spoedje wat te doen met laatste fles??

Discussie in 'Voeding' gestart door nonnie26, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

meiden heb jullie hulp even snel nodig:

mijn dochter 7 mnd heeft vandaag het volgende op:
    ( is geen liefhebber van de fles sinds een maand )

fles 170cc
    geen fruithap want ze was afgeleid door sinterklaas ;)
    fles 200cc
    groente 200gr + aardappels
    toetje

laatste fles 40cc :$ terwijl dat normaal een papfles is van 210+7 en pap...
    heb alles geprobeerd, liggend, zittend, met een lepel, uit de tuitbeker, uit gewone beker, liggend in de box, liggend in bed ze weigert gewoon!!

ze slaapt standaard van 19.30 tot 8.30/9.00 morgenochtend

wat moet ik nou??? een fles geven om een bepaalde tijd vanavond zeg bv rond 11 uur? laten liggen voor de nacht?? ik bedoel hallo 40cc!!!!

wil haar geen nachtvoeding aanleren natuurlijk als ze wakker word vannacht..

ze ligt nu al vanaf 19.15 in coma om maar zo te zeggen dus misschien was sint ook wel een beetje veel maar ze had vanmiddag ook al 3 uurtjes geslapen toen we thuis kwamen van sint terwijl ze normaal maar 2 uurtjes slaapt

help :) heb dit nog niet meegemaakt dus weet even niet waar ik verstandig aan doe!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou haar gewoon laten slapen. Meestal regelen ze het zelf prima en als ze vannacht komt wil dat echt niet zeggen dat ze daar meteen gewend aan raakt.
    Lekker in haar ritme mee gaan zou ik zeggen.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ga helemaal met Duchess mee. Lekker laten slapen, en zien wat de nacht je gaat brengen. 1x een dagje wat minder kan geen kwaad. Stel dat ze in het slechtste geval vanacht voor een voeding komt, zal ze dat niet meteen aanleren.

Als ze hier goed verkouden is, drinkt ze ook minder, en haar laatste fles mag ik blij zijn als er dan 60 cc in gaat. De ene keer komt ze wel 's nachts, en de andere keer niet. Als haar verkoudheid weer over is, slaapt ze de nacht gewoon weer door.
    Geef de fles dan wel in het donker, en maak het niet "gezellig".

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    7 maand, dan zou ik haar laten liggen. Wel een redelijk kans dat ze vannacht nog eens komt, maar dan zou ik gewoon dan een volle fles geven. Zo'n druk dagje, kunnen ze makkelijk van slag zijn. En misschien morgen ook nog wel. Dus gewoon even meegaan. Met 1 nachtje bijtanken is het nog geen nieuwe gewoonte..

5. nonnie26

thanks meiden, denk dat ik haar dan maar laat liggen anders moet ik haar wakker maken en dat gaat helemaal tegen mijn gevoel in watn heb dat nog nooit gedaan....

ik zie wel hoelaat ze komt.. en nee maak het niet gezellig want de fles is niet meer gezellig hihi..

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja hoor, voor 1 keertje rustig laten liggen! Als kindjes ziek zijn drinken ze ook tijdelijk minder (soms). Kan geen kwaad.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

hihi hier heb je waarschijnlijk niks meer aan, maar als de fles niet meer zo gezellig is zou ik haar zeker niet wakker maken want dan is ze misschien sraks zo "boos"dat ze misschien niet gaat slapen.

hoe is het gegaan vannacht? Liefs

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hoe is je nacht gegaan?

9. nonnie26

lief dat jullie erom vragen:

de nacht ging zoals altijd ze kwam om half 9 dus ik een flinke fles want denk die heeft honger!! 210+7 inplaats van 180+6 maarrrrr

ze heeft 90 laten staan en toen ik aandrong was het krijsen dus heb hem gewoon heel nuchter aan de kant gezet in de zin van ze hoeft gewoon niet klaar....

fruithap ging er prima in en de tweede fles heeft ze 50cc laten staan dus 150cc gedronken ik vind het prima ze hoeft blijkbaar gewoon niet..

vind het alleen zo moeilijk omdat ze natuurlijk ook al iets van water/diksap mag maar ben bang als ik dat geef dat ze dan helemaal geen flessen meer drinkt snappie??

laat nog wel weten hoe de avondfles vanavond gaat..

Deel Deze Pagina