Nu stop ik echt...hoe verder ?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Miran6, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,
    Ik heb nu echt besloten om te stoppen. Wel een raar idee eigenlijk, maar ik heb 10maand mijn kindje bv kunnen en mogen geven. Ben ik best trots op.
    Afgelopen vrijdag kwam hij in het ziekenhuis door uitdroging. Hij mocht geen bv krijgen omdat als hij spuugde, wisten ze niet hoe het dan kwam. Kolven was voor mij ook geen optie, omdat ik daar de laatste paar maand heel veel moeite mee had. Ik wil nu ook graag weten wat mijn zoontje binnenkrijgt en met bv weet je dat gewoon niet. Het laatste is voor mij wel de grootste reden om te stoppen. Wil gewoon niet dat het weer gebeurd.

Hoe gaat het nu verder ?? Ik heb er weinig last van dat ik hem niet meer aanleg. Na 2 dagen krijg ik wel pijn en een te vol gevoel in mn borsten. Heb toen afgekolfd. Moet ik nu gewoon kolven wanneer ik er echt te veel last van heb ??

Alvast bedankt !!

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik geloof dat je inderdaad de druk eraf moet kolven, en dus niet steeds leegkolven.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat bizar dat je je zoon op dat moment geen BV mocht geven! Dat gaat volgens mij echt nergens over, tenzij hij bekend is met allergieen en er onduidelijk is waar hij allemaal allergisch voor is?

Wat betreft afbouwen: je kolft idd af als de druk te groot wordt, dus als het pijnlijk is of je rode vlekken krijgt, (duidt op borstontsteking). Als je dan kolft, kolf dan echt goed leeg, dat werkt beter dan enkel even de druk eraf. Met dat laatste houd je je productie juist meer in stand dan met eenmaal goed leegkolven.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is dat je er zelf vrede mee hebt, maar wat een idioot advies van dat zh om geen bv meer te mogen geven? Word ik heel verdrietig van!:x
    Wat was de reden van zijn spugen, is dat nu duidelijk dan? Had hij een virus of was er de verdenking op reflux door kma? Dan zou het beleid moeten zijn dat jij alle koemelk uit je dieet haalt. Een kind wordt nooit ziek van bv op zich.

Mijn zoontje heeft onlangs een week gespuugd; echt alles kwam eruit, zelfs een klein slokje water, behalve de borstvoeding, wat trouwens de beste ors is.

Pijn is niet goed, dan moet je echt even kolven! Goed dat je zo lang hebt gevoed hoor!;)

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ik vind het ook een vreemd advies. na 10 mnd bv kan je er wel van uit gaan dat het niet aan de bv ligt, maar juist eerder aan de bijvoeding, dat is namelijk veel nieuwer!
    ik sta perplex:(!

6. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben misschien niet duidelijk geweest...
    We kwamen daar en op dat moment mocht hij alleen maar ors krijgen, even geen bijvoeding.Anders zouden ze niet kunnen zien waardoor hij zou gaan spugen...virus,bijvoeding etc.
    Op het kdv kreeg hij altijd al kv omdat ik heel slecht kolf. Daarmee hoefde ik me totaal geen zorgen te maken dat hij iets te kort kwam. (zorgen is ook niet goed voor productie)
    Toen mijn zoontje eenmaal savonds om drinken/eten begon te vragen ben ik zelf over de kv begonnen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

niks ten nadele van jou hoor; maar er zit een wezenlijk verschil tussen spugen door een virus of door bijvoeding bij een kind van 10 maanden en dat had een arts zo kunnen achterhalen.
    Bv is de beste ors, je had daarvoor nooit hoeven stoppen. Bv en ors kunnen prima naast elkaar bestaan.
    Geen bv-vriendelijk zk/ afdeling miz.

Share This Page