Hoi, Deze berichten krijg je vast veel vaker..maar in april dit jaar heb ik een miskraam gehad na 12 weken zwangerschap. Vroege echo met 8+3 was prima, mooi kloppend hartje. Wij hebben al een dochter (gelukkig) en dachten dan ook dat het helemaal goed zat. De klap kwam hard aan toen bij de 12 weken echo bleek dat het hartje gestopt was bij 9 weken. Ik had het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek liet.. Nu ben ik echter weer zwanger en we zijn helemaal blij! Alleen voel me zoooo onzeker en ben bijna bang voor de echo. 18 juli hebben we de vroege echo, maar pfff... Mijn buik zet erg op en ben erg moe, maar dit had ik de vorige keer ook allemaal. Nu ben ik zelf erg verkouden op het moment, dus heb zowat overal last van, maar dat zal de verkoudheid zijn. Hoe kom ik de dagen tot de echo door? En de dagen na de vroege echo.. aangezien we uit ervaring weten dat het dan niet goed hoeft te zitten. Kan helaas nog niet echt genieten van ons 2e wondertje..
Goedemorgen, Hoe jij je nu voelt, is heel begrijpelijk. Je bent het vertrouwen in je lichaam helemaal kwijt. Voor je gevoel duurt het zolang tot de echo en tot de eerste drie maanden voorbij zijn. De dagen lijken soms wel voorbij te kruipen. Belangrijk is, denk ik, om afleiding te zoeken, zodat je er iets minder mee bezig bent (dat is lastig hoor, wanr de hele dag kan je maar aan een ding denken!). Daarnaast heeft jou lichaam al een keer bewezen dat het ook goed zwanger kan zijn! Probeer daar op te vertrouwen. Helaas maken veel vrouwen een miskraam mee, maar hebben vervolgens vaak een goede zwangerschap! Ik wens je een goede zwangerschap toe en sterkte in deze onzekere periode! Groetjes Monique