8 kilo aangekomen in 4 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door winnietje, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hallo dames,

Vanmorgen naar de verloskundige geweest en natuurlijk op de weegschaal. Nou ik schrok mij een hoedje. 8 kilo aangekomen in 4 weken tijd. :confused: ben nu 27 weken zwanger en er zat nog maar 5 kilo aan. Ik moet nu dus echt op mijn gewicht gaan letten van de verloskundige ook moet ik bloedprikken op glucose. Zwangerschapsdiabetes? Nou moet ik echt heel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel rare dingen heb gegeten. Maar weet iemand of er een soort dieet bestaat voor zwangere vrouwen?

2. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik zou niet gaan dieten, dat is echt niet goed! Gewoon goed opletten wat je eet en de extra koekjes en snoepjes laten staan! Wel gewoon brood blijven eten en verder een evergreen of iets anders nemen.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    hoi,

Ik ben tussen de 28e en 34e week van mijn zwangerschap ook zo'n 8 kilo aangekomen. Dit was wel voornamelijk vocht maar toch... Niet dieten hoor. Goed opletten wat je eet maar ook accepteren dat dit hoort bij zwanger zijn!

Sterkte!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben nu 21 weken zwanger en al 9 kg aangekomen. En dan te bedenken dat ik amper snoep, tot afgelopen zondag dagelijks moest braken, ik snap er hélemaal niks van! Volgende week toch even aan mijn gyn voorleggen want ik begrijp echt niet waar die extra kilo's zitten. Voordeeltje is dat ik ze ook niet ZIE zitten hahaha...behalve op mijn buik dan! Maarre, je moet zeker NIET gaan dieten hoor, dat is heeeeel erg ongezond voor je kindje!

5. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik was tot vorige week ook nog maar 2 kilo aangekomen. Maar nu ben ik in 1 week tijd wel 3 kilo aangekomen! Volgens de VK krijg je in deze periode gewoon een groeispurt. Niks aan de hand dus! Bij mij is ook m'n ijzer, suiker, en eiwitten gecontroleerd, en alles was goed. Ik zie trouwens die kilo's ook niet zitten, alleen m'n buik groeit nu heel hard.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou dat glucoseprikken even afwachten en dan je VK vragen wat je het beste kunt doen en laten qua eten.
    Lijnen is niet handig, letten op je eten wel, maar da's nogal afhankelijk van de reden waarom je zoveel aankomt: als je vocht vasthoudt is minderen met zout nodig, is het toch je suiker dan krijg je daar een dieet voor, enz...

7. Niet meer actief

Ik had het ook, superveel ineens aangekomen.. en begonnen ze ook meteen over zw.suiker etc. en over dat mn kind veel te groot was blabla.. bleek achteraf allemaal mee te vallen...

Niet te druk maken!

8. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hee Meiden,

Bedankt voor jullie reactie, Gelukkig ben ik dus niet de enigste :D. Ik zal inderdaad de glucose en het ijze afwachten, Deze hoef ik toch pas over een week te prikken. en kan mijn suiker ook tussendoor een keer controleren op het werk.

Deel Deze Pagina