Na een pittige borstontsteking hebben we besloten te stoppen met de borstvoeding. Ik kolf alles omdat kleine niet zelf wil drinken. Nu ben ik een paar dagen van de antibiotica af en wil ik dus daadwerkelijk gaan afbouwen, alleen is mijn productie ook opeens heel laag! Vanmorgen nog geen 30 cc totaal terwijl ik voor de ontsteking rustig 300-400 cc kolfde s morgens. Ik kolf nu 3/4 keer per dag, meer is echt niet nodig. Maar hoe rond ik het nu verder af?
Ik zou iedere paar dagen een kolfbeurt laten vallen. Als je nu 4 keer kolft na een paar dagen naar 3 keer gaan. Dan 2 dan 1 en dan... niets meer... Bij een volledige productie raden ze een voeding per week afbouwen aan, ga dus niet te snel want dan loop je de kans dat je weer een borstontsteking oploopt.
Je hebt kans dat je borstvoeding heel snel terug loopt, omdat je productie met een maand nog niet stabiel is. Ik ben met een maand ook gaan afbouwen, na volledig kolven. Ik kolfde 6x op een dag en deed er 2 weken over om op 3x per dag kolven te komen. Maar toen ik nog maar 3x per dag kolfde, kwam er bijna niets meer. 's Morgens en 's middags kolfde ik nog wel iets, maar overdag kwam er vrijwel niets meer, dus die toen ook gelijk laten vallen. De volgende dag werd ik zonder stuwing wakker, dus besloten om pas te gaan kolven als ik het idee had dat m'n borsten vol zaten, dit gebeurde niet en 's avonds wel even gekolfd, omdat ik het anders wel heel snel vond. Ik kolfde nog een paar cc 10-20 geloof ik, terwijl ik een week ervoor nog 100-150cc per voeding kolfde. De avond erna ook nog even gekolfd en toen gestopt, met het idee, ik ga wel kolven als ik toch nog volle borsten krijg, nooit meer gebeurd en de kolf nooit meer hoeven gebruiken. Maar het is voor iedereen anders, dus ik zou het echt een beetje op gevoel doen, de eerste paar voedingen afbouwen ging bij mij ook een beetje wisselend, soms kolfde ik weer even een dag een extra keer, nadat ik een voeding had laten vallen, omdat ik stuwing kreeg en probeerde het dan de dag erna weer opnieuw. Als ik 3 dagen op hetzelfde aantal kolfbeurten zat liet ik er weer 1 vallen.