Aii ik voel je.. mijn zoon v bijna 2 is ook zeker tot 1.5 jaar zo bezig geweest. Oom medische dingen dankzij continu oorontstekingen en daarna gewenning. Gaat nu pas wat beter in de zin dat ik er geen 6x uit hoef in de nacht. Gewoon lekker laten logeren. Ik voelde me eerst ook schuldig maar het stomme is.. bij mijn moeder sliep hij netjes de nacht door. En zo kon ik ook weer wat opladen..
4 nachtvoedingen met 8 maanden is niet heel normaal. Maar neemt niet weg dat je er gewoon in mee kan gaan. Laten huilen zou ik ook niet voor kiezen TS, daar wordt niemand beter van. Misschien de flessen steeds wateriger maken, flink eten/drinken voor t slapen.. Maar vaak werken die trucjes ook niet en ligt t aan t kindje, ze zijn allemaal anders
Is het niet erg veel melk voor 8 maanden? En geef je dan standaard 1 of 2? Misschien is het een idee om s' avonds wat meer groentes te geven (250 gram) met een klein schaaltje kwark toe? En dan kijken wat er gebeurt En als dat niet helpt is het misschien een idee om zn ledikantje bij jullie in de slaapkamer te zetten? Ons zoontje wordt s' nachts ook wakker, steekt dan zn koppie omhoog om te checken of wij er zijn, krijgt dan een lachbui en slaapt verder.
Wat vervelend, ik begrijp dat je moe bent. Mijn kindje van bijna 9 maanden komt ook nog zo'n 2 keer per nacht. Ik heb hem een tijdje geleden drie dagen laten doorhuilen 's nachts, omdat ik ook van die nachtvoedingen af wilde. Maar hij bleef maar huilen (wel een uur lang, met wat tussenpozen) en op een gegeven moment koos ik eieren voor mijn geld. Ik wilde zelf slapen en ik vond het zielig. Ook geef ik borstvoeding en dan zijn nachtvoedingen eigenlijk wel goed voor je kindje. Sindsdien wordt hij dus nog maar 2 keer per nacht wakker. Ik probeer hem nu wel vaker zijn speentje te geven, maar als hij blijft huilen haal ik hem eruit en leg hem aan. Zijn broertje sliep al met 3 maanden helemaal door (van 19:30 uur tot zeker 07:30 uur). Ik denk ook dat het gewoon in de aard van het beestje zit. Er zijn natuurlijk wel externe factoren die het kunnen beïnvloeden, maar ik geloof niet dat jij het hier als moeder 'verkeerd' doet. Nog even volhouden! Er komen over het algemeen echt betere tijden!!
Nee echt niet normaal om een baby die overdag groente, fruit en brood krijgt zoveel nachtvoeding te geven.Je houdt het zo alleen in stand wat voor jou lekker makkelijk is en niet zielig. Dat jij het barbaars vind is het aan jou maar ik heb mijn kind niet laten huilen, maar hij krijg echt geen nachtvoeding als hij wakker wordt en dat is al sinds 6 maanden. Lekker een knuffelen en wat water aanbieden.
Ja hier ook nou ja tot 8,5 maand dan nog 2 keer per nacht (idd 1 en 5 uur, na de voeding van 22:00-22:30) en ineens de hele nacht van 19 tot 5:30. En het is echt per kind verschillend, onze eerste sliep met 8 weken door, de 2e met 3,5 jaar.. En de derde zit er mooi middenin met 8,5 maand. Het komt echt goed, maar ik weet hoe loodzwaar het is. Probeer ook af te wisselen met je man en heb je ouders/schoonouders die wat kunnen betekenen? Al is het overdag dat je dan nog ff een paar uur kan slapen..succes en sterkte!
Hoi dames, Dank voor de reacties weer. Vannacht heeft ie gelogeerd en van 2 tot 8 6u aan een stuk geslapen bij oma! Maar ik hoor dus vaker dat kinderen na de sprong van 8 maand door gaan slapen dus wie weet... Vannacht logeert ie weer, dus 2 nachten achter elkaar, wie weet doorbreekt ie daarmee het ritme... Ik zal proberen m toch overdag meer te geven... En we gaan kijken of ie standaard kan verdragen.
Ja, wel het is heel natuurlijk dat babies snachts nog komen. Heel natuurlijk en heel normaal. Het is een stuk normaler dan kindjes die vanaf 3 maanden doorslapen. Daarnaast zijn nachtvoedingen erg goed voor het groeien van de hersenen. Ts, het is lastig, maar zeker niet raar! Qua sneller doorslapen, wellicht bij jullie in bed of een co sleeper? Met melk en thermoskan naast je? Je man die een nacht dienst overneemt? Hoewel met bv, ook mijn dochter kwam rond deze tijd weer heel erg vaak, daarom gingen we met haar in bed slapen.
Oja hier ook tot 13 maanden sowieso een maar soms meer nachtvoeding (fles). Voordat ik kritiek krijg, onze dochter heeft nooit meer uit de fles gedronken dan 120-150 ml dus had meer voedingen en ze woog ook 7 killo bij 13 maanden dus ze had het nodig. En ook was ze vaak lang wakker snachts 1-2 uur! Maar niet getreurd sinds dat ze 15 maanden is slaapt ze van 19.00 tot soms wel 8.30. Nu is ze 21 maanden en ben die vreselijke nachten alweer 'vergeten'. Sterkte! Komt goed!
Wij dachten ook dat er nooit een eind zou komen aan die nachten, maar met zo'n 14 maanden sliep ze ineens zo'n 10 uur door en na zo'n 18 maanden het klokje rond. We hebben er ook maar aan toegegeven en het is uiteindelijk dus goed gekomen. Dus hou hoop maar het is wel zwaar.
Geen tips alleebij herkenning en miss een sprankelende hoop. Mijn eerste was perfect, vanaf het eerste begin sliep die door. Toen kwam paar jaar later nr 2 waren een drama overdag serieus een engeltje maar snacht🙈 hii ging pas met 1.5 een beetje doorslapen en met 3 sliep hij in z'n eigen bed en hij sliep door. Toen kwam nr3 die is ondertussen 16 maanden en de dagen dat ze doorslaapt wordt ik bezorgd wakker omdat ik niet kan geloven dat ze het heeft gedaan. Niks helpt ook, lang ophouden, extra fles voor slapen alles heb ik geprobeerd 🙈 en nr 4 die nu 5 maanden is slaapt al netjes door vanaf ze een week of 6 was. Het is dus niet je aanpak denk ik, tenminste hier niet maar puur de behoefte van je kind.
Hier een kleintje van 9 maanden, die slaapt overdag heel goed en snachts kan ze soms echt wakker liggen. Ik ben op, ik werk en studeer erbij. De eerste sliep overigens vanaf 6 maanden door.
Weet je zeker dat het 'honger' is en niet gewoon gewenning om wakker te worden? miss idd kijken naar andere manieren om hem te helpen dieper te slapen? een zipadeezip, kamer (beter) verduisteren, white noise? Als hij wat dieper slaapt en niet wakker wordt, heeft hij ook niet door dat hij trek heeft / hoeft hij ook niet weer in slaap te komen; met hetgeen wat hij gewend is - flesje melk. Bij onze dochter hielp het om te kijken hoe we haar konden helpen in een diepere slaap te komen. Bij ons was de zipadeezip een uitkomst (kijk evt op babbababy.nl), maar bij hem is het misschien iets anders. Goede verduistering en/of white noise doet ook veel! Of wellicht is het wel iets heel anders dat hij nodig heeft om in een diepe slaap te komen!