eten met de handen

Discussie in 'Voeding' gestart door kylain, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    :$ sinds twee dagen wil meneer niet meer met zijn vork en lepel eten nee...die gooit hij liever op de grond om vervolgens de rijst korreltje voor korreltje in zijn mond te stoppen8) dit betekent of na 20 minuten drama als ik zijn bord afpak omdat hij helemaal onder de rijst zit van top tot teen. Of 40 minuten aan tafel zitten om hem vervolgens direct het bad in te doen omdat hij helemaal onder zit??? Herkenbaar???is dit een fase? iemand tips?

2. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Kun je niet tussendoor zelf met de lepel een hapje geven en hem verder zelf laten knoeien, gaat wat sneller en meneer kan op zijn gemak alles ontdekken.

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    erg herkenbaar, ik geef dan een lepel met eten terwijl zij zit te 'eten'.
    Dit hoort er gewoon bij, ze zijn dingen aan het ontdekken en willen alles zelf doen...;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook hoor, er werd een tijdje hier met de handen gegeten, tussendoor voerden wij bij. Ook hebben we geleerd met een lepel te eten en dat gaat prima nu. Dat knoeien zul je idd op de koop toe moeten nemen, het is echt ontdekken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien even een tijdje geen rijst geven en gewoon lekker met de handen laten eten?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier precies hetzelfde. Ze wil alles zelf doen en zo af en toe voeren we haar wat op de lepel bij. Maar ik heb gemerkt dat als je grote macaroni geeft, of grove gekookte aardappelen (die je niet prakt) ze alles wel zelf kan eten. Het is alleen geklieder, maar wel net zo makkelijk, kun je ondertussen zelf eten. Ik kieper gewoon al haar eten in grove stukken in haar plastic slab-met-goot, daar vist ze het zelf wel uit.

7. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

nou dat bijvoeren hoef ik niet te proberen want dan word hij alleen maar opstandig :) zodra ik in de buurt kom met een lepel of vork is het drama! zelf zijn toetjes mag ik niet geven:) En macaroni gaat ook stukje voor stukje zelfde geld voor gebakken aardappeltjes en bijv. appelmoes. Het zal inderdaad wel bij het ontdekken horen maar af en toe eet hij hierdoor heel weinig waardoor we 's ochtends met een hongerig kind zitten en dat breekt weleens op hoor......maar ja gaat vanzelf over hoop ik:)

Groetjes Lysanne

Deel Deze Pagina