Wanneer stoppen met eten gooien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Ik ben heel erg van het stimuleren om dingen zelf te doen. Mijn dochter van ruim 1,5 laten we ook zelf eten. Ze accepteert het trouwens ook niet meer om 'gevoerd' te worden.
    Maar jeetje..... Wat een puinhoop kan ze ervan maken zeg. Heeft ze geen trek meer kiepert ze haar bord ondersteboven en alles wat op haar tafeltje ligt veegt ze met grote halen op de grond. Met als gevolg dat de hele kamer onder de macaroni oid ligt. Ook haar toetje en drinkbeker houd ze regelmatig ondersteboven, waarna ze er nog eens lekker met haar handen doorheen gaat en daarna haar handen afveegt aan haar haar :)
    Op welke leeftijd wordt dit minder? Ik verwacht niet dat ze heel opeens heel netjes gaat eten, maar iets minder puinhoop zou wel fijn zijn :)

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl (20 mndn) doet dit zelden meer. Ze probeert soms nog als ze klaar is met eten, maar dan zien we het aankomen en halen het weg. Veel spelen met bakjes water maakte het ook minder trouwens. Heb haar een tijdje een bakje water bij haar eten gegeven en een leeg glaasje, dan kon ze daarmee lekker gieten en ondertussen eten.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Eerlijk wij staan dit niet toe met eten en drinken wordt niet geknoeid...

4. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gooien met eten en alles van tafel vegen nooit toegelaten. Vanaf de eerste keer dat ze dat deed heb ik haar gezegd dat dat niet mag en dan haal ik ook alles van eten en eetgerei weg. De laatste tijd geef ik haar nog een kans om het zelf te doen maar gaat ze weer spelen gaat alles weg en voer ik haar of eet ze niet.

Ik zou consequent blijven in het niet toestaan van gooien en smeren met eten. Ik denk als je dat lang genoeg volhoud het wel minder zal worden. Wat hier ook hielp was haar met eigen bestek laten eten, zo heeft ze én iets om mee te spelen wat interessant is én er gaan goede happen eten naar binnen. Win win dus. En oké soms gaat ze alsnog zitten spelen en slaan op haar eten maar dat komt steeds minder vaak voor.

Oh en smeren in het haar idem dito, dl deed dit ook heel veel en zodra ik zie dat ze richting haar haren gaat met eten of vieze handjes ben ik het voor. Haar handen poets ik dan af, vind ze niet leuk maar ik vind het niet leuk als ze steeds maar eten in haar haren smeert. Ondertussen weet ze dat eten in haren smeren betekent dat haar handen afpoetst worden. Dat vind ze om een of andere reden niet leuk en dus doet ze het niet vaak meer. Ik zeg haar ook altijd dat dat niet mag en ben daar consequent in.

Het ondersteboven houden van haar fles ben ik aan het afleren door haar te zeggen dat ze haar fles op tafel mag zetten als ze hem om wil draaien. Dit werkt tot op heden aardig, een enkele keer loopt ze vrolijk weg met die fles ondersteboven druppend op de grond maar dan loop ik er snel heen, draai de fles rechtop en zeg erbij dat ze hem beter rechtop kan houden.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Mmm, als ik de reacties lees, dan moeten wij ook wat strenger gaan worden. Inderdaad: beker ondersteboven en dan lekker uitsmeren, slaan met (plastic) bord, dat maakt heerlijk lawaai. Heerlijk met het vorkje in het eten slaan. Ik pak dan uiteindelijk ook alles af en zeg dat hij netjes moet eten. Uiteindelijk komt het er altijd op neer dat we hem nog voeren. Hopelijk is deze fase ook weer een keer voorbij. ;)

6. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ohh heel erg herkenbaar! En dan boos worden als je bord enz afpakt... Ik denk zeker dat het een fase is. Van ons mag ze zelf eten enz maar we hebben wel soort van regels..
    2 stukjes op de grond en het is klaar en spelen mag maar ook tussen door eten anders stoppen we ook.
    Daar accepteert ze redelijk... (niet altijd)

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    dit. Na een paar keer waarschuwen pakken we het eten af, dan eet ze maar niet.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Precies dit. Er wordt hier ook niet gespeeld aan tafel tijdens het eten.
    Ik waarschuw twee keer en anders voer ik of eet ze niets. Dit had ze redelijk snel door en het gaat bijna altijd goed nu.

Deel Deze Pagina