Wanneer bijvoeding bij combi BV en FV?

Discussie in 'Voeding' gestart door Snoopy1983, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mijn dochtertje is nu 4 maanden. Ik weet dat je mag beginnen met bijvoeden vanaf 4 maanden en liever vanaf 6 maanden als je BV geeft. Maar ik geef gecombineerd BV en FV. Was vanmorgen op het CB en toen zei ze, als ze er behoefte aan heeft mag je het geven maar zo niet wacht dan tot 6 maanden.
    Lieke krijgt nu 2x een fles van 200cc en 2x BV. De laatste voeding krijgt ze nu al om 19.00 uur en dan pas 7.00 uur weer.Ze is tot nu toe nog steeds tevreden. Zijn er hier ook mama's die de combi BV en FV gaven? En zoja wanneer ben je toen begonnen met groente/fruithapje?

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het advies is 6 maanden alleen melk, of dit kunstvoeding is of borstvoeding, dat maakt niets uit. Het is aan jou of je wacht of dat je eerder begint.

3. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Hoi Snoopy1983,

Mijn zoontje is 4 maanden en ik geef ook gecombineerd bv en fv, de reden hiervan is, dat ik te weinig afkolf en geen reserve meer heb ik de vriezer. Het afkolven werd een obsessie wat niet de bedoeling is. Ik zit een beetje met hetzelfde dillema als jij, wel of niet bijvoeden. Ik heb het idee dat Dyon best wel wat meer zou willen hebben, hij kijkt verheerlijkt naar ons als we zitten te eten. Dyon is ook een flinke kerel 67,2 cm en 6425 gram, er wordt vaak gedacht dat hij al een half jaar is. Ik weet het ook nog niet zo goed wat ik ga doen, ik houd je vraag dus ook in de gaten.

groetjes Kim

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou geloof ik wachten tot 6 maanden. Met 2 borstvoedingen vraag je al vrij weinig van je borsten. Al knap dat je de productie daarmee op peil kunt houden.
    Als hij bijvoeding krijgt, gaat hij misschien nog minder drinken. Met de kans dat je productie niet meer op peil blijft.

En daarbij is ook voor KV vaak het advies om pas met 6 maanden te gaan bijvoeden. In ieder geval op mijn CB. Maar over die 4-6 maanden discussie is genoeg te vinden op dit forum.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oke misschien dan idd maar wachten.

@kimsp, Lieke is nu met haar 4 maanden al 7 kilo haha dus ze komt niets tekort.

6. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn kindje heb ik de laatste maand af en toe wat kunstvoeding erbij gegeven (Ik gaf eerst volledige borstvoeding, maar ik kon er niet meer tegenop kolven met 30cc per kolving en was dus dag en nacht in de weer voor 1 flesje). Ik ben met 6 maanden pas begonnen met bijvoeding, maar ik heb nog steeds het idee dat mijn kindje het met alleen borst/flesvoeding ook nog wel vol zou kunnen houden. Ik moet het echt naar binnen proppen ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Overigens vind ik het ook best gek dat er steeds gesproken word over 4mnd bij kv en 6mnd bij bv, geen idee waar dat toch vandaan komt ;)!

Maar oke ik zou er dus gewoon voor kiezen om het tot 6mnd alleen bij melkvoeding te houden en na die tijd eens rustig te gaan kijken om er af en toe een hapje groenten/fruit bij te gaan doen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

ik ben rustig aan begonnen bij 5 maanden, je kunt dan rustig opbouwen.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina