8 maanden en weer 1 a 2 nachtvoedingen

Discussie in 'Voeding' gestart door Sammetjen, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Schreef ik 2 weken geleden dat ik bang was dat ons kleine mannetje te weinig melk binnen kreeg, nu te veel :)

Sinds 1,5 week wil meneer ook rond 23.00/0.00 en rond 4.00 uur weer de fles? Erg vermoeiend als je het niet meer gewend bent. Hij ging na de fles van 19.30 altijd keurig slapen tot de volgende dag. Hij krijgt zo in totaal 5 flessen (8.00 uur / 14.00 uur / 19.00 uur / 23.00 uur / 04.00 uur). De nachtfles maak ik wel aan met minder poeder, dus bijvoorbeeld 180 /3 of 180/4.

Ik ga ervan uit dat het vanzelf weer voorbij gaat en het een fase is. Klinkt het voor iemand herkenbaar? Kan het met tandjes te maken hebben? Er zijn boven nu 4 tandjes door en onder 3.

Liefs,
    Sam

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik denk dat dat goed kan. Maar het kan ook een sprongetje zijn (als je daar in geloofd).

Noor slaapt momenteel erg rommelig, of beter gezegd, ze wordt zo ontzettend vroeg wakker, is huileriger.

Misschien dat je mannetje het tekort van een paar weken geleden aan het inhalen is? Ook nog een optie.

Lastig? Ja, maar ik zou me er geen zorgen over maken.

3. adi

adi Niet meer actief

Hier ook een hongerwolf sinds een paar weken. Vraagt weer regelmatig om een fles om 3 uur 's nachts. Ik hoop dan alleen maar dat ie na die fles gewoon weer gaat slapen. Zal wel een fase zijn.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoeveel bijvoeding eet hij?
    Geef je opvolgmelk nr. 2?

5. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Dit is ongeveer zijn eetschema, volgens mij moet dat ruim voldoende zijn:

8.00 uur fles met pap, drinkt ongeveer 130 ml leeg
    10.30 uur fruit (appel, peer of banaan)
    12.30 uur 1 boterham met smeerworst of smeerkaas
    15.00 uur 180 ml melk
    17.00 uur warm eten (groentes en aardappels), hij eet redelijk veel groente, vind hij erg lekker
    19.30 uur 180 ml fles

En dan nu dus nog 2 x extra de fles.

Hij krijgt gewoon nutrilon nummer 2.

6. zogelukkig

Van opvolgmelk nr. 2 mag je kind max. 24 schepjes.
    Omdat je zoontje al aardig goed bijvoeding eet, zou ik hier zeker niet overheen gaan.
    Misschien het avondeten wat later geven en om 17.00 uur een bakje volle yoghurt of nog een stuk fruit. Fruit en groente mogen ze onbeperkt. Als hij er zin in heeft, mag hij ook 2 boterhammen 's middags. Van die laatste fles zou je een papfles kunnen maken, zoiets.

Ik geef borstvoeding en heb ook al een paar keer meegemaakt dat er opeens weer nachtvoedingen kwamen. Zijn van die fases.

Hoe is dit?

8.00 uur papfles
    10.30 uur fruit
    12.30 uur brood + 180 ml. melk
    15.00 uur fruit en/of rijstwafel/liga + water/thee/sap
    17.00 uur warm eten
    19.30 uur 150 ml. yoghurt of papfles

7. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik ga het zeker eens proberen, ik ga meteen volle yoghurt halen, hopen dat hij het lust.

Kan ik niet beter water of diksap bij het brood geven en dat flesje nog tegoed houden (ik geef het nu tussen 14.00 uur en 15.00 uur)

8. zogelukkig

Ja, dat mag zeker.
    Twee flessen van 180ml. en 1x volle yoghurt is voldoende zuivel.

Deel Deze Pagina