hoi allemaal, Ik ben nog maar 4 weekjes, en ik lees hier zo veel dat het misgaat... Ik word er steeds een beetje zenuwachtiger van... Hebben jullie dat ook? Groetjes Marijke
Dat had ik in het begin ook hoor en dat hoort gewoon bij zwangerschap. Het kan alsnog later in je zwangerschap nog mis gaan. Dus ik zou me niet zo druk maken en genieten van je zwangerschap. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Hoi Marijke, ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik heb het zelf ook, en nog steeds. Ik denk dat ik pas na 12 weken wat zekerder ben, maar dat is misschien wel normaal. Het is wel goed te bedenken dat het vaker goed gaat dan fout. En volgens mij is op jouw leeftijd de kans 90% dat het goed gaat, dus dat is echt wel een behoorlijke zekerheid. Denk daar maar veel aan... En bij mij helpt het ook om vooral heel veel andere dingen te doen. Ik ga binnenkort verhuizen en heb het daardoor ook nogal druk op mijn werk en dat verzet de zinnen wel zeg maar. In het begin was ik er zo erg mee bezig dat ik er alleen maar zenuwachtiger van werd. En dat schiet natuurlijk niet op. Succes en maak je niet te druk! Lindangel
Hoi Marijke allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! ik had het ook hoor die onzekerheid, maar ja je hebt nu eenmaal geen zekerheid. heb ik nog niet maar de kans is wel heeeel klein! ik kon pas ook gaan genieten van mijn zwangerschap na de eerste echo omdat de kans kleiner is als je een hartactie hebt gezien! ik was ook bang tuurlijk! maar ik heb gewoon in gedachten gehouden dat je een miskraam krijgt als er iets mis is met de aanleg en het gewoon niet levensvatbaar word. dan heb ik liever nu een miskraam dan een dood geboren kindje! klinkt misschien kru maar het heeft me wel met mijn onzekerheid geholpen!. en dat je er hier zoveel over leest is logisch, die meiden zoeken elkaar op dus je hebt er een heleboel bij elkaar! maar bedenk wel dat het veeel vaker goed gaat dan fout! succes met je zwangerschap en probeer er een beetje van te genieten zolang je de zw symptonen nog niet hebt
Thnx meiden, jullie hebben helemaal gelijk En wauw, 90% kans dat het goed gaat! Nu voel ik me weer een stuk beter Ik hoop dat de komende maand snel om is, dan ben ik 9 weken, dan krijg ik eindelijk een echo Bedankt hoor, ik voel me weer beter
Als je zorgt dat je allemaal leuke dingen te doen hebt, is de tijd zo om! Dat is mij echt heel erg meegevallen...
Bij mij komen alle leuke dingen pas na moederdag... dus ik moet nog maar ff wat leuke dingen inplannen voor de komende maand dan
Ik heb het ook wel een beetje, maar dat is meer met mijn verstand. Mijn gevoel zegt dat het wel goed zit, dus daar vertrouw ik maar op. Maarja, mijn leeftijd, ooit Clamydia gehad, geeft best wel wat piekermomenten. Bij elk ongi achtig pijntje of krampjes denk ik toch: Zal het misgaan? Maarja dat hoort erbij denk ik , als je net zwanger bent! Nog gefeliciteerd trouwens! bar
Tja, die eerste maanden moet je gewoon even doorheen. gewoon genieten, je moet maar zo denken dat als het misgaat dit een teken was dat het kindje gewoon echt niet goed was. Ja lekker makkelijk gezegd natuurlijk, maar dat was ook mijn enige houvast! Je kunt toch niks anders doen dus dan kun je er maar beter van genieten toch? Ga lekker samen naar babywinkels om kamertjes te kijken en dat soort leuke dingen, dan is die maand het snelste om... Succes!
Hoi! Ik heb precies hetzelfde gevoel. Volgens mij heb ik al wel 4 testen gedaan! Ik ben vandaag 6 weken zwanger en maandag krijg ik voor het eerst een bloedtest en pas daarna wordt er een afspraak gemaakt voor een echo. Tot die tijd vind ik het zowieso heel eng. Ik voel helemaal niets nl, geen last van misselijkheid, geen last van mn borsten. Dus dat is het wat lastig om te begrijpen dat je zwanger bent. Maar het gaat ook zo vaak goed, dus ik probeer echt een beetje te genieten van het feit dat ik nog nergens last van. Het kan zomaar ineens heel anders zijn. Veel succes en geniet ervan!
Hoi, Ik heb er ook een beetje last van, het speelt niet de hele dag maar af en toe spookt het door mijn hoofd, dat het altijd nog mis kan gaan... Maar ja, zeg nou eens eerlijk wat is er nou wél zeker in het leven?
ik denk dat iedereen het wel heeft, dat onzekere gevoel, van zou het goed blijven gaan... ik heb met 7weken en 6 dagen een echo gehad, omdat ik een afwijkende baarmoeder heb (en dus meer kans op miskramen) en we hebben gezien dat het hartje klopt, maar nu kan ik nog niet helemaal met een volle overtuiging denken van , ja nu zit het goed...de 12 weken termijn is er niet voor niets.....maar een troost, meestal gaat het WEL goed! Hopen voor je dat de volgende 8 weken snel voorbij vliegen... wij mogen 16 mei dan weer op 12 weken echo, ook dat lijkt wel niet op te schieten,....