verborgen reflux en voeding vraag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ccwomen, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    mijn zoontje (10 weken) heeft verborgen reflux en krijgt hiervoor medicijnen(al sinds hij 3 weken oud is) en heeft de nutrilon ar voeding, sinds hij dit gebruikt gaat het harstikke goed..
    Hij gebruikt het nu al weken!!
    Maar sinds 3 / 4 dagen begint hij weer veel onrustiger te worden, huilt weer meer en de voeding lijkt hem soms gewoon niet lekker meer te zitten...
    Ook poept hij minder goed (ong 1 a 2 keer per 24 uur) en heeft ook ineens weer meer last van krampjes...
    Ik weet dat er jbpm in de ar voeding zit en dat dit vaak krampen veroorzaakt...
    Ik wil niet telkens over stappen op andere voedingen, maar als dit weer bergafwaards gaat is het dan wat om dan over te gaan op de standaard nutrilon???
    Of zal hij dan weer meer last krijgen van zijn reflux???
    Of zullen de medicijnen voldoende zijn?
    Hij sliep sinds 2 weken ineens goed in zijn bedje overdag en ook langer achter elkaar ipv alleen hazeslaapjes ook was hij een stuk vrolijker, maar sinds de laatste dagen wil hij ook telkens niet meer in zn bedje en doet weer hazeslaapjes....
    Zijn er mama's die ervaring hebben met terug stappen op de standaard voeding?!
    Wil namelijk niet dat het straks weer een ontevreden kindje word dat heel veel huilt.....
    Was zo blij dat t na al die weken eindelijk goed ging!!!

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat je beter je kinderarts even om advies kan vragen als hij er ook medicijnen voor gebruikt.

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    je kunt de ar voeding mengen met standaard voeding dat doen wij nu ook omdat ze ook niet kon poepen, alleen hebben wij enfamil ar ze kan nl niet tegen jbpm en ik meng dat met nutrilon omneo en dat gaat super.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    We mengen al met nutrilon omneo voeding, eigenlijk al die tijd al, misschien toch over op de omneo?!
    Vind t soms echt lastig!
    Het ging harstikke goed, maar sinds een paar dagen word hij weer onrustiger, en waarschijnlijk doordat hij meer krampen krijgt en te weinig poept....
    Wil namelijk niet weer terug bij af zijn en dat hij straks weer de hele dag huilt...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik neem aan dat je kind in die tijd gegroeid is. Dan moet de dosering van de medicatie ook bekeken worden, dus echt even contact met de kinderarts zoeken!

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ja hij is wel gegroeid, maar helaas niet zo veel...
    Hij woog vorige week in het zh 5300 gram en is geboren met 4080 gram en is nu 10 weken..
    Zal morgen even contact opnemen met mn kinderarts.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zelf heb ik een hele tijd enfamile AR gebruikt (4 maanden). Heel tevreden over. Op basis van aardappelzetmeel. Kinderen die krampen krijgen van Nutriton, kunnen dit vaak goed verdragen. Het enigste (en daar had mijn dochter ook last van) is dat ze er harde ontlasting van kunnen krijgen. Met druppels van VSM was dit ook weer opgelost.
    Nadat ik een keer in het weekend mijn laatste bus bij mijn zus (ruim 2 uur rijden bij mij vandaan) uit mijn handen liet vallen over gestapt op Friso comfort. Daar eigenlijk bij blijven hangen.

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou zoals het er nu uit ziet heeft hij weer meer last van het zuur waarschijnlijk, hij huilt weer meer, maakt weer meer dat hoge hiep geluid steekt heel veel zn tong weer uit eigenlijk bijna de hele dag... Dus denk dat zn medicijnen opgehoogd moetwn worden. Hij krijgt nu 2x per dag 1,2 ml en hij woog 1,5 week terug in het zh 5340 gram. Wat denken jullie? En kon de bijsluiter niet meer vinden van de zantac, maar weet iemand hoeveel ze per kilo lichaamsgewicht ze mogen hebben? Het ging zo goed, en ineens gaat t dan weer zo, je ziet gewoon dat ie weer pijn heeft arm kereltje!

9. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    heb je alleen zantac? hier kreeg ze ook motilium dit zorgt er voor dat haar maagje sneel leeg is dus minder kans dat het terug komt.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ja hij krijgt alleen zantac. Ga straks gelijk bellen en het uitleggen! Ben erg benieuwd...

11. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja ik hoop dat je er dan iets bij krijgt

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach wat sneu!
    Wel eerst je arts bellen hoor, je moet nooit op eigen houtje de dosering van medicijnen gaan veranderen. Waarschijnlijk weet je huisarts het ook wel.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nee ga dat ook zeker niet zelf doen, maar denk kan ik alvast zelf berekenen hoeveel die ongeveer zou mogen hebben!
    Heb contact gehad met de ha en word zo terug gebeld dus zit met spanning naast de tel! haha

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Net contact gehad met de huisarts en we moeten de zantac ophogen naar 2 x 2 ml per dag.
    Dat is ineens wel flink veel meer...., maar goed de arts heeft er verstand van!
    Zijn er meer kindjes die 4 ml per dag krijgen???

15. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Geen idee, maar het zal vast goed zijn.
    Dochterlief kreeg met iets meer dan 3 weken 2 x 5 mg nexium en daarbij motillium.

Oja en hier hadden we ook Enfamil AR voeding, dochter kon niet tegen de JBPM

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik vind het maar een vreemd advies, ik zou toch naar een kinderarts gaan. en andere voeding proberen.

17. Afke

Afke Nieuw lid

1 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had ook verborgen reflux (toen ze drie weken oud was in het ziekenhuis gediagnosticeerd) en vanaf toen kregen we Zantac. Toen ze 5 kg was kreeg ze twee keer 1,2 ml en dit was echt het maximum volgens de kinderarts voor dat gewicht (de dosering is daarna nooit meer opgehoogd). Ik vind twee keer 2,0 daarom als erg veel klinken, misschien toch nog even navragen?

Ook hebben we met JBPM geexperimenteerd (met borstvoeding), maar daar kreeg ze krampjes van en harde ontlasting, waardoor de reflux weer erger werd (darmen drukken dan weer tegen de maag aan). Daar zijn we toen weer mee gestopt. Enfamil AR mag niet gecombineerd worden met Zantac volgens de fabrikant van Enfamil (heb daar over geinformeerd).

Wat bij ons echt hielp, was half uur goed omhoog houden na de voeding (en boeren laten). De babybjorn wipstoel (balance) was ook echt een aanwinst want in die stoel had ze echt een goede houding (wel duur, maar echt het geld waard). Ook de dr brown fles (bornfree) hielp want hierdoor kreeg ze minder lucht binnen.

Ze had de verborgen reflux in de eerste maanden best in heftige vorm (met incidenten waarbij ze ging overstrekken en knalrood werd), maar na vier maanden ging het echt beter en na vijf maanden zijn we Zantac in twee weken tijd gaan afbouwen. Het laatste incident (kleintje) was toen ze 5,5 maanden oud was en daarna was voor ons gevoel over de reflux heen gegroeid.

Ze is nu acht maanden en een heerlijk tevreden en vrolijk kindje! Misschien geeft dit berichtje je wat moed, ik heb toen ook veel fora afgestruind en de ervaringen/tips van anderen hielpen mij heel erg.

18. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    en wat is dan de reden dat enfamil niet samen mag met zantac?
    ben daar wel erg nieuwsgierig naar aangezien wij beide kregen geadviseerd door de ka.

19. fafje

fafje Niet meer actief

regi, kan door de alcohol die erin zit...ofzo..

20. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    volgens mij is het omdat de enfamil door het maagzuur uitzet maar zantac is natuurlijk een zuurremmer dus dan werkt de voeding niet optimaal. maar ze spuugt haast niet dus zal wel meevallen.

Deel Deze Pagina