Niet meer doorslapen 's nachts..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza84, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Sinds twee maanden sliep Liza van 22.00 tot 06.00 door. Maar de laatste weken lijkt ze steeds eerder wakker te worden. Vannacht stond ik om 03.50 naast mijn bed :( .

Ik heb haar vaak een tijdje laten huilen, in de hoop dat ze weer in slaap zou vallen. Maar als ik dan uiteindelijk een flesje geef, blijkt ze erg trek te hebben (en voel ik me natuurlijk enorm schuldig dat ik haar niet meteen één heb gegeven). Na de fles valt ze vrijwel meteen weer in slaap.

Moet ik haar overdag gewoon meer aanbieden oid? Hoe kan het toch dat ze zo vroeg wakker wordt en een fles wil? Vaak lees ik juist dat ze meer door gaan slapen.... Het is echt een beetje frustrerend dat ze opeens weer zo vroeg komt..

Hoe is jullie ervaring hiermee?

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hoeveel voedingen geef je en met hoeveel water?

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Kan een fase zijn (zoals sprongetje), hier komt L sinds enkele dagen ook vaker 's nachts om te drinken (geef bv). Helaas kan je er niet veel aan doen.

4. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Ik gaf vijf keer 180 cc + 6.

Omdat we zelf denken dat ze gewoon meer nodig heeft geven we nu vijf keer 210 + 7.

In de laatste fles voor de nacht doe ik er rijstebloem bij. Nu maar eens kijken of dit werkt.

Misschien is het een sprongetje, ja. Ik weet het niet. Maar ik zou graag jullie ervaring of wijsheid willen horen...

5. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Ikzelf zou niet naar 5x 240 gaan, maar eerst proberen hoe ze het doet op de laatste fles met rijstebloem erbij als ik zo vrij mag zijn.

ik ben geen tegenstander om kinderen meer te geven dan ze eigenlijk mogen omdat ieder kind anders is, en de een meer nodig heeft dan de ander, maar ik vindt dat wat ze nu krijgt best wel veel, zou ze jonger zijn, zou ik zeggen ga over op voeding voor hongerlappen, maar zij is al 4 mnd geweest, dan zou ik zelf overdag wat minder geven en dan 's avonds normaal met rijstebloem, desgewenst zou je eventueel 'smorgens ook rijstebloem kunnen geven. en anders tussendoor beginnen met wat bijvoeding want zo te lezen heeft ze niet genoeg aan die liter die ze nu krijgt.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    klinkt bij als de 4 maanden sprong...en die heeft hier heftig plaats gevonden....

succes! Gaat echt weer over hoor ;)

7. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Je schrijft 5 x 240, maar ik geef nu 5 x 210. Is dat teveel, denk je?

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    210+7=ongeveer 240. ;)

Als je dit maal 5 doet kom je al ruim over de liter...vind het ook best veel, het lijkt mij dat ze ook bijvoeding nodig heeft en anders misschien rijstebloem ja...

9. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Dat is 210 aan water plus 7 schepjes voeding is zo om en nabij de 240 ml voeding per keer, dus reken maar uit, dan zit je op vlak 1200 ml per dag.

voor korte periode is dat niet te veel vindt ik want soms hebben kinderen even wat meer nodig, maar vaak is dat verdeeld over meerdere flesjes per dag, en bij jullie is het echt standaard elke fles 240, dat kan een maagje aardig uitrekken, je zou dan bij wijze van spreke nog beter iets vaker kleinere flesjes kunnen geven dan 5x van die grote bakken.

hier krijgt ze ook 3 van die grote bakken om het maar even zo te noemen, maar ze drinkt ze eigenlijk nooit direct in 1x leeg op de ochtendfles na, de andere flessen gaan meestal in 2en. vaak eerst pakweg 160-180 en later de rest omdat zij dus verder niets anders drinkt dan melk.

10. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Um, ik bedoel dat ze echt 5x210 krijgt. Dat is dus in totaal, mét voeding er al in. Sorry voor die verwarring...

11. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Liza is zo'n 6,9 kilo en 64 cm, btw.

12. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Het gaat erom dat je niet meer dan 30 scheppen kv per dag geeft.

13. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Mmmh. Poeh. Lastig, zeg! Ik moet zeggen dat ze het wel haast met gemak opdrinkt..

Maar, 't is beter om dus gewoon 5 x 180+6 aan te blijven bieden? Waarvan de laatste fles met rijstebloem. En dan maar hopen dat het een sprong is en dat 't vanzelf weer overgaat...

Vind 't soms écht lastig, hoor. Iedereen heeft er wel iets over te zeggen en soms spreekt het elkaar zooo tegen..

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn dochter werd/wordt ook soms wakker 's nachts, dan gaf ik ook altijd een flesje en ging ze weer lief slapen, nu nog!

Heeft nu weer een sprong en slaapt dan altijd wat onrustiger!

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Even totaal off-topic, maar wat heb jij een vreselijk avatar, haha. Ik zat echt dat vliegje weg te duwen.

16. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Zo zou ik het doen dan ja...en dan echt flink wat rijstebloem in de die laatste fles ;)

Heb je anders ook het idee dat je kindje honger heeft? Wellicht dat je voeding voor hongerige babies kunt proberen?

En misschien heeft je baby wel eens trek in wat anders...Wellicht is je kindje niet verzadigd genoeg, en is het tijd om eens vast voedsel te introduceren..Marit zat met 4 maand al op 1 potje fruit per dag, dat was een echt hongerlapje...

Probeer gewoon je gevoel te volgen meid!

17. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Haha, ik was ook al iets teveel geboeid door dat gekke vliegje op m'n scherm :) !

Nou, ik vind het wel super dat ik hier even kan delen met jou en anderen:). Ik heb al wat fruit en groente geprobeerd. Appel-banaan ging er echt helemaal in, alsof ze al ervaren fruithapjeseter was.. Mondje open-smakken en proeven en doorslikken. Daarna moest er wel meteen een fles achteraan. Maar toen zeiden ze op het cb weer dat het pas vanaf 5 maand mag en dan eerst beginnen met groente. Het is ook zo verwarrend. Ik wil graag mijn gevoel volgen, maar straks blijkt 't echt niet oké te zijn.

Naja. Als ze straks slaapt maak ik haar gewoon niet wakker voor de voeding, ik zie wel hoe laat ze dan komt. Misschien morgen maar een wat boontjes aanbieden. Ik ga inderdaad maar gewoon eens even doen wat ik denk dat goed is..

Sjongejonge, wat kun je onzeker zijn als je voor 't eerst mama bent, zeg :rolleyes: ..

18. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Lieve schat "vroeger"adviseerde het cb om met 12 weken te beginnen met fruithap...Ik en samen met hééééél veel andere kinderen zijn echt allemaal wel gezond geworden hoor en we mankeren niets ;)

CB bij mij in de wijk verteld met 4 maanden gerust te gaan beginnen met fruit EN groente en met 6 maand brood, terwijl het cb in andere wijk weer hele andere dingen verteld...

Als het vaste voedsel goed gaat gewoon mee door gaan hoor! je meisje geeft zelf wel aan of het goed gaat of niet..En als ik dat zo lees, lust ze er wel pap van :D

Je doet het super hoor!

19. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    En wakker maken heb ik nog nooit gedaan...Dat werkte alleen maar averechts :D

20. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Beetje egoïstisch van me, maar liever haar de fles geven voordat ik ga slapen dan om dit te doen als ik net in slaap ben gevallen... Maarja, misschien slaapt ze wel gewoon door als ik niks doe. Dus, nu maar gewoon zien waar 't schip strandt...

Bedankt voor je tips, ik ga inderdaad gewoon aan de slag met hapjes e.d. !

Deel Deze Pagina