Vanmorgen is mvm langs geweest en heeft ze een testje gedaan. Zoals de titel al zegt is deze test lichter dan mijn action test 2 weken geleden. Ik zou volgens de berekening nu ong 7 weken zwanger zijn en ik voel me ook zo (misselijk, moe, gevoelige borsten) maar toch maakt dit mij weer heel onzeker. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?
Lichter of niet, een streepje is een streepje hoor. Mijn mvm test was ook lichter dan mijn kruidvattest. Gefeliciteerd trouwens!
Hai, Geen enkele reden om je zorgen te maken! De mvm test slaan pas later positief uit dan de thuistesten, dus logisch dat je een wat lichter lijntje hebt. Geloof dat ze pas aanslaan vanaf 6 à 7 weken omdat je dan pas kunt starten met mvm omdat er dan pas voldoende hcg in de urine zit om het te filteren. ( bij sommige slaan ze eerder uit, die hebben dan meer hcg opgebouwd ) Ik heb namelijk extra nog een test voordat zij kwam gedaan omdat ik niet voor gek wilde zitten haha. Ik vertelde dit haar en zij legde bovenstaande uit. Hoop dat ik je ongerustheid een beetje weg heb kunnen nemen. Geniet van je zwangerschap!
Thanks voor jullie reacties, ben al iets meer gerustgesteld. De informatrice zei ook dat het prima was en ik mag gelijk beginnen. Ook was mijn urine van vanmorgen half 8 en hebben we pas getest om half 11. En ze vertelde dat de ene lading testen vaak wat lichter blijven en de andere weer niet en dat als het bv koud is buiten en de testen wat langer in de auto liggen dat ook weer een lichter streepje kan geven. Pfff allemaal zo duidelijk en logisch maar toch blijft het weer zo ontzettend spannend...
wat ook goed mogelijk is, is dat je zo'n hoge hoeveelheid hcg hebt wat voor de test te veel is en dat die daarom lichter uitvalt. dit hoor je ook regelmatig namelijk ik zou me vanwege 1 zo'n test niet gelijk zo druk maken.. probeer te genieten want je bent hartstikke zwanger!
Ja.... hier ook... Man wat was ik geschrokken. Ik had gelukkig die ochtend een hele mooie echo gehad (6w6d), dus ik wist wel dat het op dat moment nog goed zat. Echter toen kwam dat streepje. Zucht! Ik baalde als een stekker. De dag erna nog maar een andere test gedaan en die was gelukkig donkerder. Dus maak je niet druk. En net wat Missiej al zegt. Je kan ook een hoge hoeveelheid hcg hebben. probeer te genieten .
Klopt. Vanaf 6 weken zwangerschap zou je ook beter geen testen meer kunnen doen. Het HCG-gehalte is dan zo hoog dat de testen het niet meer goed kunnen meten!