8 maanden en niets naast de flesvoeding drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smokey, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Mijn kleine meid drinkt dus echt helemaal niets naast de flesvoeding die ze nog krijgt. Flesvoeding wordt ook steeds minder.
    Beker of gewoon met speen maakt niet uit heb roosvicee diksap water en thee geprobeerd ze wil echt niets.

Heeft iemand tips, ik weet het niet meer..

2. Coop

Coop Lid

24 feb 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je het aan haar of mag ze zelf proberen te drinken?
    Onze zoon wilde een tijdje terug ook niets drinken, maar bleek dat hij het gewoon zelf wilde doen!
    Heb toen een tuitbeker van Nuby gekocht, met een flexibele "tuit" en hem toen in de wipper gezet.
    10 minuten later was de beker leeg :)
    Misschien is het even wennen om ook wat anders te krijgen, denk dat je het gewoon moet blijven aanbieden.

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier vinden ze water, diksap, thee enzo nog steeds niet echt lekker. Maar sinds kort geef ik ze roosvicee uit die pakken en dat drinken ze in 1 keer leeg. Soms verdun ik het met water (omdat ik niet zeker weet of er nou mega veel suiker in zit), maar dan merk ik meteen dat ze het niet zo fanatiek leeg drinken...

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft ook heel lang niets anders gedronken dan melk (flesvoeding). We bleven het wel telkens aanbieden (eerst thee, toen uiteindelijk diksap), als hij dat niet wilde kreeg hij verdunde flesvoeding omdat hij niet meer zoveel mocht. Dus 1 of 2 schepjes op 120 ml water. Bij ontbijt en lunch kreeg hij nog wel een normale fles. Uiteindelijk is hij het wel gaan drinken, de diksap dan, thee is geen succes. Heel soms drinkt hij nu ook een slokje water uit een beker, maar dat zijn dan ook maar 1 of 2 slokjes.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter was net zo,

zelf doen wou ze niet
    fles niet,
    tuit niet
    nuby antilek ook niet.
    beker niet (met hulp)

en zo opeens voor 2 dagen geleden.... drinkt ze uit een beker ( terwijl ik de beker vast houd)

ik denk dat ze er gewoon nog niet aan toe was.

6. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Coop ik probeer het zelf, maar geef ook de beker aan haar dan gaat ze er gewoon lekker op kauwen haha ik heb nu ook een fles gekocht met flexibele tuit van difrax ben benieuwd.

Sannie ik heb nu friso gekocht fruitdrankje ze is gek op fruit dus misschien wil ze dat.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    probeer eens een tuitbeker...

8. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    belize tuitbeker wil ze ook niet:(

9. fafje

fafje Niet meer actief

en de truc met de flesvoeidng steeds slapper maken? dus verhouding water schepjes afbouwen

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier het zelfde, heb dagen achter elkaar hetzelfde aangeboden en toen dronk hij opeens een par slokjes.
    Dat werden en steeds meer en toen het opeen goed ding stopte meneer er weer mee.
    Bleek idd ook dat hij het gewoon zelf wilde doen.

In de kinderwagen drinkt hij zo een flesje leeg.
    Misschien eens een klein fles bv etos sapflesje proberen met 40 cc.
    Zelf in de hand geven en lekker laten spelen.

Misschien is kant en klare diksap wat dan is de verhouding altijd goed.
    Bv Friso of olvarit heeft deze.
    Wij geven ook dubbel fris light met een beetje water erbij.
    Of een ander smaakje proberen. Mijn zoontje lust bv alleen maar rode sappen. Dus geen appel, perzik oid.

11. adi

adi Niet meer actief

Gewoon geduld hebben en niet allerlei trucjes uithalen (fruitdrankjes enz). Zolang ze 500cc melk drinkt en fruit en groente binnenkrijgt komt ze geen vocht te kekort.

Ik zou deze periode daarom gebruiken om haar te leren om water te drinken, en dan uitzoeken of dat nou met fles, tuitbeker, rietje of gewone beker het beste werkt.
    Een paar slokjes per keer is echt voldoende.

Nu heeft ze daar ruimte voor, vochtbehoefte wordt voorzien door melk en fruit/ groente. En daarnaast is het gewoon erg wennen voor de kindjes, om iets anders dan melk te drinken. Het is niet echt kwestie van smaak, maar kwestie van wennen.
    Als ze nu water leert drinken heb je daar in de toekomst heel veel profijt van. Dan heb je niet een kindje die alleen maar zoete sappen wil.

Deel Deze Pagina