hier eentje die vanaf 7 weken tot de 5 maanden snachts heerlijk doorsliep. vanaf maand 5 was het spoken. we moeten er nu gemiddeld 3 a 4 x per nacht uit. ze begint meestal tussen 12 en 1 uur. dan is de speen eruit, dan weer ligt ze op haar buik en kan ze niet terug. vastleggen heeft amper nut, ze draait toch in een onmogelijke houding of raakt haar speen kwijt. merk dat je er echt op van raakt. nooit eens een nachtje doorslapen pfff. en ik ben niet van het uit logeren , heb haar toch liever thuis. vanochtend was het 5 uur, toen was ze klaarwakker. enig hoor als je dan ook nog moet werken.
Las van het bedje naar het nooden, zo staat hij bij ons nu ook Zal proberen uit te leggen hoe de kamer eerst was: Je komt de deur binnen, links een laag kastje met mandjes, daarnaast een wasbak met spiegel. De linkermuur is helemaal open, deur en een groot raam. In de lengte daarvan stond het bed. Rechts van het bed de kleding kast. Tegen de rechtermuur de commode. Nu staat het bed op de plek van de kledingkast en de kledingkast op de plek van dr bed. Het hemeltje om dr bed is ook weg. Hoop dat het een beetje duidelijk is.. Succes!!!
Hier een slecht slapende dochter. M wordt nog steeds met grote regelmaat 1, 2, 3, 4, ... x wakker ... Hier heeft het denk ik te maken met 'spanning'. En dan geen stressspanning, maar gewoon de normale belevenissen van de dag verwerken. Ik denk dat ze dat als baby, dreumes ook al had. Wij draaien diensten, min of meer om en om. Meestal worden we wel allebei wakker, maar scheelt toch als je je weer kan omdraaien en verder suffen. Maar 'vroegah' had M ook van die dramanachten ... Ze kreeg toen ook nog de borst en ik zat dus vaak 2x een uur of wat met haar op haar kamer. Jan heeft mij toen heel veel ontlast door zelf de ochtenddiensten te draaien (superlief zeker omdat hij een slechte slaper is en vaak ook wakker lag tot ik weer terug in bed was). Onze weekenden zijn heilig: ik slaap uit op zaterdag, Jan op zondag. Ik kan me daar de hele vrijdag al over verkneukelen Sterkte! (T heeft trouwens de eerste 13 maanden van zijn leven veel gespookt snachts, met 13m gestopt met nachtvoedingen en vanaf dat moment slaapt hij redelijk 'altijd' door ... dat kan dus ook )
Ik heb sinds een paar weken een tuitbeker in zijn bedje gelegd met water. Hij wordt nog weleens wakker, denk ik, maar dan gaat ie op zoek naar zijn water en hoor ik hem niet meer. Zijn dag begint dan wel weer vroeg, 6 uur, half 7..
Hier ook een meid van 2 jaar en bijna 5 maanden die meer niet doorslaapt als wel. Nu van de week gaat het toevallig goed en slaapt ze weer vaker door, zo ook vannacht tot 6 uur vanochtend. Hier gaat het eigenlijk altijd met periodes, vooral als ze veel meemaakt slaapt ze slecht. Ze heeft de afgelopen tijd ook veel op haar bordje gehad: man TIA, zusjes geboren en man met knie thuis komen te zitten en kijkoperatie gehad. Vooral na dat laatste ging het slapen echt een tijd heel slecht. Maar ook voor hetgeen wat ik hier nu omschrijf ging het slapen meestal niet zo heel goed.
N.a.v. de berichten in dit topic heb ik gister het bedje verplaatst, nu met het hoofdeind naar het noorden en warempel; hij heeft van half 12 tot half 7 geslapen en toen werd hij brabbelend wakker i.p.v. krijsend. Het staat nu wel een beetje raar op zijn kamer want zoveel mogelijkheden waren er niet maar goed, ik vind het allang best . Dit is in 8 maanden misschien maar 1 of 2 keer voorgekomen dat hij 7 uur achter elkaar sliep dus ik vond het de moeite waard. @Melisa, had jij ook al het bedje zo geprobeerd?
Onze zoon ligt al vanaf het begin met zijn hoofd naar het noorden.n( Is puur toeval, trouwens. Nog nooit eerder van gehoord.) Maar toch slaapt hij vaak slecht. Andere opstelling hebben we ook al geprobeerd, maar dat hielp hier helaas niet. Dat is dus niet altijd een succesverhaal. Maar het is het proberen waar, natuurlijk. Het is een kleine moeite en als het werkt is het geweldig. Wij hebben een tijdje succes gehad met de "kiekeboe-methode". Om de 3 minuten even aai over de bol en welterusten zeggen en dan weer weg. Binnen een week merkten we dat hij beter ging slapen. Daarna heeft hij zelfs een tijdje vrij goede nachten gehad. Maar toen de problemen terugkwamen, werkte de kiekeboemethode ook niet meer. Het lijft toch steeds zoeken, hier. En soms accepteren dat we een paa slechte nachten hebben en wachten tot het weer beter wordt.
tupp: de methode die jij omschrijft hebben we met mijn dochter gedaan, toen ze steeds gillend wakker werd en niet meer wilde slapen, maar toen was ze wel al anderhalf geweest. Met een baby van 8 maanden werkt dat niet volgens mij. Die kan ik niet uitleggen dat hij weer moet gaan slapen... maar voor oudere kindjes werkt het super!