Hoeveel moet een baby minimaal per week groeien? Noah groeide 250 gram per week maar de laatste 2 weken maar 100 gram per week. Nu kan hij niet zijn hele leven 1 kilo per maand groeien en hij moest ver weg komen natuurlijk, maar vraag me af of dit voldoende groei is. Ik geef hem 5x 120/4 en 1x 150/5. Veel meer dan dit wil hij ook niet drinken.
Ik heb even gekeken Nina woog met 5 maanden, net geen 7 kilo Dus voor een prematuur vind ik 5 kilo voor 5 maanden heel goed
afgelopen vrijdag ben ik met mn zoontje op het bureau geweest (drie maanden) hij was 100 gram per week aangekomen. Volgens de arts daar het minimaal noodzakelijke en ik moet hem nu meer eten gaan geven. Hij kreeg 5x150 cc, ik moet nu 170cc geven (ik gooide die 20 cc eruit) arts gaat er vanuit dat ie daarom minimaal is aangekomen. Bij vier maanden zou ik volgens de arts op flessen van minimaal 180 cc moeten zitten?/
Zou heel goed kunnen dat je bij 4 maanden daarop moet zitten. Noah is 2,5 maand te vroeg geboren, gecorrigeerd is hij nu dus nog maar 2 maanden.
Verder kan je beter per 4 weken kijken denk ik. Soms corrigeren ze zichzelf nog weleens de weken die er na komen. Fae heeft tot haar 5 maanden zo'n 130 gram per week gegroeid. De laatste keer was het onder de 100 gram, maar het ging prima, een lichte buiging naar beneden maakte niet uit op deze leeftijd. Maar oke, ik zou het even in de gaten houden en kijken wat hij de komende 2 weken doet.
Bij mij op het CB en de kraamhulp, zeiden ze dat een baby 150-200 gram per week moet groeien. Gemiddeld dan, want soms zitten ze er wat onder en soms er wat boven. Volgens mij kom jij met je kindje op een prima gemiddelde uit en zolang het niet nu voorlopig blijft hangen op die 100 gram, gaat het prima, lijkt me.
Mijn meisje groeit per week ongeveer 100 gram. Dat is echt het minimale zeiden ze op het CB. Als het minder zou worden, moesten we verder gaan kijken. Lilly is nu 4 maanden en 2 weken terug woog ze nog 5320gr. Ook niet zo erg veel dus. Ze drinkt flesjes van 150+5 a 5 flessen per dag, waarvan ze er meestal bij 3 flessen ook nog 40 tot 70 cc laat staan...meer krijgen we er echt niet in...Vind het soms best lastig om te denken 'ze pakt wat ze nodig heeft'. Succes ermee!