Korter dan 2 weken na positieve ovulatietest menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esthervis, 25 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Hi allemaal,
    Ik ben nieuw hier op het forum. Sinds november zijn mijn vriend en ik gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen.

Vorige maand ben ik begonnen met ovulatietesten. Vorige maand heb ik hem gemist maar afgelopen maand had ik wel een positieve ov-test te pakken en wel op vrijdag 12-5.
    Nu heb ik sinds dinsdag last van een beetje een misselijk gevoel, waarbij ik twijfel of het honger is of dat ik misselijk ben

normaal gesproken had ik een dag of 3 voor m’n menstruatie al last van spotting. Donker bloed. Vaak een dag weg en dan de echte menstruatie.
    Maar nu heb ik sinds gisteren donker bloed, vanmorgen ook nog maar nu is het best helder en dat zou m’n eerste dag van menstruatie betekenen.
    Dit zou toch helemaal niet moeten kunnen omdat mijn eisprong korter dan 2 weken geleden was. De laatste 3 cyclussen was ik exact op dag 27 gaan menstrueren.

heeft er iemand ervaring of advies ? Dank jullie wel

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Jawel hoor je cyclus kan altijd wat anders zijn. Mijn luteale fase wisselde ook vaker. Je lf isnu 10 of 11 dagen geweest, dat is nog helemaal prima.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    maar is de menstruatie niet altijd 14 dagen na de eisprong? Mijn ei was dan 13 of 14 mei namelijk

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hoe lang je andere cyclussen waren maakt in die zin niet per se uit. Het gaat om hoelang je luteale fase was.
    En die is niet schokkend kort.

Je zal een volgende cyclus weten of je altijd een lf van 10/11 dagen hebt. Als je weer weet wanneer je eisprong is.

5. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    mij had namelijk op 12 mei een positieve ovulatie test, op 11 mei een negatieve

6. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Wat ingewikkeld allemaal

7. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Ik houd de app mijn kalender bij en die geeft namelijk 14 dagen voor de menstruatie aan dat dan de ovulatie is.

Tips voor andere apps wellicht ?

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.118
    17.125
    113
    Neehoor. Dat is bij mij bijv altijd na 9-11 dagen.

Gemiddeld is het 14 dagen en daar gaat een app doorgaans van uit. Een andere app zal dus waarschijnlijk hetzelfde aangeven. Ik zou een app dan ook alleen als richtlijn zien en niet als (volledige) waarheid aanhouden. Een app kan nl niet in je lijf kijken.

9. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Wat raden jullie aan om wanneer weer te beginnen met ov testen ?

10. WWJD

WWJD Niet meer actief

Meeste apps gaan uit van het gemiddelde en dat is een lf van 14 dagen. Maar dat is niet bij iedereen zo. Betrouwbaarste is uitgaan van je eisprong en die had je prima gevonden en komende cycli (tenzij je zwanger wordt) bijhouden voor wat je lf is.
    Volgend mij is ff van zp (fertility friend) een goede hulp om te gebruiken. Als je ook temperatuurt?

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Je cyclus kan elke maand verschillen hoor.
    ik had toen ik jonger was en geen kids meestal wel een cyclus van 27/28 dagen en rond dag 14 een eisprong, dan is je luteale fase (tussen ei en menstruatie) dus 13/14 dg. Maar toen ik eind 30 was en al een kind had werd dat iets onregelmatige met een ei tussen dag 14-18 en een LF van 9-14, bij mij bleef lange tijd totale cyclusduur wel gelijk maar bij veel vrouwen kan die dan ook korter danwel langer worden. Ik zou vanaf dag 10 gaan testen met ovulatietesten. Je eisprong is 24-48 uur nadat deze positief was.
    Als je 100% zeker wilt weten dat je ei gesprongen is zou je moeten temperaturen maar dat zou ik echt pas na een hele tijd proberen doen want nogal gedoe (elke ochtend na zelfde aantal uur slaap voor het opstaan rectaal meten je ziet dan een basisteam voor je ei en na je ei is dat minimaal 0.3 graden hoger...).
    Maar hopelijk is het snel raak. Als je vanaf dag 9 om de dag sex hebt tot dag 20 dan zit je ook altijd goed en hoef je niet eens te testen.

12. Sammie92

Sammie92 Actief lid

5 apr 2023
    402
    188
    43
    Vrouw
    Kan zeker.

Ik heb eigenlijk elke maand op CD 11 een positieve ovulatie test en de eisprong zelf CD 12/13.

Mijn LF wisselt ook. Soms 9 dagen, dan weer 10/11.

Deel Deze Pagina