Dagje er op uit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sunine, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Ben nu sinds twee weken bevallen en meteen begonnen met borstvoeding te geven. Aanvankelijk wat problemen gehad met aanleggen: te kort tongriempje (uiteindelijk geknipt). Daarnaast hebben we een baby die erg gulzig drinkt al vanaf de geboorte en dus ook veel terug geeft, soms zelfs met ontzettend veel kracht.

Maar begin langzaam een opgesloten gevoel te krijgen. Ik ben niet iemand die openlijk mijn baby de borst wil/kan geven, kom de mensen van mijn werk echt overal tegen. Dus het rekening houden met wanneer de baby voeding nodig heeft en zorgen dat ik voor die tijd thuis moet zijn, begint nu al zwaar op mijn gemoedstoestand te werken.

Ik zou zo graag over een aantal weken eens lekker relaxed met mijn vriend en baby een hele dag er op uit willen gaan (winkelen) of iets dergelijks (minstens een half uur rijden met de auto). Maar vroeg me af hoe jullie dat doen i.c.m. kolven? Ben natuurlijk hartstikke onervaren in de borstvoeding en het zal vast en zeker een domme vraag zijn, maar wil liever nu al die vraag stellen zodat ik dat opgesloten gevoel wat kan verminderen.

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Gewoon wél voeden, waarom zou je aanklooien met kolven? Dat is toch veel minder discreet dan voeden? Wil je privacy bij het voeden kun je gewoon achterin de auto (handdoekje voor het raam) of in een pashokje ofzo voeden. Voordeel van bv is juist dat je het overal bij je hebt en geen fles hoeft op te warmen. En voeden kan zo privé als je wil! Als je met de auto gaat heb je altijd een privéplekje bij je als je geen zin hebt in openbaar voeden.

3. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Je hebt helemaal gelijk. Ik zie weer eens beren op de weg. Dankjewel voor je antwoord! Heb je zelf situaties waarin je het wel lastig vindt om te voeden? Of andere tips voor bijv. andere dagjes uit?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    #4 Zoe123, 24 mei 2015
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
    En áls je mensen van je werk tegenkomt, zijn die tegen borstvoeding of zo?dZij weten toch dat je bent bevallen?
    Dus dan is het toch volledig in de lijn der verwachting dat ze jou aantreffen met een baby die drinkt? Jij bent toch de mama?:D Das toch hoe het werkt met baby's? Dat weten je collega's toch ook? Of verwachten die een fles? Dát zou pas irritant zijn...

Openlijk voeden, dan krijg ik een beeld van een vrouw met blote borsten......
    Gewoon discreet voeden, een vestje er over, laagjes gebruiken...Een doek kan ook natuurlijk. De meeste mensen hebben niet eens door dat je aan het voeden bent. En hebben ze het wel door....meid, wees trots! :) Dat zou je toch ook zijn als je daar met een flesje zou zitten?

Wat betreft een dagje weg, als je niet in het openbaar wil voeden, waar ga je dan kolven? Ook daar zal je dan een plekje voor moeten zoeken.
    Zo omslachtig! En dubbel werk...
    Inderdaad, ga anders gewoon in de auto zitten. Maar achterin een lunchroom, met je rug naar de mensen...ze zien je niet hoor!:p
    Oefening baart kunst, echt waar. Je krijgt er handigheid in.
    En het is zo makkelijk...je kan niets vergeten, en honger is honger.

5. Chilena

Chilena Lid

19 aug 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou ook thuis kunnen oefenen met een omslagdoek te voeden zodat je daar op een dagje uit niet voor het eerst mee hoeft te sukkelen.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik snap je wel hoor. Heb uiteindelijk maar 1 keer in het openbaar gevoed. Toen een doek over mijn schouder heen gelegd. Kreeg daarna een compliment van een oud vrouwtje dat ze het heel goed vond dat ik bv gaf en dat ze er niets van had gezien.
    Verder had ik het geluk dat dl overdag elke 3-4 uur voor een voeding kwam. Ik ging dan in de tussentijd naar stad en zorgde ervoor dat ik voor de volgende voeding weer thuis was (dl ging mee). Ben ook weleens zonder dl naar de intratuin geweest, daar heb ik toen op de wc gekolfd.
    Kijk waar jezelf het prettigst bij voelt en opzich is het oefening baart kunst ;)

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    In het openbaar voeden heb ik zelf nooit echt moeite mee gehad... je moet de eerste keer even een drempel over. Het is wel zo dat ik altijd in een rustig hoekje ga zitten en niet in een overvol restaurant. Nu is dl te nieuwschierig om in het openbaar te voeden (7.5 mnd) dus spring ik even de auto in...

Gister de hele middag weggeweest en tussendoor gekolfd maar mijn hemel wat is dat een gedoe! Niks discreet! In de auto opgepropt zitten met handdoeken voor de ramen. Probere doek vast te houden en twee kolven...jemig... nee, doe mij mijn baby maar :)
    En collega's? Boeiend!

8. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik zat laatst in een overvolle wachtkamer in het zkh. Toen zei mn moeder dat de andere mensen het vast niet prettig vonden als ik hier ging zitten voeden... dus ik zei dat ik een schreeuwend kind toch echt niet prettig vond.
    Uiteindelijk heb ik me wel afgezonderd maar vond het wel onzin

9. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik heb dus wel eens in een overvol restaurant gevoed. Met koningsdag. We waren de hele middag weg dus dan is niet voeden geen optie. Trouwens de voeding daarvoor was op een overvol terras. Ik doe er trouwens een brede sjaal overheen, dus je ziet niks.

Van tevoren dacht ik dat ik nooit in het openbaar zou voeden, praktijk blijkt anders :)

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Nog nooit echt gevoed in het openbaar, maar ben ook niet een hele dag weg geweest, wel naar vrienden, daar voedt ik op de slaapkamer.

Trouwens wel in de auto een paar keer gevoed, eigenlijk was ik toen wel trots dat ik m'n kindje borstvoeding gaf. Ben dan ook van mening, dat wanneer ik met mijn man ben (hij steunt mij erg) het geen probleem zal vinden in het openbaar.

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon lekker voeden, eventueel doek eromheen. Ik vond het eerst ook lastig maar nu voed ik lekker overal, en niet eens discreet :D

12. LynnLemon

LynnLemon Lid

9 mrt 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Ik ben langzaam begonnen, eerst in een café speciaal voor kinderen waar borstvoeding geven heel normaal is. Dan in een parkje alleen, dan achteraan een brasserie en dit weekend midden een drukke markt. Je moet er inderdaad beetje goed in worden om geen tepels rond te laten slingeren ;) borstvoedingtopjes en een licht sjaaltje werkt voor mij prima, geen grote doek ofzo, dat trekt echt de aandacht. In de auto is ook no problem en heel handig om een gillende baby te kalmeren!

13. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik voed echt overal! Ben trots op t feit dat mijn zoon groeit op mijn melk. Vandaag nog

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik voed echt overal! Ben trots op t feit dat mijn zoon groeit op mijn melk. Vandaag nog op terras van strandtent gevoed.
    Wat mij helpt:
    -sjaal bijhebben zodat ik deze om kan slaan voor wat privacy indien ik dat wil of blikken krijg.
    -ik heb buitenhuis vaak hemdje met vestje aan. Vestje open, hemdje vd schouder, bh

15. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik voed echt overal! Ben trots op t feit dat mijn zoon groeit op mijn melk. Vandaag nog op terras van strandtent gevoed.
    Wat mij helpt:
    -sjaal bijhebben zodat ik deze om kan slaan voor wat privacy indien ik dat wil of blikken krijg.
    -ik heb buitenhuis vaak hemdje met vestje aan. Vestje open, hemdje vd schouder, bh open. Dan zie je nauwelijks borst
    -met m'n rug naar publiek zitten of manlief die me wat afschermt
    -de gedachte dat kolven de andere optie is, ben er niet zo dol op, vind t genoeg voor m'n 4 werkdagen haha
    En voor jou:
    -supertrots zijn op t feit dat je bv geeft, het is super wat je doet! En tuurlijk komen de muren ondertussen beetje op je af. Dus lekker erop uit gaan en de wereld je kleintje showen.

16. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Sta er ook bij stil dat op het moment dat je een flesje geeft je eigenlijk ook zou moeten kolven om de productie in stand te houden. Ik voed persoonlijk liever in het openbaar dan kolven.

17. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik heb altijd gedacht dat ik vreselijk veel
    Moeite zou hebben met openbaar voeden ik ben best wel preuts , maar Ondertussen heb ik er absoluut geen moeite mee. De eerste keer was wat onwennig, had ook nog een borstvoedings short van iemand geleend, maar voor mijn gevoel is het dan net alsof er een enorm spandoek boven je hoofd hangt met 'ik geef borstvoeding'. Ik heb gewoon 2 laagjes aan, laagje naar boven laagje naar beneden en er is bijna niemand die het opvalt, ik voed overal. Laatst zat ik naast iemand te voeden op een terras is de dierentuin, zei een vrouw naast me, wat ligt ze heerlijk te slapen he. T viel niet eens op. Ik zou zeggen gewoon een keer doen je zal
    Merken dat het meevalt en anders is de auto inderdaad een goede optie

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik vond het de eerste keer ook wel even wennen hoor. Ben begonnen met dus een keer achterin de auto (we hebben getinte ramen en zonnehorren achter, dat scheelt!). Maar daarna steeds vaker op openbaardere plekken, in een lunchcafe, op de boot naar Terschelling (en in de terminal, zoontje had geen geduld meer ;)), in strandtent, enz.
    Ik doe het wel discreet, hou niet van tieten flashen in het openbaar :D. Prima als anderen dat doen maar voel ik me zelf niet lekker bij.
    Doe een vest aan om zij-inkijk tegen te gaan, en dan een badcape erover heen. Of een hydrofiel. De meeste mensen hebben het niet eens door, en zij die wel kijken zien alleen kleding, doeken en een pluizig babyhoofdje :D.
    En ik ga op een rustig plekje zitten, of, als er geen rustig plekje is zoals in die terminal, met mijn rug naar de mensen toe.
    Als mensen dán al iets zien dan wíllen ze gewoon graag gluren! Nou dan kunnen ze het krijgen ook :p.
    Zonde om opgesloten te zitten alleen vanwege het voeden!

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Je zou eems kunnen kijken op www.prettymum.nl/borstvoedingscovers Door dat ding voed ik echt overal, nooit last dat het wegglijdt of dat er iets te zien is. Het zorgt voor mijn zoontje ook voor de rust die hij nodig heeft om door te drinken. Hij kijkt anders constant rond, maar onder deze doek ligt hij lekker rustig en besloten.Ik vind het een topuitvinding ��

20. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0

Hahahaha.

Deel Deze Pagina