Wanneer beginnen met water bij combi bv en kv?

Discussion in 'Voeding' started by Gember, Feb 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

M'n dochter krijgt ochtend en avond (en evt. nacht) bv en overdag kv (2x 180+6 Hero standaard 2). Ze eet sinds 3 weken groenten en sinds 1 week fruit en soms broodkorst. Wanneer kan ik beginnen met water en evt. slappe, lauwe/koude thee aanbieden? In een Difrax oefenbeker (met neusuitsparing), rietjesbeker of tuitbeker? En op welke momenten (ik denk zelf aan tussendoor bij het fruit en eind van de middag)?

Bedankt alvast!

2. Gember

Gember Niet meer actief

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik denk dat ze voorlopig nog wel genoeg heeft aan de melk. Ze krijgt nog minimaal 4 melkvoedingen dus dat is voor het vocht genoeg.

Als je toch alvast wat wilt oefenen, zou ik gewoon water nemen en dit dan tussendoor aanbieden, bv. bij het fruit of ergens in de middag.
    Hier kreeg hij het eerst uit een flesje en vanaf 8 maanden uit de rietjesbeker van Nuby.

4. Gember

Gember Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie. Ja, ze krijgt 4 melkvoedingen, waarvan 2x bv en 2x kv (180+6). Ik denk dat ik water in een fles ga proberen. Bij het KDV kunnen ze dit ook doen zeiden ze. Bij het fruit in de ochtend en aan het eind van de middag. Ik heb al een rietjesbeker in huis, dus die kan ik ook proberen. Bij het KDV hebben ze tuitbekers.

5. Gember

Gember Niet meer actief

Oh en hoeveel water geef je dan tussendoor, om te beginnen? Wil niet teveel geven, bang dat ze te vol raakt... 50 cc aanbieden of zo? :(

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ja zoiets zou ik doen. Al dronk hij er hier in het begin echt niet veel van hoor, maar een paar slokjes.
    Hij ging pas echt goed bekers leeg drinken toen het allemaal in de plaats kwam van melk. Zo rond de 9-10 maanden.

7. Gember

Gember Niet meer actief

Dankje!
    Vanmiddag tussendoor wat aangeboden en ze lustte er niet veel van, maar wel wat. Ze heeft nu koorts, dus een beetje water overdag naast de fles kan geen kwaad denk ik. We gaan het gewoon verder oefenen op deze manier! :)

Share This Page