Ervaring met rietjesbeker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meerkat, Oct 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Een paar weken terug hebben we een rietjesbeker gekocht van Nuby. Onze dochter vindt het een superding en ze drinkt er erg goed uit. Alleen nou keek ik gisteren eens goed naar het rietje en zie dat het gaatje helemaal is uitgescheurd :( . Het is dus een supergroot gat geworden en eigenlijk zou ik een nieuw rietje moeten hebben of een nieuwe fles. Nou heb ik even rondgekeken op het internet en zie dat de ervaring met die bekers helemaal niet zo positief is omdat de rietjes heel snel stuk gaan (bij ons dus ook). Wat is jullie ervaring met deze bekers en zijn er nog andere rietjesbekers aan de raden?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik vind het een prima beker, heb de rietjes pas 1x vervangen en ze gebruikt de beker sinds ze 10 maanden is, dus al een hele tijd.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft er ook 1 maar dan zo'n kleinere vorm met hand vatjes
    deze rietje is ook gescheurd maar als je m op de kop houd komt er niks uit

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    alicia gebruikt hem sinds 6 maanden zo sinds 11 maanden actief (bijna elke dag) en rietje is nog prima. ik kook het zo nu en dan uit omdat ze anders niet schoon te krijgen zijn maar hij is nog heel.

heb een rietjes beker van de kruidvat met beertje pooh erop

5. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë heeft ook zo'n beker. Ze kauwt altijd uitvoerig op het rietje en het is dus ook kapot. Heb het 1 keer vervangen, maar is weer kapot. Beker lekt niet echt, vind het dus geen probleem.....

twinny

6. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Hier ook een gescheurd rietje...
    Zolang het niet lekt zie ik geen probleem...
    Me meis word zelfs boos al er een nieuw rietje in
    zit want dan gaat het drinken niet snel genoeg naar haar zin;)

7. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

Jan 24, 2008
    176
    0
    0
    ik ben ook grote fan van de rietjes beker. Sjoerd was zo aan het prutsen met een tuitbeker, maar die rietjesbeker gaat vanaf het begin goed. Ook hier een gescheurd rietje, maar hij lekt niet, dus dan maar een groter gaatje...De rietjes kun je overigens gewoon los kopen en dan krijg je er meteen een heel dun borsteltje bij om 'm goed schoon te maken.

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,282
    113
    Ik kreeg ooit als tip om hem schoon te maken met een stukje schuurspons op een lang dun iets (wij gebruiken een tentharing, haha). Werkt super, je duwt zo alle vieze aanslag eruit.
    Verder doe ik hem in de vaatwasser en dat maakt de rest wel schoon.
    Hier ook een gescheurd gaatje in het rietje, maar hij lekt nog niet, dus ik doe er niks aan. Echt een ideaal ding, vooral in de auto.

9. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan gebruikt al ruim 10 maanden een rietjesbeker, bevalt ons beide erg goed. Het rietje is nog prima. Ben alleen een stukje kwijt geraakt, dus heb een nieuw rietje gekocht. Daar zit ook een schoonmaakborsteltje bij.

10. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Wij gebruik de beker van tupperware super ding!
    Tis gewoon een beker formaat met een deksel met een gat erin voor rietje!

Lekt niet en is ideaal

11. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Als je die beker op z'n kop houdt lekt hij dan ook niet? Of wegsmijt? Of er mee gaat slaan?

12. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Nou als je hem op zijn kop houd lekt die alleen door het rietje dan.

En wegsmijten is hier 1x gebeurd dat de deksel eraf ging. Ik heb er alleen maar plezier van/

13. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan houdt z'n beker nogal eens op z'n kop, of hij timmert er mee op tafel. En smijten is met alles leuk, dus ook met z'n beker :rolleyes:

Met de Nuby rietjesbeker kan dat allemaal zonder al te veel lekkage gelukkig, want afleren valt nog niet mee.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Joshua heeft ook de rietjes beker van nuby en hij moest er even een paar dagen aan wennen, maar nu gaat het hartstikke goed en drinkt ie eruit.

15. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Bij ons lekken die nuby bekers alleen maar. wat een %$%$bekers! Heb nu een rietjesbeker van de prenatal en deze zijn ideaal, lekken niet, en maar 3 euro.

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ideaal ding alleen wel heeel goed opletten dat je hem goed afsluit dan is ie het antilekst:)t van alle nuby flessen

17. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    De nuby beker beviel hier niet zo goed, al na een paar weken dat ie erg lekte. Nu hebben we zo'n goedkope versie van disney (af en toe zo'n actie bij de kruidvat) en die bevalt veel beter.

Share This Page