Diarree en spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Even een vraagje: mijn zoontje is gister 1 jaar geworden. Nu een dag later spugen en diarree. Verder geen koorts en je merkt ook niks aan hem. Hij heeft goede eetlust en is vrolijk.

Nu heeft ie wel zo'n meptaartje gehad. Weet niet precies hoeveel hij ervan op heeft maar zou het mogelijk zijn dat dat hem dwars zit ofzo? Of kan dat niet een dag later?

Daarbij heb ik emetfobie. Oftewel ik ben panisch voor spugen. Ik ben nu ook behoorlijk van slag. ( ik weet het klinkt stom ) maar in hoeverre is zoies besmettelijk?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het kan zijn dat het taartje (en misschien het andere lekkers) teveel was voor hem of verkeerd is gevallen, het kan ook zijn dat hij nu 'gewoon' een buikgriepje heeft.
    In dat eerste geval is het niet besmettelijk, een buikgriep kan wel besmettelijk zijn. Goed je handen wassen na het verschonen, contact in de vorm van kusjes e.d. zoveel mogelijk proberen te vermijden en meer kan je eigenlijk niet om het te voorkomen voor jezelf, je moet hem toch ook verzorgen en hij wil juist op zulke momenten waarschijnlijk graag z'n moeder hebben.
    Hoop dat het meevalt, je zoontje snel opknapt en jij nergens last van krijgt.

3. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja de nacht is gelukkig heel goed gegaan! Alleen vanmorgen nog wat diarree. Verder is hij lekker zichzelf eet en drinkt erg goed. Hoop dat het nu over is!

Vero0504 en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik had twee weken geleden buikgriep met spugen te pakken. Laatste wat me lukte was eten en drinken was ook een drama een aantal dagen dus ik gok zo dat de taart wat te zwaar gevallen is. Ik gok dat je een slagroomtaartje te pakken had, slagroom is best vet en bevat veel lactose. Darmpjes kunnen daar soms best van slag van raken, met name vanwege t vet, gezien t brave eten wat de ukkies normaliter krijgen. Hier is lactose in elk geval al een vraagteken (we hebben t idee dat ze een intolerantie heeft, bij grote hoeveelheden is ze niet zo happy en blijft altijd wat lichte uitslag houden maar dat kan van alles zijn) dus kreeg ze cake met dr verjaardag, beetje saai maar goed.

Deel Deze Pagina