Sophie is nu bijna maanden,maar ze begint zo ondeugend en vooral ondernemend te worden,ze schuift heel de kamer door en overal aanzitten wat niet mag (vooral snoeren die over de grondlopen en de vitrage die pakt ze zo hard beet dat ze bijna de reels eraf trekt...en elke keer haal ik haar weer weg en leg ik haar bij het speelgoed maar nog geen paar seconde en de draait weer en maak weer aanstalte om naar de gordijnen te kruipen,ik zet haar ook wel even in debox soms maar dat is maar voor korte duur leuk ze wl alleen maar kruipen,ze zo beweegelijk dat ik mijn soms afvraag of het wel normaal is...even lekker op schoot zitten is er niet bij,dan ziet ze altijd wel weer wat waar ze zichzelf heen wilt wurmen...of mijn haren zijn het doelwit en echt hard trekken joh...maar nu ben ik iemand met weinig geduld...en op een gegeven moment kan ik echt boos worden,en dan ben ik het zo zat ( omdat ze nog niet echt kan luisteren,maar toch hebben ze echt wel iets door als iets niet mag volgens mij...) en dat zet ik haar in de box en dan is het echt krijsen....dan voel ik mij eigenlijk weer schuldig dat ik met een verheven stem tegen haar heb gepraat...maar aan de andere kant moet ze ook weten wat wel en niet mag ook al zijn ze nog zo klein...proberen ze je u al uit met 8 maanden? Vind het soms moeilijk hoe ik hier op moet reageren... Groetjes,
Doet me denken aan Justin, die is na zijn sprongetje ook zo ondernemend, ondeugend en druk geworden, pffff... Was zo'n rustig jochie.. nou nu echt niet meer.. En je moet idd consequent blijven met nee zeggen, ze hebben t nog niet echt in de gaten wat nee is, maar dit komt binnenkort wel. Dus ze kunnen je nog niet uitproberen nee..
Hier nog een. Lenthe tijgert de hele kamer door en zit overal aan wat niet mag. Als ik dan nee Lenthe roep, draait mevr zich om en kijkt me aan met een lachende blik, ik doe het lekker toch. Ze weet dondersgoed dat het niet mag. Ik ben heel consequent en zit haar telkens weer op haar speelkleed neer en dan begint het weer van voor af aan. Lenthe is superondernemend, zit geen minuut stil. Wel vind ze het heerlijk om op schoot TV te kijken of een boekje te lezen of lekker knuffelen en liedjes zingen. Maar ik denk dat ze je dondersgoed door hebben op de leftijd van 9 maand.
owwww..........zo herkenbaar! Noa heeft nu ontdekt dat ze me in het gezicht kan krabben en slaan...pffff! Ook zij zit en ligt geen moment stil. Vooral luiers verschonen en aankleden zijn hier af en toe een ware strijd. Ze wil alles ontdekken, voelen, prutsen... Maar, "nee" zeggen en dan afleiden werkt op den duur echt wel. Beter te vroeg zijn, dan te laat! Enne...., de volhouder wint inderdaad.
Hoort zeker bij de leeftijd, Alyssa heeft er ook een handje van Inderdaad gewoon consequent zijn, nee is nee. Ik haal Alyssa ook elke keer weg van die plaats, en zet haar bij haar speelgoed. Ze gaat het vanzelf een keer door krijgen neem ik aan. Alyssa gaat nu ook elke keer driftig nee zitten schudden als ze ergens aanzit waar ze niet aan mag komen Kinderen van die leeftijd snappen nog niet wat nee betekend, maar ze snappen wel dat ze een reactie krijgen op hetgeen wat ze doen. Dus om die reactie uit te lokken doen ze het elke keer weer.
@ Toet: ik heb er nog geen ervaring mee mijn dochter is 12 weken. Maar ik heb even op je site gekeken. Wat een super schattige dochter! Ze is echt lief. Kan niet wachten als ik jouw foto's zie dat ik ook kan gaan zwemmen met mijn meisje. Even een vraagje; die nijntje zwemband waar heb je die gekocht? En vanaf wanneer kunnen ze hier in? In elk geval succes met je ondeugende dochter. Die van mij heeft nu al af en toe streken.....
Hey Indy, Ik heb hem bij ons bij de babywinkel gekocht,hij is echt super handig,het zit gedeelte is een kruis,zodat je de beentjes erdoor heen kan doen,volgens mij kan je hem van je hem vanaf een maand of 5 gebruiken. Volgens mij kan je hem ook bij bart smit kopen,maar dat weet ik niet helemaal zeker... Groetjes,
Wat je typt is zo herkenbaar! Joris blijft ook amper nog stil op schoot gezellig zitten! Meteen klimmen, gewoon over ons heen, overal aan op trekken! De hele kamer door en overal aan wat natuurlijk heel interessant is! Wij proberen ook elke keer hem weer bij het speelgoed te zetten ofzo, maar alle andere dingen zijn gewoon veel leuker! En daarbij is hier de box ook geen succes! Hij zet echt de keel op als ik hem in de box zet! Wil gewoon lekker ondernemend zijn... Denk idd dat het gewoon bij de leeftijd hoort! Niks is meer veilig!