8 maanden en nog steeds slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    @Typicalme jeetje wat een ellende he? Hoe gaat het nu?

    Het lijkt iets beter te gaan! Zijn voeding overdag is nu aangepast en dat gaat goed.

    Hij komt nu rond 22.30 voor een fles, rommelt wel rond 1e maar hij is mega aan het hoesten. Maar komt dat pas tussen 5 en 6, dan geef ik nog een mini flesje en hij heeft nu al 2 dagen tot kwart voor 8 in de ochtend geslapen!

    Nog niet ideaal hoor maar wel al een stuk beter!
     
    Shakes vindt dit leuk.
  2. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wat fijn dat er wat verbetering in zit! Zo vermoeiend die nachten. Hopelijk blijft het lijntje voorzichtig door stijgen :)

    Hier is het vannacht ook goed gegaan, flesje om 0.00u en toen om 5.45u een speentje, toen ook rond 7.45u - 8.00u wakker, en dat terwijl ze flink hoest! Nacht ervoor, toen ik weer eens een keer niet op zolder sliep, was het de hele nacht pet, inclusief onze oudste. Alsof ze ruiken dat ik weer in de buurt ben :confused:. Het lijkt hier wel echt beter te gaan als mijn vriend de nachten doet. Bij mij lijkt ze toch een andere associatie te hebben, ik verwacht door de borstvoeding..

    Sprong is hier trouwens voorbij en de eerste 2 tandjes zijn door. Billetjes iets minder rood door plan huisarts, geen idee of het er iets mee te maken heeft, waarschijnlijk niet :rolleyes:
     
  3. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Jeej! Superfijn al dit!!
     
  4. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Zou heel goed kunnen dat het er alle,aal mee te maken heeft hoor. Fijn dat het wat beter gaat! Soms is het ook gewoon goed om te weten dat het dus wel kan en niet een onmogelijke opgave is dat ze goed slapen haha.

    Hier eigenlijk een hele goede nacht :o: hij kwam om 01.00 voor de eerste fles. En toen pas 06.45! Maar hij had wel wat gespuugd vannacht door het hoesten. En wel wat hoestbuien en een oudste die om 04.45 klaar wakker was maar goed de jongste heeft het goed gedaan!
    Ik had hem uit bed gehaald om 06.45 en mee naar beneden met de rest van de fam. Ventje was alleen echt nog niet uitgeslapen dus huilen bij T eten. Nu slaapt hij weer. Lijkt wel alsof hij ineens veel meer uren moet hebben.

    Mijn man gaat het vannacht weer doen, heb afgesproken dat als het zo gaat als de afgelopen nachten hij het alleen moet doen, als het erger is dan neem ik het over.
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  5. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Gwenvd misschien biedt het je een beetje troost: onze kleine meid van 13 maanden komt ook nog voor een nachtfles. Nachten die ze doorgeslapen heeft zijn op twee handen te tellen.
    En nu denk ik nog slaapregressie erbij waarbij ze ook nog eens vroeg wakker wordt en na de fles van 4.00-4.30 uur niet meer wil slapen.
    Vannacht (op advies van slaapcoach) haar in bed laten liggen tot 6.00 uur. Haar laten huilen (jengelen) met pijn in mijn hart. Maar gelukkig viel ze uiteindelijk na ruim een uur in slaap en werd ze in 7.30 uur vrolijk wakker.....
    Dat slapen is bij velen een ding. Het kan je zo opbreken! Veel sterkte!

    PS slaapcoach gaf als advies als je van de fles af wilt deze te stoppen en gecontroleerd laten huilen. Maar dan moet je als ouder wel achter staan.
    Wij kijken het nog even aan...
     
  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dank je wel voor je lieve reactie. Hetzij vooral de mensen om ons heen die het niet begrijpen hoe vermoeid we zijn en niks meer willen doen in de avond. Dat komt allemaal wel weer.
    Ook snappen ze gewoon niet dat niet alle kinderen snel doorslapen...

    Het ging weer iets minder, hij was helaas ziekjes en hoestte echt zo vreselijk veel. Hij heeft een nacht tussen ons in geslapen, gelukkig hielp dit en was het voor iedereen het fijnst. Maar we zijn weer de betere hand, ik doe de nachten weer en probeer goed te luisteren of hij honger heeft of gewoon wakker is. Door zijn hoesten eet hij ook weer wat minder dus hopelijk snel weer verder met de betere nachten.

    We komen er wel, moeten gewoon rekening houden met de vermoeidheid. Ik kan na half 9 in de avond echt niet meer in de auto, dan wordt het echt gevaarlijk omdat ik dan heel moe word door het donker en de vermoeidheid, overdag gaat het redelijk. Ik heb binnenkort een cursus ergens 2 uur hier vandaan tot 22.00. Enige mogelijkheid is een hotel pakken daar. Terug rijden is geen optie.
     
  7. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik zit even met je mee te lezen omdat ik veel van je verhaal herken! Hier een jongetje van 7 maanden die overdag geen brood wil, savonds geen pap en na zijn voeding om 19:00 ook alweer vaak voor 23:00 van zich laat horen, om vervolgens voor 5:00 weer wakker te worden. Dodelijk vermoeiend. Als ik jouw verhaal zo lees en alle reacties erop, denk ik dat mijn zoontje ook te weinig eet overdag. Morgen mag hij alles eten wat los en vast zit hahaha (nu hopen dat hij het ook wil eten).
    Heel pittig om zover weg te moeten voor cursus en als je zelf al weet dat het niet verstandig is om zo laat nog te rijden dan ook vooral niet doen. Dan maar een nachtje goed bijslapen in een hotel! Ik hoop dat je een beetje kunt uitslapen!
     
  8. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    @Nidi hoe is het gegaan met het eten? Lastig he?

    Het ging goed hier maar sinds vrijdag wilt hij nauwelijks ontbijten, als ik het er in krijg spuugt hij het gewoon uit, als in overgeven... daarna gaat het fruit, lunch en middags fruit wel goed. Avond eten eet hij maar de helft :( hij heeft onwijs last van zijn sprongetje, het hoesten en een tand die doorkomt. De nachten gaan wel rustig maar hij komt om 22.30 en 03.00 voor een fles.

    Morgen ga ik de pap vervangen voor een broodje, kijken of dat beter gaat.
     
  9. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    het leek even goed te gaan. Brood wil hij echt nog niet, maar pap met een beetje gepureerd fruit erdoor leek hij wel te willen. Die nacht sliep hij ook gelijk beter (van 19:00 tot 5:00)...Leek..., want sinds gister weigert hij ook de pap weer.
    Zo lastig hè, zeker als ze dan ook nog eens alles tegelijk hebben..:cry:
    Hier was het vannacht 1:00
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    ja hier is het ook weer een en al gerommel. pap gaat in de ochtend iets beter nu, maar brood lukt bijna niet. Avond eten gaat ook mondjes maat en zijn flessen drinkt hij ook slecht.

    Vannacht wel tot 02.00 geslapen vanaf 19.00 en overdag slaapt hij ook goed. Ik wist niet meer hoe het voelde om 5 uur achter elkaar te slapen, heerlijk!!!

    Ik kijk het nog een paar dagen aan met zijn gerommel en weinig eten en anders ga ik weer de boel een beetje omgooien. Doordat hij nu veel slaapt overdag is er weinig tijd om ruimte tussen al het eten te laten. Maar goed wellicht gaat dat weer beter als zijn sprongetje voorbij is? We gaan het zien...
     

Deel Deze Pagina