Ervaring? Goed groeiende follikels, geen eisprong..

Discussion in 'Zwanger worden' started by mltje, Feb 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mltje

mltje Actief lid

Mar 13, 2013
    336
    3
    18
    Female
    NULL
    #1 mltje, Feb 2, 2015
    Last edited: Feb 2, 2015
    Hoi dames,

Hopelijk kan ik wat ervaringen krijgen van jullie die dit ook hebben of hebben gehad en toch zwanger geraakt zijn.

Door temperaturen bleek dat ik vaker niet dan wel een eisprong heb. Ook is mijn cyclus heel onregelmatig ( soms maar 16 dagen en soms wel 40 dagen).
    Vorige week heb ik een echo gehad waaruit blijkt dat ik er bij mij wel eiblaasjes groeien. Dit was op cd 5 en ze zagen links een follikel van 15 mm en rechts één van 28 mm. Die laatste zou dan van mijn vorige cyclus zijn en zou weer verschrompelen.

Hoe het er nu uitziet groeien mijn follikels wel, maar is er zelden een eisprong.

Zijn er meiden die hier meer ervaring mee hebben en weten wat er hieraan gedaan kan worden. Als we in maart nog niet zwanger zijn mogen wij terug komen om het te gaan bespreken. Maar vind het fijn om een beetje te weten of dit goed te verhelpen is en wat wij kunnen verwachten.

x

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je op cyclusdag 5 follikels hebt van 15 en 28 mm, dan kun je er wel vanuit gaan dat het cystes zijn. Zo vroeg in je cyclus kun je nog niet zulke grote goede follikels hebben.

Ik denk dat ze eerst een hele cyclus gaan volgen met behulp van echo's en bloedonderzoek, waarbij gekeken wordt naar je hormoonwaarden. Blijkt dat je waarden verstoord zijn en dat je cyclus niet goed werkt, dan zou je moeten gaan denken richting hormoonmedicatie om je cyclus te reguleren. Clomid zou de eerste optie zijn. Dat zijn pillen die je vanaf cyclusdag 3-5 vijf dagen achter elkaar neemt. Als het goed aanslaat, zou je een eisprong moeten krijgen. Maar ook dat zullen ze dan weer nauwkeurig volgen.

Succes!

3. mltje

mltje Actief lid

Mar 13, 2013
    336
    3
    18
    Female
    NULL
    @jippie, bedankt voor je antwoord! Fijn om te horen dat het behandelbaar is. Al klinken cystes best eng...

Helaas wilden ze er in het ziekenhuis niet veel over zeggen en zouden ze het resultaat naar de HA sturen. Mijn HA zei dat alles er goed uitzag en er hormonale activiteit was. Gedurende de maanden was ik al vaker naar de HA geweest, omdat ik soms zo enorme pijn heb bij mijn eierstokken. Maar dan werd er gezegd dat het vast de eisprong was die ik voelde. En telkens zeiden ze 'je hebt al eens bewezen dat je zwanger kan raken' dus er zal wel niets aan de hand zijn. Uiteindelijk dus die echo gehad en met de HA nu kunnen afspreken dat als we in maart nog niet zwanger zijn doorverwezen worden.

4. catlady

catlady Bekend lid

Jun 26, 2013
    939
    397
    63
    Female
    Nederland
    Bij mij bleven de eitjes te klein en had een slechte eisprong. Deze cyclus ben ik begonnen met clomid 50mg deze hebben gezorgd voor prachtige eitjes. De arts heeft mij een spuit pregnyl gegeven zodat de eitjes goed springen.

Tot zover heeft het goed gewerkt moet alleen nog even een week wachten totdat ik mag testen. Nod is donderdag maar mag dinsdag pas testen indien niet ongesteld. Door de pregnyl kan het anders een vals positieve test worden.

Succes ze kunnen julie vast goed helpen in het ziekenhuis.

5. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Mijn verhaal lijkt er op. Volgens de gyn heb ik wel eitjes die groeien (laatste keer niet btw) maar ze hebben net een extra zetje nodig om te springen. Dus zit nu aan de clomid en zaterdag een echo.

Share This Page