hallo allemaal, ik ben in verwachting van ons 2de kindje. ons eerste kindje is helaas overleden met 24 weken zwangerschap. ik heb nu af en toe de zenuwen er over als ons kindje er straks is en we gaan er voor zorgen hoe ik te weten moet komen wat goed is voor ons kindje. wanneer moet die slapen hoeveel mag die slapen hoevaak en hoeveel eten. weten jullie waar ik ergens informatie kan vinden!!!!!
Hoi! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar dat is echt niet nodig. De eerste dagen wordt je heel goed geholpen door de kraamverzorgende en daarna kun je met je vragen terecht bij het consultatiebureau (tijdens de afspraken of gewoon bellen wanneer je wilt). OF natuurlijk op zwangerschapspagina! Het wijst zich echt vanzelf....ik was ook best onzeker in het begin en ik heb nu ook nog regelmatig vragen omdat alles steeds veranderd...eetschema's ...slaapschema's..etc etc....maar dat is normaal. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen... Verder wil ik je zeggen dat ik het echt onzettend erg voor jullie vind dat jullie kindje laat in de zwangerschap is overleden. Lijkt me echt verschrikkelijk. Hoop dat jullie het een plaatsje hebben kunnen geven. Geniet van deze zwangerschap en van je kindje als je het lekker in je armen hebt over een tijdje ! Groetjes Claudia
Meis.....relax !!! Je hebt nog alle tijd om je daarop voor te bereiden. Probeer eerst te genieten van je zwangerschap, ook al zal dat niet meevallen tot je verder bent dan je eerste zwangerschap. Wat vreselijk moet dat zijn geweest zeg. Heel verdrietig. Van tevoren kan je je niet voorbereiden op wat het ritme van je baby gaat zijn, ieder kind is anders. Ik denk dat iedere aanstaande moeder zich wel eens druk maakt of je het allemaal aan gaat kunnen en goed gaat doen (heb ik ook ). Maar, je krijgt kraamzorg thuis en zij gaan je goed begeleiden en helemaal wegwijs maken in het 'hoe en wat'. Tegen de tijd dat zij weg is/zijn, kan je het echt wel zelf hoor. Daar zou ik me nu helemaal niet druk over maken. Probeer te relaxen en te genieten van het 'nu', dat is al spannend genoeg. Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
ik snap je zorgen heel goed, ik had dit ook toen ik zwanger was van mijn dochter, zelfs als je geen kindje hebt verloren komen die vragen en zorgen... maar alles valt vanzelf op z'n plek... idd heb je de eerste dagen kraamzorg en die helpen je echt heel goed om bijvoorbeeld zelfverzekerd te worden, buiten dat zijn de moedergevoelens vaak zo sterk dat je totaal niet meer onzeker bent... en als de kraamzorg weg gaat ga je over naar het conultatiebureau... dus geen zorgen en probeer te genieten! ook al snap ik dat dat soms lastig zal zijn!!
he meid, begrijp je ook hoor!! ik bedenk ook steeds dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. maar tegen de tijd dat de baby er is, zijn er zoveel mensen om je heen die ervaring hebben (ouders,zussen,kraamzorg,etc..) dat echt wel iemand verteld hoe het allemaal moet, tenminste, daar ga ik van uit..hihihi.. en er zijn vast ook wel boeken die je wat kunnen vertellen. daar ga ik in ieder geval naar op zoek.. we hebben nog ff.. succes groetjes charlie
Hoi meis!!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik ben zelf kraamverzorgster en kan je inderdaad geruststellen. Je hebt hoe dan ook 8 dagen kraamzorg (eventuele ziekenhuisdagen moeten daar nog wel van af) en in die dagen wordt je zo begeleid dat je na de kraamtijd die draad zelf op kan pakken. Daarna neemt het consultatiebureau de taak van bijv. de vragen over. Je gaat na je bevalling ook vertrouwen op je intuïtie. Natuurlijk zal je nog onzeker zijn, maar heb vertrouwen in jezelf. Zeker na de kraamtijd zul je merken dat het je 'eigen' geworden is. Deze zwangerschap zal extra spannend voor jullie zijn. Het zal vast en zeker goed verlopen en daarna genieten van de kleine spruit Dikke knuf, Claire
Wat ook belangrijk is is om te onthouden dat 99.9% wel eens naar haar kindje heeft gekeken en zich heeft afgevraagd wat hij/zij nou eigenlijk wilde. Zelfs moeders voor wie het niet vrij nieuw is. Zodra je zwanger bent ben je al een moeder, maar het groeit en ontwikkelt zich steeds verder. Gelukkig heb je mensen die je bij het ontwikkelen van je moederschap bijstaan, maar durf ook te vertrouwen op jezelf. Ook is er veel informatie op internet te vinden zoals bijvoorbeeld dit forum of algemene informatie sites.
dat je je zorgen maakt over het moederschap is een natuurlijk voorbereiding op je alertheid en emotionele binding met je baby. en je zal zeker momenten van onzekerheid en onrust mee maken vergeet ook niet die gierende hormonen en het beste willen voor je kindje maar.... het cliche is waar! in iedere vrouw schuilt een moeder! en als je op je intuitie durft te vertrouwen maar ook hulp wilt aanvaarden en soms even los laat dat het gewoon anders gaat als in je hoofd komt het helemaal goed en..... bedenk dat je straks 9 maanden zwangerschap er op hebt zitten en je zal dus echt 9 maanden gaan ontzwangeren, niet alleen lichamelijk maar ook emotioneel misschien kan je aanmelden voor een ouderschaps cusrsus? die zijn via de kraamhulpinstelling, grote thuiszorgorganisatie of GGD georganiseerd. informeer hier eens naar. krijg je ook heel gericht antwoord op je praktische vragen en het beried je voor op wat komen gaat succes meis!