wat is een gemiddelde leeftijd dat ze uit een beker drinken ipv een fles? Hij is nu 1 jaar en drinkt nog 4 flessen neocate (ivm veel allergie krijgt hij nog steeds 4 flessen). Deze drinkt hij uit de fles. Hij drinkt wel wat slokjes water uit een tuitbeker van avant, maar dat zijn echt slokjes. Wanneer schaf je de fles af? Kan me voorstellen dat je dan de melk in een beker aanbiedt, maar dan drinkt hij veel minder dan uit de fles. En het zit er voorlopig nog niet aan dat zijn fles vervangen wordt door een ander sapje.
Je kunt nu al oefenen met een beker, je kunt er ook voor kiezen een tussenstap te maken dmv een tuitbeker of rietjesbeker (laatste schijnt beter te zijn voor de mondspieren). Mijn dochtertje wilde ook heel lang alleen maar spelen met een gewone beker of glas, maar uit de rietjesbeker drinkt ze al vanaf 6 maanden heel erg goed. We zijn nu net (ze is nu anderhalf) aan het overstappen naar een gewoon glas - ze is er nu aan toe en drinkt er goed uit, maar tot voorkort dronk ze altijd uit haar rietjesbeker.
mijn zootnje is vanaf 12,5 mnd van fles +melk af...lustte ie ineens niet mee,r en fles vond ie al niks...drinkt wel al heel lang uit een rietjesbeker...maar kan me voorstellen dat melk dara in vies gaat worden en moeilijk met schoonmaken.. ik geef wel melk+diksap of soms wat yoki...dit doe ik in een normale beker met een wegwerprietje...zo dirntk ie altijd wle een glas leeg.. voor onderweg heb ik dus altijd zo'n rietjesbeker bij me, maar hij dirnkt nu sinds een week ofzo ook ehct goed uit een normale beker, ik blijf er nog wel bij, maar in principe gata het nu helemala zonder morsen
Carmen wil niks van iets anders als haar fles weten, maar wat wij drinken vind ze interessant (doe ik er bijv diksap in. Dus doe ik t in een gewone beker en dan drinkt ze kleine slokjes. :s
Met neocate en andere sterke dieetvoedingen ligt het toch een beetje anders. Het ruikt niet erg aantrekkelijk, en als het in een fles zit ruiken ze daar minder van dan wanneer het in een beker zit, waardoor ze het kunnen gaan weigeren. Ik zou de neocate lekker in de fles laten zitten en ander drinken in een beker aanbieden.
Dit wou ik je ook adviseren. Blijf melk nog even uit de fles geven, en al het andere uit een gewone beker of een rietjesbeker
ohja das waar ook, dat stinkt echt!! mn nichtje gaf het haar zoontje altijd met schepje rijstebloem vanille, omdat hij het dus niet ehct meer lustte toen hij ouder werd!
Dankje voor de reacties. Hij drinkt nu dus ook melk uit de fles en water uit de tuitbeker. Alleen is dat zo weinig dat het niet echt ipv de fles komt. Dacht dat t misschien slecht voor zijn mondontwikkeling was als hij te lang de fles bleef gebruiken
daniel kreeg toen hij zo rond de 6maanden was tijdens het eten drinken uit een gewone beker en dan als hij ging slapen nog een fles melk zodat hij toch aan zn vocht kwam, rond 8maanden bekertje drinken als wij ook gingen drinken + tuitbeker voor onder het spelen, met 12maanden dronk hij overdag alles uit gewone beker, savonds op bed nog 1 fles melk die er met 15maanden ook af was.
Hier gaven we melk altijd uit een flesje. Ander drinken kreeg (en krijgt) hij uit een tuitbeker of gewone beker. Finn was 1,5 toen hij een beetje goed uit een gewone beker ging drinken. Tuitbeker al met eenmaand of 7.
Hier ook vanaf 11 maanden meer uit tuitbeker... Het is wel een gekke meid, want: - in de fles hoort melk, iets anders drinkt ze er niet uit! - in de tuitbeker hoort water, bij sap drinkt ze het niet! - in een gewone beker met of zonder rietje hoort sap! Tja, prima hoor... De melk mag overigens wel in de tuitbeker, dus dat scheelt. Dan drinkt ze het ook helemaal leeg. Denk dat het extra drinken bij jou nog zo weinig is, omdat hij natuurlijk nog 4 flessen krijgt. Hier werd dat steeds meer (water etc) toen er nog maar 2 'flessen' overbleven... Hij heeft dan natuurlijk niet echt dorst tussendoor en krijgt voldoende vocht binnen met die 4 flessen. Ben het eens met voorgaande reacties: blijf de melk lekker uit de fles geven (zeker als het niet zo lekker ruikt!) en al het andere drinken uit een tuitbeker/rietjesbeker/gewone beker... Het is even uitproberen wat het beste bij je kindje pas op dit moment!