8 maanden en geen melk overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kahlen, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag wil mijn kleintje opeens geen melk overdag.

Met ontbijt een papfles: paar slokken en hij wilde niet meer. Met de lunch niets, nog een keer een fles aangeboden om 4 uur en na het avondeten: niets.

Hij heeft wel 2x 150cc diksap op en zo'n 70cc venkelthee.

Ik bied hem eerst melk aan maar wil dus echt geen melk.

Normaal drinkt hij overdag smorgens 8:00: 180/6 papfles, 16:00 uur 180/6, (smiddags bij de lunch weigert hij melk en wil hij echt diksap
    Of thee) en dan om 20:00 fles en om 1;00 snachts nog een papfles....

Maar vandaag de hele dag dus niets meer.
    Is dat slecht voor hem? Of dat niet erg voor een keer? Hij heeft verder zijn boterham, tussendoortje, fruithap, en avondeten heel goed gegeten.

Kan het zijn dat ze met 8 maanden gewoon geen fles meer willen? Geheid dat hij vannacht nog komt voor een fles... Maar dan zou hij dus maar 180cc krijgen per dag, als hij overdag niet meer wil?
    Hebben meer kindjes dit?

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    Hier was slecht drinken meestal een symptoom van doorkomende tandjes of kiezen.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Je baby heeft wel echt zijn zuivelinname nodig en 500cc is daarvan minimaal volgens mij.
    Mijn dochter heeft KMA en krijgt alleen Pepti qua zuivel dus kan je er verder geen tips over geven.
    Al Dentinox geprobeerd?

P.s; volgens mij wordt venkelthee tegenwoordig afgeraden omdat uit onderzoeken is gekomen dat het kankerverwekkend was bij muizen.
    Dat zei de kinderarts en wijkverpleegkundige.

4. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    Hier smorgens 180 + 6scheppen nutrilon +2/3scheppen pap.
    smiddags na de boterham 150 +5 scheppen nutrilon
    savonds papfles van nutricia 170 water en 6 el pap.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 9 maanden en doet dit nu sinds een week of 3. Ze wil die melk gewoon niet meer. Zij zit al een tijdje op 2 flessen, ochtend en avond. De ochtend fles gaat nog aardig, daar laat ze een klein beetje van staan maar de avondfles drinkt ze helft nog niet van leeg. Het is ook elke keer een hele strijd. Ik heb het al geprobeerd in diverse andere bekers, warm/ koud het maakt allemaal niet uit.
    Ik maak me er trouwens niet druk om hoor. Ze krijgt yoghurt in de middag en dat samen met de ochtend fles is 300 ml en dat is goed hoor. Dat minimum van 500 ml is volgens mijn cb helemaal niet meer zo. Maar ook al zou het wel zo zijn, ik krijg het er niet in. Dus tja, dan gaat het gewoon niet. Ze eet verder heel goed, tandjes is het probleem ook niet.
    Ik kan het me ook wel voorstellen, ze is nu zo gewend geraakt aan allerlei andere smaken, ik zou die vieze melk ook wel een keer zat zijn :)

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Die van mij wil vandaag ook niet echt. Wel roosvicee maar verder nauwelijks melk, brood of fruit..

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer niet.

Papfles weigert hij, lunch fles, hij heeft nog geen druppel melk gedronken.
    Eet 2 stuks fruit, 2 boterhammen, diksap en water.
    Vannacht heeft hij om 12 uur een papfles van 210cc gehad en om 3 uur nog een keer 100 cc. Dus totaal 310 cc gedronken. Hij is gek op yoghurt dus ik geef hem morgen maar een yoghurtfles met fruit gemengd.
    Echt raar dat hij alleen snachts nog melk wil?

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Kahlen, dat is inderdaad gek zeg!
    Heb je al eens pap met een nieuwe smaak geprobeerd?

Deel Deze Pagina