8 maand oude driftkop bijt!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moppiepoppie, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    @Ons kleintje en andere 'bijters' :p : dus ik zou een 8 maand-oude baby moeten terugbijten? Hmm.. weet niet of die boodschap begrepen gaat worden. En het lukt haar nooit om m'n hand te pakken te krijgen om erin te bijten maar je ziet dat ze 't probeert... Ik denk dat ze enorm hard gaat huilen als ik haar ga terugbijten en dat ze echt niet begrijp waarom ik dat doe, eerlijk gezegd.. Ik geloof wel trouwens dat dit met een peuter kan helpen. Maar mijn meiske hier begrijpt nog niet eens het woord 'nee'. Ze zegt het trouwens al wel zelf onder luid hoofdschudden al ze huilt: neeneeneeneeneenee. hahahaha

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het belachelijk om een baby terug te bijten, een peuter oke, maar een kind wat nog maar 8 maanden is?? Belachelijk!

3. dewie

dewie Actief lid

Jul 29, 2006
    100
    0
    0
    even ter verduidelijking wie ik gebeten heb ;) Ik heb alleen de oudste teruggebeten. Een baby begrijpt het helemaal niet. Maar goed, die oudste van me dus ook niet. Ik vind het dus GEEN methode. Maar bij sommige kids helpt het wellicht wel, alleen hele koppige kids met een hoge pijngrens (heb ik zelf ook) dus zeker niet.

4. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    @dewie: hahahaha. Het hielp bij m'n Am staff (Amerikaanse pitbull)! Die heeft me nooit meer gebeten. Het was trouwens wel een speelse beet die ze gaf, maar deed toch zeer want zijn stevige honden. Dus toen heb ik die methode wél toegepast. Maar goed, das een hond hè ;)

5. dewie

dewie Actief lid

Jul 29, 2006
    100
    0
    0
    @moppiepoppie: Ik heb geen verstand van honden, maar dat is volgens mij ook wel een pittig karakter of niet? Ik zou het niet eens durven een hond terug te bijten.:$ Zou echt bang zijn dat ze me zouden aanvallen ofzo ;)

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wij hebben een meisje van inmiddels al weer tien maanden die ook af en toe probeert te bijten als ze boos is. Wij hebben besloten om, op deze leeftijd, negatief gedrag zo veel mogelijk te negeren, zodat het minder aantrekkelijk wordt om te doen.

Dat 'bijten' doet ze echter vaak uit een soort van frustratie, dus dat is niet bedoeld om aandacht op te roepen. Ze doet het nu weer wat minder, maar als ze er weer mee zou gaan beginnen, kan ik me best voorstellen dat we er anders mee om moeten gaan. Ik denk dat het dan belangrijk is om direct na het bijten te reageren, dus niet later (zelfs geen 10 seconden later), omdat ze anders het verband niet meer legt met het bijten. Ik kan me voorstellen dat ik haar, als ze bijt, stevig vastpak, streng aankijk en met strenge stem zeg 'niet doen!'. Of, als dat niet helpt, haar direct op de grond zetten (ook een vorm van negeren).

Terugbijten zou ik nog niet doen, zolang ik die andere dingen nog niet voldoende heb uitgeprobeerd.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

o ze heeft dus nog niet gebeten, maar probeert te bijten. Dan is er niet veel aan de hand. dan zou ik het negeren. ik heb zelf niet gebeten maar mijn zwager, die van mij heeft nog geen tanden:D

Share This Page