Dag meiden! Ik vroeg mij wat af. Ik geef sinds 3 weken bijvoeding aan mijn dochtertje. (ze is 5 maanden, 2 weken oud) Ze krijgt nu om 07:00 een fles van 200cc, 11:00 nog een fles, dan om 12:00 een paar hapjes fruit, dan om 15:00 fles, 17:00 paar hapjes groente en om 19:00 haar laatste fles met rijstebloem. Dit ging eigenlijk altijd goed en ze vind het heerlijk en doet het super! Alleen had ze 2e kerstdag een potje met bruine bonen met appeltjes (normaliter maak ik wel alles zelf vers klaar met de babycook) , waar ze een heel zuur gezicht bij trok.. We moesten er wel een beetje om lachen, maar het werd me vrij duidelijk dat ze het niet zo lekker vond. Nou goed.. Nu heeft ze gisteren 's middags gepureerde appel en 's avonds bloemkool gekregen, maar dit leek ook niet zo makkelijk te gaan. Normaal slurpt ze het meteen naar binnen en hapt enthousiast, maar ze toonde totaal geen interesse in haar hapje deze keer! Ze moest zelfs huilen! Vanmiddag heb ik haar geprobeerd een mango-hapje te geven, precies hetzelfde verhaal! Vind ze het gewoon niet lekker denken jullie? Appel, peer, banaan, worteltjes en sperziebonen gaan er normaal met liefde in heb ik het idee.. Moet ik dit gewoon nu niet meer geven of toch doorzetten? Normaal doe ik er trouwens wel zo'n liga eerste stap koekje door heen, en nu niet meer.. Kan dit ook misschien het verschil zijn? Hopelijk begrijpt iemand het een beetje! haha. Liefs! xxx
het duurt vaak een paar keer voordat een kindje iets lust, maar die liga kan idd het verschil zijn, die dingen zijn mierzoet. Daar zou ik dus ook niet meer aan beginnen. Sowieso kan het bij de bruine bonen ook het potje zijn, als jij alles vers maakt normaal gesproken is dat natuurlijk veeeeel lekkerder dan die smerige potjes. Je hebt ws een dametje met een zeer culinaire smaak!!!! Heel goed van dr.
Ik zou inderdaad stoppen met die liga. Als je die doorheen doet proeft je dochter alleen de zoete smaak van liga en leert ze de pure smaken niet kennen, wat juist de bedoeling is van bijvoeding. En kleine babys hebben nog geen voorkeur voor bepaalde soorten eten, dus het is geen kwestie van wel of niet lekker vinden. Bepaalde smaken vindt ze nog erg vreemd en moet ze eraan wennen. Je kunt ze het beste gewoon blijven aanbieden, ze hoeft nog helemaal niet veel te eten. Met deze leeftijd zijn 3-4 hapjes eigenlijk voldoende, het gaat om het proeven en smaken leren kennen. Ze groeit nog puur op de melk, bijvoeding heeft ze nog helemaal niet 'nodig'.