zich verslikken in stukjes brood

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnetjes, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    gebeurt bijna bij iedere boterham, ik geef m een stukje, vind ie lekker en sabbelt erop. gaat stukjes zo door en dan ineens verslikt ie zich, shit man wat schrik ik iedere keer weer. hij krijgt kokhals bewegingen, loopt rood aan en de tranen schieten m in de ogen.
    zo vind ik het dus eng om brood te geven, maar het heeft het toch nodig (op den duur). ik geef m geen 4kantjes, maar plukjes brood. of zou dat het zijn, dat de stukjes te klein zijn. maar die 4 kantjes lijken me ook weer te groot.

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje had dat in het begin ook, verschrikkelijk vond ik dat leek af en toe wel alsof ie erin bleef hangen.
    Ik ben op een gegeven moment brood met een vorkje gaan geven (vierkantjes van 1 bij 1 cm +/-) en toen ging het ineens wel goed. Al lijkt het me stug dat het aan het vorkje lag, maar hier was het ineens over.

Hoop dat iemand nog een beter tip heeft wat ik weet hoe verschrikkelijk het is dat ie zo doet.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    dat is de reden dat ik huiverig ben om brood te gaan geven.....

liefs

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier maakt het niks uit of ik nou plukjes geef, of met een vorkje. Ook niet wat voor beleg ik erop doe. Wel maakt het uit of ik vers brood geef, of brood wat al 2 dagen "oud" is. Het eerste heeft ze veel moeite mee om weg te krijgen, en het tweede gaat een stuk beter.

5. adi

adi Niet meer actief

Hoe groot zijn die plukjes? Kindjes verslikken zich namelijk sneller in een heel klein stukje eten, dan in een grotere. Een klein stukje kun je amper kauwen, dus slikt de baby die sneller in zijn geheel weg en dan verslikt ie zich.
    Als je hem een korstje brood geeft om op te sabbelen, of grotere stukjes die hij goed voelt zitten in de mond en die hij moet kauwen, zal ie zich waarschijnlijk minder verslikken.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou idd proberen grotere stukken te geven en zelf niet te bang te zijn.
    Een keer verslikken en kokhalzen is een hele normale reactie. Maar kan me voorstellen dat het voor jou niet prettig oogt.
    Mijn dochter heeft dat alleen de eerste paar keer gedaan en daarna ging het gewoon goed. Maar idd zoals Adi al zegt, te kleine stukjes zijn veel enger dan grotere stukjes. \

Ik snijd voor mijn dochter repen, zeg maar. Dus boterham door het midden, en dan van boven naar beneden een reep van een paar centimeter breed. Die eet ze lekker op zonder problemen.

Deel Deze Pagina