Mijn zoon eet tot nu toe meestal zijn avondeten uit potjes, maar hij is inmiddels al ruim 10 maand en zou toch eens een keer met de pot mee moeten gaan eten. Probleem is alleen dat mijn man en ik voornamelijk vaak gekruid eten of maaltijdsalades of soep e.d. Dingen die me niet zo geschikt lijken voor mijn zoon. Daarom ben ik benieuwd wat jullie zoal op tafel zetten voor de kleine en waar je zelf ook van kunt genieten Ik zal zelf beginnen: Wij hebben gister boerenkoolstamppot gegeten met uitgebakken spekjes, uien en knoflook. Had gedacht dat mijn zoon moeilijk zou doen over de spekjes, maar hij schoof het zo allemaal naar binnen. Nou, kom maar op met de recepten!
Ik heb het boek Opperdepop gekocht van de AH, daar staan erg leuke recepten in. Hier eet ze soms ook zelf (met haar handjes) dan kunnen wij ook lekker eten zonder haar te hoeven 'voeren'. De tonijnkoekjes en alle omelet-soorten (spaanse omelet, broccoli omelet) zijn daar uitermate geschikt voor! Verder doen wij een combi van zelf eten of het eten op een krom lepetje leggen, zodat zij het lepeltje zelf kan pakken en ik tussendoor ook mijn bord kan leegeten. Ik ben het met je eens dat het soms lastig is iedere dag weer wat nieuws te verzinnen, er staan in dat boek erg leuke recepten en daarnaast probeer ik zoveel mogelijk aardappels met groete en vlees te eten zodat ik voor haar een prakkie kan maken. Als het broccoli of bloemkool is, dan kan ze dat makkelijk zelf vastpakken maar met spinazie is dat wat lastiger haha. Chicken tonight doet het ook erg goed!
Pasta met tomatensaus, hier een succes vanaf een maand of 9/10.. Je kookt de pasta zoals gewend. Je bakt (runder)gehakt rul in de pan met wat olie. Je gooit er wat groentes bij (champs, paprika, courgette, etc) en bakt die ook mee. Daar doe je een blik tomatenblokjes bij (zoutloos te koop). En warm dat door. Ook wat italiaanse kruiden toevoegen voor wat smaak. Dan heb je een aardige basis. Je kunt dan een saaie versie voor je jochie uit de pan halen. Daarna kun je eventueel nog peper, sambal, etc toevoegen. Bij mijn jochie heb ik die groene kruiden vanaf 10 maand gebruikt, en vanaf 11 maand ook langszaam de pittige kruiden. Dat ging eigenlijk prima. Hij bleek zelfs een voorkeur voor pittig te hebben. Dus al snel kreeg hij de pasta zoals wij hem aten..