Anderhalve week geleden (30 maart) is ons zoontje geboren. De eerste week heb ik borstvoeding gegeven. Omdat dit heel erg tegenviel (geestelijk te zwaar, na een nogal dramatische bevalling), heb ik vorige week besloten over te stappen op flesvoeding. De borstvoeding is al heel goed op gang, en daarom moet ik nu langzaamaan afbouwen, dmv afkolven. Van de verloskundige heb ik een afbouwschema gekregen om elke keer 1 voeding minder af te kolven. Het schema is nu als volgt: 16.00 - 10.00 - 19.00 - 13.00 - nachtvoeding - avondvoeding - ochtendvoeding Ik heb dus eerst de voeding van 16.00 uur weggelaten met kolven, 2 dagen later ook die van 10.00 uur etc. Mijn vraag is nu: Ik heb nog 2 nachtvoedingen, 1 rond 01.30 uur en 1 rond 05.30 uur. Wanneer moet stoppen met afkolven van welke nachtvoeding?
Hallo, Je kan het ook nog even overleggen met je verloskundige/lactatiekundige. De avond en ochtend voeding kan je het beste zolang mogelijk zelf blijven geven. Omdat je 's nachts de meeste voeding aanmaakt. Misschien kan je eerst de veoding van 01.30 uur afbouwen en daarna van 05.30 uur. Groeten Angelique