8 maanden en wil geen fles meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minniemo, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Hallo allemaal,
    Mijn dochtertje is nu 8 maanden en wil ineens absoluut geen melk meer! Flesje wegslaan, huilen, gezicht wegdraaiden enz.. Ze krijgt nu sinds een paar weken pap met een lepel sochtends en dat gaat gelukkig goed. Melk in haar rietjesbeker gedaan, werkte niet. In een open beker gaat alles er naast en is ze ook snel klaar mee. Het is net alsof ze er helemaal klaar mee is..

Dit is nu haar schema:
    8.00/8.30 uur bordje pap (180cc fles + pap)
    10.30 fruit + thee
    12.00 boterham + fles 90cc
    15.30/16.00 uur fruit/soepstengel + water
    17.30 groente met Griekse yoghurt en water
    20.00 uur fles 150cc

Dit schema hebben we nu een paar weken en toen dronk ze de flessen nog prima! Ze dronk ze steeds slechter maar nu dis helemaal niet meer. Alleen de pap eet ze meestal bijna helemaal op. De fles van 12.00 en 20.00 kan ik dus net zo goed niet geven, want die giet ik dus elke keer door de gootsteen.. Sinds een week drinkt ze nu gelukkig wel uit een rietjesbeker, daarvoor ook niet. Heb niet het idee dat ze te weinig eet, maar maak me meer druk om de hoeveelheid melk(producten) die ze binnen moet krijgen. Iemand hier ervaring mee? Wat is normaal op deze leeftijd?

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wanneer je de melk in de rietjes beker doet dan? Misschien wil ze wel gewoon nu die.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik zie net dat je dat al hebt geprobeerd. Ja hier nog 2 flessen en in de ochtend half pap in fles en bordje. Lijkt mij wel weinig. Misschien minder water?

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter weigerde ook haar melk vanaf 7 maanden. Ze heeft een tijdje 's ochtends en 's middags pap gekregen en 's avonds voor het slapen yoghurt. Meer kreeg ik er ook echt niet in, heb veel geprobeerd maar uiteindelijk de moed opgegeven. Rond de 9/10 maanden begon ze weer melk uit haar rietjes beker te drinken

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter wilt ook al een maand geen flessen meer.
    Sinds 2 weken bied ik het ook niet meer aan, ze drinkt het toch niet.
    Nu krijgt ze sindsdien alleen smorgens nog der bordje Bambix met opvolgmelk en de rest van de dag fruit, brood en avondeten. Smiddags heeft ze wel honger rond 3 uur maar een fles weigerd ze dus krijgt ze nog een keertje fruit of iets dergelijks.

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Bij onze oudste exact hetzelfde verhaal. Opgelost door sochtends pap, smiddags een rietjesbeker melk en savonds grieks yoghurt te geven.

7. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Bedankt!
    Sochtends krijgt ze dus een bordje pap met opvolgmelk en savonds Griekse yoghurt. Vervangt die Griekse yoghurt dan miss ook de fles? Dacht dat 300-500ml aan melk(producten) nu belangrijk zijn. Hier komt ze niet aan. Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk gewone melk? Uit de rietjesbeker heb ik het ook geprobeerd maar hier drinkt ze alleen water en thee uit.

8. gritje

gritje Lid

29 apr 2012
    75
    0
    6
    Verkoopmedewerkster
    Buurt van Eindhoven
    Hier ook precies hetzelfde rond 8 maanden. Ik maakte er altijd maar pap van als hij na 30cc niet meer wilde, dat at hij dan wel. Was ook de tijd dat zn tandjes doorkwamen. Inmiddels bijna 11 maanden en krijgt morgens pap en s avonds pap. Met de boterham krijg hij een flesje. En tussendoor water, thee of diksap. Hij heeft koemelkallergie dus yoghurt ofzo kan ik niet geven. Uiteindelijk is hij zijn flesjes wel weer goed gaan drinken. Hier was het dus een fase.

9. gritje

gritje Lid

29 apr 2012
    75
    0
    6
    Verkoopmedewerkster
    Buurt van Eindhoven
    Hier ook precies hetzelfde rond 8 maanden. Ik maakte er altijd maar pap van als hij na 30cc niet meer wilde, dat at hij dan wel. Was ook de tijd dat zn tandjes doorkwamen. Inmiddels bijna 11 maanden en krijgt morgens pap en s avonds pap. Met de boterham krijg hij een flesje. En tussendoor water, thee of diksap. Hij heeft koemelkallergie dus yoghurt ofzo kan ik niet geven. Uiteindelijk is hij zijn flesjes wel weer goed gaan drinken. Hier was het dus een fase.

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Heb je een grotere speen op de fles geprobeerd?

11. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook met 9 maanden gehad. We zijn toen overgestapt op pap 's ochtends en 's avonds een toetje. Mijn dochter wilde helemaal niks meer drinken dus dat was nog een heel gedoe. Ze hebben geloof ik 300 ml zuivel nodig, dus dat mag ook een toetje zijn.

Gewone melk wordt aangeraden vanaf 1 jaar geloof ik. Wij hebben nog een tijdje ingewikkeld gedaan door broodstukjes in de melk te dopen en dat te voeren. Zo kreeg ze toch wat extra zuivel binnen. Nu (ze is nu 1,5) haalt ze het ook niet altijd die 300 ml. Drinken blijft lastig, maar ze is gewoon gezond en eet veel groente en fruit. Daar zit ook vocht in. En 's avonds drinkt ze vaak ook nog heel wat uit bad. Hihi.

Je kunt ook proberen om pap wat dunner te maken en dat uit de rietjesbeker laten drinken. Dat deden wij altijd, want mijn dochter vindt rustig van een lepeltje eten niet zo leuk.

Het was bij ons geen fase. Ze heeft daarna echt nooit meer een flesje gewild. Het is in het begin even zoeken naar wat wel werkt, maar het komt wel weer goed. Ik heb toen ook contact gehad met het cb en die hebben mij ook nog nuttige tips gegeven. Daar heb ik toen best veel aan gehad. Want ik was na een paar dagen met bijna geen drinken wel heel bezorgd geworden.

12. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Bedankt voor de reacties! Ik lees dat er meer mama's met dit probleem zitten.
    De fles na de boterham heb ik er nu af gehaald, deze dronk ze echt niet. De fles rond 20 uur als we d'r wakker maken, gaat nu sinds een week iets beter maar meer als 100cc krijgen we er niet in. Papfles wil ze helemaal niet, grotere speen geprobeerd maar verslikt ze zich en is ze er gelijk klaar mee. Als ontbijt krijgt ze een bordje pap, gaat goed, 3/4 eet ze op. In avond ga ik dit niet proberen, dan is ze echt te moe!

Contact met cb gehad, maar maak me geen zorgen. Waarschijnlijk heeft ze genoeg aan haar groente, fruit, brood en yoghurt. Ik heb geen zin om de strijd aan te gaan. Ze is tevreden en groeit volgens mij prima! Ti's en blijft een klein meisje, maar dat heeft ze van d'r moeder! ;) Ga volgende maar weer is naar het meet en weeg uurtje.

Deel Deze Pagina