Hoi, Pas geleden had ik hier al een topic geopend over hoe ik het voedingsschema van mijn zoontje uit kon gaan breiden. Dankzij de tips hier is zijn schema in 1,5 week tijd compleet verandert! 1 fles eraf, meneer eet nu ineens wel stukjes ?), is helemaal fan van brood, liga en pap... Het gaat hard ineens! Nu heb ik nog een klein ander vraagje. Op het schema van het CB staat dat hij rond 15.00 uur een flesje met diksap, water o.i.d. mag met een soepstengel, koekje of rijstewafel. De rijstewafels vanaf 6 maanden kan ik nergens vinden. Weet iemand toevallig waar deze te koop zijn of mag ik die van 8 maanden al geven? Wat geven jullie je kindje bij het drinken? Nu heb ik een keer een koekje en een keer een soepstengel gegeven maar hij snapt het principe van het afbijten en opeten niet helemaal. Hij stopt het in zijn mond, bijt er op (hij heeft al 2 tandjes dus hij heeft die dingen snel doormidden) en spuugt ze vervolgens uit en eet het niet op. Nu heb ik al twee keer de stengel in kleine stukjes gekruimeld en deze in zijn mond gestopt. Dan eet hij het wel maar het duurt allemaal wel heel erg lang dan en het wordt echt een zooitje. Hebben jullie tips over hoe hij dit zelf kan leren eten? Of komt dit vanzelf en dan tot die tijd gewoon stukjes in zijn mond stoppen? Hetzelfde gebeurd trouwens ook met korstjes brood. Groetjes!
dat zelf eten is een kwestie van oefenen en dat wordt idd even een zootje. Toen mijn meisje een half jaar was waren die bambix rijstewafeltjes vanaf 6 maanden. En toen zij een maand of 8/9 was hebben ze dat opgeschroefd naar 8 maanden. Maar ik zou gerust een rijstewafel durven geven hoor of een soepstengel, dat wordt al snel zacht of een liga 2e stap.
Ik vind je zoontje ook nog wel erg jong om zulke dingen te eten. Mijn ventje snapte dat happen pas met een maand of 10! Ik gaf hem toen (+/- 7 mnd) 's ochtends geen tussendoortje (hij sliep toch) en 's middags fruit. Maar goed, je mannetje mag het wel, maar het kan best even duren voor hij in de gaten heeft hoe het moet! Verder gewoon blijven oefenen. Succes! En die rijstwafeltjes mag hij heus wel hoor!
Een rijstwafel is een rijstwafel en is zeker geschikt vanaf 6 maanden. Omdat Bambix babyvoeding maakt, moeten ze er een of andere claim op zetten. Ik geef ongezouten rijstwafels uit de biowinkel en daar staat echt geen leeftijdsaanduiding op. Een soepstengel en liga bevat veel zetmeel en wordt daardoor erg plakkerig in de mond in tegenstelling tot een (volkoren)broodkorst of rijstwafel. Niet in zijn mond doen, maar zelf laten doen, dat is veel veiliger en prettiger! Als hij er nog geen raad mee weet, gewoon stoppen, want dan is hij er nog niet aan toe, komt vanzelf!
Tja ik vind ook dat hij ineens erg veel krijgt, maar hij vindt het erg lekker en vooral ook erg interessant om te "happen." Het is nu zelfs zo erg dat als er een boterham op de tafel ligt en hij deze ziet, hij gigantisch zit te smakken. Ik dacht vorige week ik probeer het gewoon eens (fruit en groente gingen al een hele tijd goed en op het CB hadden ze gezegd dat we brood mochten gaan geven) en het ging dus meteen goed. Hij kreeg nog 4 flessen maar omdat hij en zijn fruit en groente goed eet, en ook het brood redelijk goed begint te eten kreeg hij gewoon teveel binnen (kon je ook merken omdat hij zijn flessen niet meer leeg maakte). Dus nu hebben we er een fles vanaf gehaald maar heeft hij rond 3/4 uur wel echt trek. Vandaag een liga geprobeerd en dit was een groot succes! Bij deze snapte hij wel hoe hij er stukjes vanaf kon sabbelen en op kon eten. Nu alleen nog zorgen dat hij het drinken lekker gaat vinden en dan komt het vast goed. Bedankt voor jullie antwoorden!