Hoe lang is mijn cyclus?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Xunknown, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xunknown

Xunknown Lid

17 dec 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    #1 Xunknown, 16 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2017
    Hoi meiden ,
    Iets meer dan een maandje geleden mijn implanon laten verwijderen.
    En terug gegaan aan de pil om mijn menstruatie op gang te krijgen .
    Ik heb dus een vraag over mijn cyclus lengte.. ik heb drie weken de pil geslikt en in mijn stop week werd ik na 3 dagen ongesteld. Dat betekend dus 24 dagen. Klopt dit of zie ik wat over het hoofd? Ik vind het namelijk wel erg kort.

Misschien een beetje een domme vraag , maar ik ben geen expert in dit en hoop dat iemand me kan helpen.

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik begrijp dat je van de implanon bent overgestapt op de pil? Dan heb je geen natuurlijke cyclus en dus ook geen eisprong.
    Pas wanneer je helemaal stopt met anticonceptie kun je een eisprong krijgen. Je cyclus kan korter of langer dan 28 dagen zijn en ook elke keer verschillen.

3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Je weet pas wat je lichaam doet als je stopt met anticonceptie. Nu 'forceer' je een menstruatie maar je lichaam zal dat na de pil anders oppakken. Helaas duurt dat vaak langer. Gewoon stoppen en zien wat er gebeurt.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je eerste cyclusdag is de dag van helderrood bloed. De laatste cyclusdag is de dag voordat je weer ongesteld word.
    Wacht een paar natuurlijke cycli af om te kijken hoe lang dat gemiddeld is, dan weet je je cycluslengte.
    Dat verschilt nml per vrouw dus kunnen wij je niet vertellen. Succes met zwanger worden!

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je bent nog niet ongesteld geweest,je hebt een onttrekkingsbloeding gehad.
    De eerst volgende keer dat je nu ongesteld wordt is je eerste menstruatie.Helaas kan dat wel even duren.Een half jaar tot een jaar is echt geen uitzondering,maar het kan ook meteen netjes op gang zijn.Even afwachten nu dus...

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Je bent volgens mij nu met de pil begonnen. Is het de bedoeling dat je die nu door blijft gebruiken?
    Want met anti conceptie is het geen natuurlijke cyclus dus kun je daar niet vanuit gaan

7. Xunknown

Xunknown Lid

17 dec 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal,
    Het is een stuk duidelijker.
    Het is de bedoeling dat ik voorlopig aan de pil blijf tot ik alles goed voor elkaar heb. Dan stop ik ermee .

Nog een vraagje die ontrekkingsbloeding wat houd dat precies in? En als je Door de pil geen eisprong krijgt hoe kunnen sommige mensen dan er door de pil heen zwanger worden? Of heeft dat te maken dat je eisprong toch komt vanwege verkeerd gebruik ofzo?

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Een onttrekkingsbloeding heb je in een stopweek bijvoorbeeld, dat is dus geen menstruatie want er is geen eisprong geweest.

Een pil werkt niet 100% dus het kan in zeldzame gevallen dat vrouwen tóch een eisprong krijgen. Maar 9 van de 10 keer hebben vrouwen er dan ook 1 of meerdere vergeten of bijvoorbeeld diarree gehad of overgegeven. Dan gaat de betrouwbaarheid nog meer omlaag.

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Door het vergeten van de pil of bijv diarree etc...
    Normaal heb je met de pil geen eisprong en dus ook geen natuurlijke cyclus. Met de pil krijg je een onttrekkingsbloeding in je stopweek.
    Als je helemaal stopt met de pil moet je lichaam zelf weer alles qua hormonen oppakken. De een heeft direct een cyclus van 28 dagen. Anderen moeten heel lang wachten voor zij weer menstrueren etc.
    Wanneer je stopt met de pil is de eerste bloeding een onttrekkingsbloeding. De menstruatie die daarop volgt is je eerste natuurlijke cyclus. Dan kun je ook een eisprong krijgen .
    Wil je al aan kinderen beginnen? Dan zou ik niet de pil blijven slikken namelijk

Deel Deze Pagina