hoe begonnen met los lopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mj24, Feb 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Zijn er meer kinderen die echt maar 1 tot 3 stapjes los durven zetten? hoelang duurde het bij jullie tot dat ze echt los gingen lopen. Hoor overal dat de kinderen zich in een keer loslieten en zo uit het niets 10 stapjes zetten. maar meisje doet er echt soms 3 los maximaal en dat nu zo'n week of 2. ze vind het eng denk ik. kan ik oefenen en uitlokken of moet ik het juist niet forceren?

2. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Wij hebben Hugo gelokt met mandarijntjes. Daarvoor wilde hij wel een paar stapjes zetten :D . Toen hij het vertrouwen had dat hij het kon, ging het opeens heel snel. Hij liep trouwens met 16 maanden.

3. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Wij gingen ( mijn man en ik...) tegenover elkaar zitten en Sophie heen en weer proberen telaten lopen,zo werden haar stapjes steeds meer!

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier zijn we nog niet zo ver, maar de suggestie van toet lijkt me wel ok.
    Was emani ook bang met leren kruipen enzo? Die van mij nl wel...; niet zo'n held ;) En natuurlijk bij iedere poging de hemel in prijzen! Ze moet het vooral leuk (blijven) vinden denk ik.
    Doet Akeesh ook al pogingen of blijft die nog even veilig 'aan de grond'? ;)

5. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    wij hebben dezelfde taktiek gebruikt als toet!
    En natuurlijk helemaal enthousiast klappen en juichen enzo.... Dat vond Liam het leukste ervan hahaha Papa en mama die helemaal uit hun dak gaan, voor een paar kleine stapjes. :D
    Daarna heeft ie nog twee weekjes zelf tussen de tafel en de bank heen en weer gelopen. En steeds een stapje verder, maar zolang hij na een paar stappen zich maar ergens aan vast kon pakken. Nu banjert hij het hele huis door, zonder steun. Heeft alles bij elkaar toch wel een dikke maand geduurd hoor. Misschien zelfs wel iets langer. Liam was 10 maanden toen hij begon met proberen.

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    akeeshje loopt juist. emani probeert nu los te staan. erg stoer vind ze dat als die handjes los gaan.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    de eerste dagen was bij ons wel 3 of 4 stapjes, maar dat werden er snel meer en na 2 weken liep ze de hele kamer rond. Nu kan ze 4 weken ook zelf opstaan vanuit zitten, dus ik denk dat de benen gespierd genoeg zijn nu!

8. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    bij chayenna was het zo eerst langs de tafel lopen want los kon ze nog niet, (heb haa rniet gelokt eigenlijk) .

maar goed wij gingen naar een vakantiehuisje en de eerste dag dat we daar waren, zette ze ineens haar eerste stapjes,

maar daarna deed ze weer helemaal niks die gehele week niet tot we weer thuis waren en 3 dagen daarna ik was aan het koken en ik schrok me natuurlijk rot, de klein liep ineens voorbij, en toen bleef ze ook lopen.

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    oh, ik dacht juist andersom :oops: , sorry, hihi
    Thomas ging vandaag de salontafel rond! Nog wel met heel veel moeite, maar hij kwam vooruit! Alleen linksom (met de klok mee) lukte hem, andersom niet :) Lijkt me echt geweldig om je kleintje ineens door de kamer te zien waggelen!

10. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Emely ging vanzelf ineens lopen toen ze elf maanden oud was, zo ineens van de bank naar de tafel.
    Nu loopt ze al op schoentjes buiten af en toe.
    Ik denk dat ieder kind zijn eigen tempo heeft en vanzelf gaat lopen als hij of zij er aan toe is, maar af en toe oefenen kan geen kwaad, zolang het geen obsessie voor je word haha!

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee loopt alleen als ze wat vast kan houden (tafel,handen,bank,loopkar) af en toe is het 1 stapje los als ze net niet van de tafel naar de bank kan.
    zelfs aan 1 hand lopen vind ze nog wat eng.

ik lees ff mee ben wel benieuwd naar meerdere reacties van kinderen die los proberen te lopen

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Eva ging net na haar verjaardag een paar pasjes los lopen, van papa naar mij en weer terug. En als ze aan de hand ergens naartoe liep, liet ze het laatste stukje los. Dit was allemaal op 1 dag, de volgende ochtend dacht ze gewoon weer verder te gaan, maar liet ze te vroeg los en knalde met haar gezicht tegen ons bed. Dikke rode bult op haarvoorhoofd en toen durfde ze niet meer ;).
    Sinds een weekje durfte ze het weer en nu ging het wel goed en ook heel snel. Ze begon toen opeens van de stoel in de kamer naar mij te lopen, een paar stapjes en dat werden er steeds meer. Nu loopt ze het liefst ergens naartoe, maar soms ook gewoon achter me aan of in plaats van ergens gericht naartoe loopt ze opeens richting de keuken.
    Ik merk wel dat ze nog wat bang is, de afgelopen week is ze bijna elke dag wel een keer achterover gevallen op haar achterhoofd... maar ze durft nu in ieder geval wel en het weerhoudt haar er niet van om te lopen. Ik vind het trouwens wel heel zielig, maar er valt zo weinig aan te doen...

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik was 2 weken geleden alleen thuis, ik had sophie een schone luier gegeven en zette haar neer op dr voetjes, en ineens zet ze zo 10 stapjes. daarna nog 2 keer, gelukkig heb ik de 2e keer gefilmd anders gelooft niemand me. iedereen kwam de dag erna langs, maar sindsdien doet ze het niet meer.
    sophie kan aan 1 hand wel goed meelopen.

14. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Levi loopt sinds hij 7,5 mnd is langs de tafel, bank, box enz... we zijn nu af en toe aan het oefenen om los te lopen. dus indd van mama naar papa. Hij heeft nu 1 keer twee stapjes los gezet. Maar hij buigt nog te veel naar voren Hij kijkt naar zijn voeten hihi En valt dan. ( we vangen hem wel op natuurlijk) ben zo benieuwd wanneer hij los gaat lopen. Lopen aan 1 hand doet hij wel heel goed.

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Jeremy had eerst 2 weken aan de hand meegelopen. en ineens liep hij van de bank de hal in. dat was echt een huh? moment. had ik niet verwacht. binnen een dag had hij het helemaal onder de knie.

terwijl een vriendinnetje van hem er ook veel langer over deed af en toe een paar stapjes maar niet veel. die ging ook ineens van de een op de andere dag goed lopen.

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Zie filmpje

http://smg.photobucket.com/albums/v609/ ... 002442.flv

Die paar stapjes blijft het ook bij.
    Hij wil zo graag,maar hij gaat gewoon en beseft gewoon niet dat hij kan vallen.

We lopen dus de hele dag........echt de hele dag....samen handje in handje door de kamer,hij wil niets anders meer

Deze mama heeft een kromme rug van het lopen :oops:

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee kan het wel maar vind kruipen nog wel makkelijk.. Soms zet ze een stap of 15..

We stimuleren wel maar doen geen "trucjes"zodat ze zou gaan loslopen..

Ze moet het zelf durven!

18. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    echt een super leuk filmpje nathalie

19. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    britt gaat steeds een stapje verder.
    ze gaat nu van tafel naast kastje en terug...en als ze tussendoor valt staat ze meteen weer op...
    ze loopt soms 2 meter achter elkaar los...en gaat dan weer verder met kruipen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben trouwens een cavia waar Eva helemaal weg van is. Ze vindt het ook geweldig om haar eten (witlof) te geven. Nu leg ik het stukje witlof op de ombouw bij de open haard, ze loopt dan van de kooi naar de ombouw, pakt het lofje en loopt weer naar de kooi. Ook vindt ze het geweldig om blokken te stapelen en dan van de tafel/bank naar de tv kast te lopen (filmpje in mijn onderschrift).

Share This Page