8 maanden ineens weer nachtvoeding??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door holagirl, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    hallo, ons zoontje is 8 maanden en sliep net sinds een kleine 3weken goed door. Nu komt hij snachts ineens weer voor voeding. Het is echt krijsen! Na de fles (die hij volledig opdrinkt) valt hij direct weer in slaap. We hebbe het met speen enz geprobeerd maar hij heeft echt honger. Zijn eetschema: 6:00-7:00 180cc of 210cc 10:00 fruithap 12:00 boterham 15:00 koekje+sap 17:00 half potje+yoghurt 19:30 fles 180cc+rijstebloem nu doe ik 1,5 boterham en om 15:00 flesje van 120cc in de hoop dat 'ie dan minder honger heeft! Maar dit heeft tot zover niet geholpen... Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen, wat ik kan doen of enige herkenning?? Was zo blij dat'ie na 8mnd doorsliep maar nu beginnen we weer....

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben gewoon even nieuwsgierig hoor, maar waarom een half potje en niet een hele? Vervelend hè, als je nachtrust zo 'verbroken' wordt. Zit er zelf ook een beetje mee maar de mijne is al iets ouder. Ik lees hier dus even mee.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Kan heel goed een sprong zijn hoor.
    Lekker aan toegeven, hij heeft blijkbaar honger en je kan hem nou eenmaal geen honger laten lijden.

Hier waren we zo rond de maand of vijf/zes van de nachtvoeding af. Maar tijdens de sprongen had hij toch echt weer trek in een fles 's nachts. Ik heb 'm altijd gegeven, want ik wist ook wel dat ie daarna weer verder sliep. Meestal met een week of anderhalf/twee was het weer over en sliep hij hele nachten door.

Sinds zijn 1e verjaardag is ie nooit meer voor een fles gekomen 's nachts.

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    lees ff mee zit met hetzelfde rond die tijd en nu weer met bijna 10 maand

5. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    nou in ieder geval van te lezen dat er meer kindjes zijn...(vervelend voor de mama's) hoop dat er mensen zijn met tips of ervaringen!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Weet je zeker dat het aan het eten ligt? Krijgt hij geen tandjes of gaat hij (eng) dromen?
    Mijn zoontje is pas 6mnd, maar slaapt ook altijd door. Nu hij tandjes krijgt (heeft er inmiddels 2) wordt hij soms krijsend wakker. Dit vanwege de pijn die hij dan even heeft. Omdat er dan wel al veel tijd tussen het moment dat hij van de pijn wakker wordt en zijn laatste fles (20.00) zit wil hij dan wel wat eten. Valt na de fles weer in slaap terwijl ik bij mijn zoontje zeker weet dat hij niet van de honger wakker wordt (dan huilt hij heel anders).

Maar zoals iemand anders al vroeg, waarom geef je een half potje ipv een hele? Als je kindje het op kan mag hij een heel potje hebben, misschien dat dit al scheelt. Je kan trouwens tot max. 800cc opvolgmelk gaan, dus je kan ook toegeven aan zijn hongergevoel als het idd honger is.

Deel Deze Pagina