Constinatiebureau

Discussion in 'Baby en dreumes' started by novanne, Nov 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Zo noem ik het maar

Ik ben nu een paar keer bij het CB geweest en kom er net weer vandaan.
    Ik word echt heel onzeker als ik daar ben. De arts en/of wijkverpleegkundige lijken alleen datgene te benadrukken wat niet goed is.
    Wat wel goed is, daar hoor je ze niet over. Of te licht, of te zwaar of te weinig slapen of teveel of .... etc

Vandaag wer het volgende:
    Er was 2 maand geleden twijfel of Sara een heupafwijking zou hebben en daarvoor hebben we 1 maand geleden een echo voor gehad. Was helemaal prima en volgens de arts in het ZH zou ze ook geen heupdysplasie meer ontwikkelen. Nu maakt die arts vna het CB mij weer onzeker door te zeggen dat ze haar rechterheup toch te stroef vindt en dat ze het, ondanks de echo. toch maar weer in de gaten wil houden.
    Ook zou Sara haar hoofdje niet goed genoeg hoog kunnen houden terwijl ze daar altijd de beste in was. En de arts vond dat Sara nog niet lang genoeg doorsliep (van 23.00 tot 06.00) grrrr. Ik zou ook wel willen dat ze tot 08.00 uur slaapt maar ja...

Echt ik word gek van die lui.
    Hebben jullie hier ook "last"van

Groetjes
    Anne

2. yara06

yara06 Actief lid

Mar 10, 2007
    119
    0
    0
    Hihi ben benieuwd wat ze dan over Yara zeggen vwb het doorslapen, die slaapt nog geen nacht alleen door!

3. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Mijn oudste zegt altijd concentratiebureau :) :) :)

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ach t gaat t ene oor in en t andere uit.. Ik ben toevallig ook net vandaag geweest. Justin is maar 30 gram gegroeit in n maand tijd.. Ze vroeg wat ik gaf en ik somde t op.. Ik mocht m niet gaan 'verwennen' met vanilleyoghurt en diksap.. nou jammer dan als dit goed gaat vind ik t prima hoor. Maar ik zeg gewoon ja en amen klaar. Maak je er aub niet te druk om joh!

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier zijn ze gelukkig niet zo zowel bij mijn eerste als nu bij mijn tweede moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gelukkig heb ik eigenlijk nooit 'problemen' met het cb. De verpleegkundige en de arts ken ik nu allebei al ruim 7 jaar en zij maken nooit ergens een probleem van. Ze zeggen beiden iedere keer weer: Judith, jou hoef ik nix te vertellen, want je weet het zelf allemaal net zo goed ;)

7. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had dat in het begin ook. Maar ik denk dat dat aan mezelf lag hoor. Ik zocht eigenlijk de bevestiging dat ik een goede moeder ben, maar dat kunnen ze niet echt geven.
    Ik heb het nu een beetje losgelaten. Chenoa is een geweldig kind, en ze doet het fantastisch! :D

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Tja, ik hoor zo vaak klachten over cb's maar moet zeggen dat ik zelf nog nooit problemen heb gehad.

Soms hoor ik wel eens verhalen waarvan ik denk, dat is inderdaad raar/gemeen/vervelend maar soms denk ik ook wel eens dat het een beetje aan de ouder zelf ligt, sorry hoor, ik wil niemand kwetsen of zo.

Maar soms vragen mensen advies, dan krijgen ze dat maar dan is het niet dat wat ze willen horen en staat men gelijk in de steigers.
    Ook moet je het denk ik niet altijd als een persoonlijke aanval zien maar als een advies, daar zitten ze uiteindelijk voor.

En ik denk dat het hem daar nou net in zit, net als bobenmarloes zegt, als het om onze kindjes gaat zijn we nou eenmaal erg gevoelig he ;)
    Als je vertrouwd op je eigen gevoel denk ik dat je meestal wel goed zit!

Als jij als moeder ziet dat het goed gaat met je kind zou ik me zowiezo niet druk maken. En wat betreft dat heupje zou ik gewoon aangeven dat je het wel verwarrend vind dat de ene dit zegt en de ander weer dat.....

9. maaike4

maaike4 Actief lid

Sep 14, 2007
    141
    0
    0
    Hoi,
    Ken het gevoel. Gisteren geweest voor 2e serie prikken. Nu ziet zij een afwijking aan de heupjes. Maar de manier waarop ze dat dan brengen en zonder pardon sta je weer buiten. Dan denk ik, begeleid iemand even goed. Ik heb het ook telkens als ik daar ben is er iets mis met onze meid, dan is ze te gespannen (gek he als je 45 minuten moet wachten en honger hebt), dan weer te mager, dan weer dit. Echt....
    Maar morgen een echo van de heupjes, dus ik ben benieuwd

10. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik heb niet te klagen. Ze staan zo'n beetje te juichen bij alles wat wij doen hihi.

Dat met die heupjes hebben wij ook zo. De echo was prima, maar voor de zekerheid controleren ze het iedere keer. Ik maak me daar niet druk om, ik heb liever dat ze het een paar extra controleren voor niks dan dat ze iets over het hoofd zouden zien.

Niet teveel naar luisteren. Als het verder goed gaat is het toch prima?

Denk maar zo: wij doen het niet volgens het boekje, wij doen het volgens Sanne ;).

11. christina

christina Niet meer actief

Ja die lui bij het consultatiebureau kunnen alleen maar zeiken om de kleinste dingen. Maar echt advies geven kunnen ze niet. Ben zelf met mijn dochter op eigen initiatief naar de osteopaat geweest wegens krampjes en een lichte voorkeurshouding. Oateopaat heeft prima geholpen en binnen 48 u hadden we een ander meisje. Nu moet ik dat nog steeds aanhoren, iedere keer als we een andere arts hebben wil die alles weten waarom we naar de osteopaat zijn geweest ga zo maar door. Mijn dochter zit boven in de groeicurve qua lengte maar onderin qua gewicht. Het is ook nooit goed door bij dat buraeau. Ik ga er alleen maar naar toe voor de prikjes en de lengte en het gewicht. Verder trekken we geheel ons eigen plan. Als er echt wat is dan ga ik wel naar de HA, daar heb je meer aan!

12. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb geen problemen met het cb.
    Zij geven mij advies en daar kan ik mee doen wat ik wil toch?

Het is wel heerlijk om altijd maar dat cb af te zeiken, maar ze doen toch echt ook goede dingen hoor.
    Ik schrijf altijd de dingen die ik wil weten op voor ik erheen ga en wordt altijd supergoed geholpen.

Ik heb het waarschijnlijk gewoon getroffen in mijn dorpie :D .

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Bij ons doen ze, even afkloppen, ook niet echt moeilijk bij het CB. Ik zou je er niet te druk om maken hoor, dat ze te kort zou slapen ofzo. En over de heupen, gewoon doorvragen, waarom ze je de ene keer dit vertellen en de andere keer dat. Trek het je verder niet teveel aan, jij ziet als moeder het beste of het goed gaat of niet met je kind.

14. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik ben net ook weer geweest.
    Geen problemen hoor.
    Leuke mensen met weinig aan of opmerkingen.

15. RedRose

RedRose Actief lid

Sep 14, 2006
    235
    0
    0
    Hi,

als ik je 1 tip mag geven is het dat je altijd je eigengevoel moet volgen, en als je denkt dat er wat mis is je naar je ha moet gaan. Alles wat het cb zegt is leuk maar zodra je de deur daar uitloopt moet je het direct weer vergeten! Elk kindje is anders! Ik hoorde laatst dat een moeder haar baby van 13 weken op dieet moest zetten van het cb. De baby was te zwaar! Nu was dit een fleskind. Ik geef mijn bull de borst en die is ook te zwaar dat weet ik zeker. Maar dan hoor je alleen maar hoe goed je bezig bent en bla bla bla. ONZIN natuurlijk. Je zet een baby van 13 weken niet op dieet!

Echt, bij mijn eerste had ik dat ook in het begin. Voelde me vaak onzeker. Maar na een paar maanden heb ik gewoon gedacht, doe het lekker op mijn manier, t is mijn kind! En echt, het is allemaal goed gekomen hoor! hahaha.

Nog een tip. Als je zelf ook twijfelt of je wil het echt zeker weten, ga dan met je meisje naar een fysiotherapeut. Die helpt je pas echt!

Succes.... En laat je niet gek maken he! Je doet het hartstikke goed. Een baby van 4 maand die s nachts zo goed slaapt als jouw meis, is een toppertje! Dat is ECHT niet te slecht.... Ken veel beroerdere verhalen! :)

RR

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Ik moest jesper de vorige keer al op dieet doen, hij was toen 6 week oud! Ze zijn echt niet wijs hoor. Niks van aantrekken en alleen de adviezen overnemen waar je zelf wat mee kunt.

17. RedRose

RedRose Actief lid

Sep 14, 2006
    235
    0
    0
    Suus, mag ik vragen wat je toen hebt gezegd? Ik zou echt niet meer daar heen gaan. Ik zou dan naar mijn ha gaan een klacht in dienen en vragen aan mjin ha of hij de inentingen wil doen. Ik kan daar zo kwaad om worden. t moet echt niet gekker worden in dit land!

Sorry hoor, ff off topic!

18. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

Jan 1, 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    He ik heb redelijk wat rare dingen meegemaakt bij het CB en heb mezelf voorgenomen om daar niet meer naar te kijken. Paar weken geleden zijn we nog in het ziekenhuis geweest en toen zei de kinderarts dat alles goed is met hem en dat hij lekker groeit. (het CB zei dat ik hem op dieet moest zetten)

Finn is 9 maanden en nu komen ze dat ze op zijn heupen moeten letten want die lijnen zijn ongelijk. Dit bewijst voor mij dat ze nooit goed naar hem gekeken hebben. Finn heeft ook een plat achterhoofdje en ook daar is nooit wat aan gedaan.

We hebben ons voorgenomen om het nog 1 keer aan te kijken maar zodra het nu weer fout gaan stoppen we met het CB en gaan we naar de HA toe dat hij de prikken maar moet geven.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    @redrose: ik was te verbouwereerd om wat te zeggen! Ik ben toen idd ook naar de ha gegaan. Hij vertelde me dat Jesper op een dieet zetten grote onzin is! Ik mocht gewoon geven wat ik hem al gaf.
    Dat was trouwens de arts die dat heeft gezegd. Vandaag was ik er weer en nu was de wijkverpleegkundige er alleen, zij heeft er helemaal niks van gezegd en was eigenlijk heel aardig.

20. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Breek me de b*k niet open over dat CB.
    Het ging vanaf het begin al fout met een discussie over vitamines en de gehoortest, tot het zeiken over mij kinds gewicht aan toe , terwijl hij uitsluitend Bv krijgt.
    Ik kom daar voor de prikken en voor de rest trek ik een lange neus.

Share This Page