8 maanden en geen stukjes willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje is 8 maanden en wil totaal geen stukjes eten. Zodra het achter in zijn mondje komt gaat hij enorm kokhalzen. Aan een broodkorst kauwen vind hij wel lekker maar zodra er een stukje afbreekt blijft hij net zolang kokhalzen totdat alles eruit is gekomen.
    Ook wil hij geen zelfgemaakt eten eten omdat hij dit te dik vind. Hij krijgt het niet voor elkaar om het door te slikken.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij een dubbele huig heeft.

Wie herkent het en hoe deden jullie dit ?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

geef je wel 8 mnd potjes? Hier zitten toch al stukjes in?

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter eet pas sinds gister gewoon geprakt eten.. Tot die tijd aan lens gepureerd met kookvocht erbij zodat het een stuk minder dik was. Brood eet ze sinds een maand pas echt goed. Ook daarvoor veel kokhalzen. Ik denk dat je kleintje er gewoon nog niet helemaal klaar voor is. Misschien als je het over een maandje probeerd dat het dan wel lukt! En tot die tijd hem gewoon lekker laten oefenen met die broodkorst. Dan zal het waarschijnlijk vanzelf wel beter gaan!
    Groetjes

4. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt alsof je zoontje er nog niet klaar voor is. Ik zou hem gewoon nog gepureerd eten geven en over een paar weken weer proberen met kleine stukjes. Heel veel succes :)

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bedankt meiden ik wacht dan gewoon weer een paar weken met aanbieden.
    Hij krijgt geen 8 maanden potjes omdat hij dit echt niet weg krijgt. Vandaag weer een 6 maanden potje (bruine bonen) gegeven en hij heeft een half potje op !

Het is meer dat ik bang ben dat hij altijd gladde potjes wil blijven eten. Mijn dochtertje at rond deze tijd al geprakt eten. Maar die zal er wel al aan toe geweest zijn.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkt ze grote stukjes (broodkorst e.d. ) ook naar buiten om het vervolgens weer op te eten.
    Hier wil ze trouwens ook geen stukjes in het eten maar zelf vanuit het vuistje eten is geen probleem.
    Het moet of glad zijn, of grof, maar geen stukjes erdoor.
    Enige wat ik fijn maak is appel, dat rasp ik en aardappel maak ik aardappelpuree van, anders eet ze het niet.

7. jettepet

jettepet Niet meer actief

Hier hebben we dat ook een poos gehad.
    Heb wel de 8 maanden potjes aangeboden maar daar ging ik nog eerst met de staafmixer doorheen...
    Na een kleine 2 weken at ze wel de stukjes.
    Komt vanzelf meid!

Deel Deze Pagina