Ja Jimmy100, dat 's nachts onrustig zijn schijnt ook wel echt bij zo'n sprong te horen. Het is hier gelukkig nog nooit zo erg geweest dat we er heen hoefden *klopt voor de 100ste keer af*, maar wel jammeren, mummelen, onrustig en licht slapen. Ik zou inderdaad maar gewoon die speen blijven geven, helemaal als de andere optie heel hard huilen en klaarwakker is. Kwabbernoot, eigenlijk valt het hier nog wel mee. Ik denk dat ze er even aan geroken heeft en nu weer snel in haar vertrouwde schulpje is gekropen Ze valt nog zonder al te hard huilen in slaap, gisteravond en net een keer jengelen en toen was het klaar. Ze is nu echt in diepe rust volgens mij. Afgelopen nacht hebben we haar ook niet gehoord, terwijl ze de afgelopen weken wel eens af en toe zo'n nacht had. Maar dan ook bijvoorbeeld om 4:30 klaarwakker en een kwartier lang liggen kwaken en kletsen in bed Hoe ging het bij jullie vandaag? Dochter was vandaag naar het kinderdagverblijf en daar was ze vooral héél wakker en actief. Ze zou in totaal maar een uurtje geslapen hebben. Morgen gaan ze proberen om het ochtendslaapje over te slaan, ik ben benieuwd! En of ik op de buik eng vind... tja, een beetje. Maar vooral omdat we het niet gewend zijn en ze 2 weken geleden zelfs heeel hard begon te krijsen als ze op haar buik lag Het scheelt dat ze nu gewoon sterk genoeg is om haar hoofd opzij te draaien en we hebben ook een aerosleep. Die (schijn)veiligheid geeft ook wel een iets fijner gevoel.
Noonoo, ja ik blijf ook zeker de speen geven, dan maar 6x (!) per nacht er even uit. Hopelijk is dit een sprong. Wat je schrijft over op de buik draaien in bed deed onze zoon een maand geleden ook voor het eerst. Daarna nog 2x gebeurt, maar idd ook hard huilen toen hij wakker werd op zn buik... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook spannend vind. Hebben ook een aerosleep,maar toch. Zal wel even wennen zijn. Jij zit dus weer redelijk in het 'oude' ritme? Hier nu echt over op 2 slaapjes per dag, op zich wel prima.