Vlees in bijna alle potjesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sann, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ìvy is nu 6 maanden en ik wil dus langzaam over gaan op meer hapjes. als ik zelf kook doe ik tot nu toe alleen groente en ik wil beginnen met er een aardappeltje bij te doen. Maar een potje vind ik ook wel handig en lekker snel, zeker volgende week op vakantie. Alleen het valt me op dat in bijna alle potjes vlees zit en daar vind ik het nog veel te vroeg voor.
    Is dat zo normaal om een kindje van 6 maanden al vlees te geven?
    Iemand enig idee waar er wel potjes te vinden zijn zonder vlees? Misschien de biowinkel? Ik bedoel dan meer echt groente en aardappel ofzo. Had gisteren wel tagliatelle met groenten van friso, maar daar zit een hele sterkte tomaatsmaak aan en dat vond mn meisje dus nog absoluut te heftig. Arme kind rilde er gewoon van. En mama maar lachen :oops:

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee at met 6 maanden elke dag vlees of vis.
    maar als je je kind niet elke dag vlees of vis wil geven waarom maak je het dan niet zelf, je kan het na het koken ook in potjes/bakjes doen en dan invriezen, kan je in 1x voor meerdere dagen maken, deed ik ook erg makkelijk is dat.
    nou scheelt het esmee vind alle potjes vies

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik wil het wel zoveel mogelijk zelf gaan maken, maar als ik gene tijd heb of op vakantie dan vind ik potjes wel makkelijk.

4. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik weet dat potjes van het Kruidvat niet allemaal vlees bevatten.....staat ook op hun website!

5. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Even goed kijken want er zijn genoeg potjes zonder vlees/ vis hoor!
    Amber kreeg op de leeftijd ook nog geen vlees en af en toe een potje. VOlgens mij heeft Olvarit er wel een paar en BonBebe ook.

6. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Bij ons in de supermarkt: de groene potjes van Olvarit. Helaas voor kinderen van 6 maanden bij onze supermarkt maar 1 soort. De biologische Olvarit heeft dacht ik ook 1 versie zonder vlees. Andere merken (friso, bonbebe) hebben vaak ook 1 of 2 versies zonder vlees. Ik ging er destijds echt naar op zoek... Maar je hebt gelijk: vaak zit er vlees doorheen (wel heel weinig hoor, ongeveer 10 procent, dus zo'n 20 gram). Wat ik meestal doe (maar ik weet niet of ik daar al met 6 maanden mee begonnen ben, ik denk iets later) is ongeveer 4 keer per week vlees, 2 keer vegetarisch en 1 keer vis..

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dat viel mij ook al op, ja! Ik heb er een tijd geleden 1 gevonden met kaas en bloemkool, die vond ze toen wel lekker. Maar het is 1 van de redenen dat ik haar vrijwel nooit potjesvoeding geef.
    Laatst gaf ik haar een hapje van een potje van het Kruidvat met vis. Ze heeft nog nooit zo'n vies gezicht getrokken, ze stak haar tong zelfs uit, dat had ze nog nooit gedaan! :) Het stonk ook, dus toen zijn we maar weer gestopt en hebben we de groenten van onze zelf gemaakte pizza's afgeplukt en aan haar gegeven ;) . (potje leek me beter dan pizza, maar dat vond zij dus niet)

Deel Deze Pagina