uitslag rond mond na potje fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door gizmoo1, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Mijn zoontje (bijna 8 maanden) eet sinds dat hij 6 maanden is groente en fruit. De ene keer vers en de andere x een potje. Nu merk ik al een tijdje dat wanneer hij een potje op heeft (fruit) er een rode rand om zijn lippen komt. Eerst dacht ik dat het irritatie was van zn gekwijl tijdens het eten wat ik dan niet snel genoeg wegveegde maar bij vers fruit heeft hij dat niet. Zou dit nu een allergische reactie kunnen zijn? En hoe komt het dat hij er de eerste weken geen last van had?
    :(

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij kan een allergie zich opbouwen. Dit hoeft niet onmiddellijk te zijn.
    Dat heb je ook met andere dingen tenslotte: nooit last van de zon gehad en het jaar erop, sta je onder de zonneuitslag..

Kan het ook niet liggen aan hetgeen waarmee je z'n mondje afveegt of schoonveegt? Dat hij daar last van krijgt? Wasverzachter of wasmiddel in doekjes, of juist snoetenpoetsers?

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Met snoetepoetsers ben ik inderdaad een tijdje geleden gestopt en doe het nu inderdaad met een hydrofiel washandje wat ik nat maak. Tis echter een eczeem kindje dus misschien dat ie toch reageert op het washandje? Maar ja eerder niet?? En de wasmiddel is nog steeds neutral en dan zou hij het ook moeten hebben als ik zn mondje na vers fruit schoonmaak toch?

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heeft hij dat na het eten van alle soorten fruit/potjes? Als dat zo is en hij heeft het niet van vers fruit. Dan zou ik alleen nog vers fruit geven denk ik.

Deel Deze Pagina