
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie. Het blijft inderdaad bang afwachten maar bij de dokter had ik op 8 april al een HCG waarde van 425 wat, volgens de tabel, wijst op een zwangerschap van al 4 weken. Hoe kan het dan nu, na nog eens 4 weken verder, nog maar 5 weken zijn?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    als je de hCG waarde erbij pakt zou het dus goed kunnen zijn dat het helaas niet goed zit... Ik duim voor je volgende week! Sterkte met afwachten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina