6 weken ná de bevalling..alleen een gesprek, hoort dat?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vlinder1981, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hallo,

Mijn zoon is nu ruim 6 maanden maar nu er net een aantal vriendinnen van mij bevallen zijn heb ik tóch nog een vraag over de nacontrole...hoor nu weer zoveel verschillende verhalen!!

Mijn zoon is geboren met de vacuumpomp en ik kreeg een flinke knip.

6 weken op nacontrole heb ik alleen een gesprek gehad..met daarbij de vraag: "alles goed genezen en voelt u zich goed??"

Nu schijn je wel degelijk "van onder" nog gecontroleerd te moeten worden op kanteling baarmoeder, de stand van de baarmoeder en baarmoedermond?

Wie weet dit? Anders moet ik alsnog een check-up doen met het oog op onze wens ons gezin hopelijk nog een keer te mogen uitbreiden (ooit).

Alvast bedankt.

Groetjes,
    Vlinder1981

2. stella84

stella84 Actief lid

8 jan 2011
    169
    0
    0
    Onze zoon is ook met de vacuümpomp gehaald en ik heb ook een knip gehad. Ben met zes weken wel degelijk gecheckt door de gyn. Volgens mij is dat gebruikelijk..? Toch eens navragen misschien...

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou hier helemaal niks..

Hebbna 6 weken zelf gebeld om tw vragen of er nog een controle moest..
    Maar als ik me goed voelde ofzo hoefde dat niet

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    tja hier was het een gesprekje van 2 min echt slecht hoor want ik voelde me niet goed ze keken niet eens..

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier wel controle gehad bij de vk maar dit kwam ook omdat ik last had van een paar hechtingen die ze er uit gehaald hebben.

Overigens een 'normale' bevalling gehad alleen iets gescheurd waar hechtingen in gegaan zijn.

Ik zou het anders gewoon navragen. Aan de reacties te lezen is het niet bij iedere vk of gyn gebruikelijk.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier bij de vk een gesprekje + controle bloeddruk en hb. Maar ik liep ook nog bij de gyn, en die controleerde de knip wel. Ook is er nog een echo gemaakt door de gyn om mijn baarmoeder te controleren, maar dat deden ze vooral vanwege een infectie en is dus niet standaard. Ik loop nu nog steeds bij de gyn, vind dat zelf wel een prettig idee om af en toe op controle te gaan tot het écht volledig genezen is. (Mijn knip is grotendeels opengegaan door een infectie, daardoor heb ik ook langer controles dan normaal, aangezien de genezing ook érg lang duurt.)

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hahaha hier door de vk een telefonsche navraag bij mn man, ik was niet eens thuis! Had wel na co gyn gelukkig ivm met een totaal ruptuur graad 4.

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier bij de VK een geprekje, bloeddruk, gewicht, hb test en dochter showen :)
    (normale bevalling, 2 kleine hechtinkjes)

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Hier een ks, nacontrole vk, alleen als ik zelf behoefte aan had, (had ik niet) en de gyn, 5 minuten gesprek, even naar de wond gekeken, (weet ik niet eens zeker) en toen stond ik weer buiten... vind het wel prima, geen gemormel aan mijn lijf :)

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier een knip gehad, en na 6 weken ook geen kijkje van onderen gehad. Ze vroeg of het goed ging, en toen mocht ik weer weg.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm ik had bij de eerste ook een knip gehad en werd met de 6 weken ook niet gecontroleerd...maar bij de 2de een keizersnede en toen kreeg ik een echo en al hhahaha...ach...als je het fijn vind voor controle dna bel je toch nog eens om te laten doen.

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik ben ook bevallen met een knip en heb 6 weken na de bevalling een controle bij de gyn gehad met meten van bloeddruk, gewicht idd een controle "van onderen". :)

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    jeetje, ignorence is a bless!! ben blij dat ik niet van te voren wist dat dat allemaal kon gebeuren! Denk dat ik me behoorlijk druk gemaakt zou hebben!! Hier hélémaal niets! aleen dus de wond van mijn ks....snap het ook niet zo goed, na 6 weken kun je toch wel zeggen of het goed gaat of niet (zonder testen bedoel ik)?? en hechtingen heb je last van, of niet. En zo wel dan voel je dat zelf wel lijkt me...;)

14. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad 6 weken na bevallen wel controle van onderen met eendenbek (bah!). Controle van de baarmoeder, de knip, etc. Ze hebben ook gelijk een uitstrijkje gemaakt (ben 26, maar omdat ze toch bezig waren hebben ze dat gelijk gedaan).

Onze zoon is ook geboren met de vacuum.

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier tijdens de nacontrole bij de gyn alleen een gesprek gehad, en ook over anticonceptie. Heb toen een afspraak gemaakt om 2 weken later een mirena te laten plaatsen, dus toen had ik em alsnog tussen m'n benen zitten..

16. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik vond het ook vreemd. Ben 7 wk te vroeg bevallen, snelle bevalling. De placenta scheurde en is opgelost in OK. Na de bevalling is er bij mij nooit meer gekeken van onderen...? Ze voelden in 't ziekenhuis wel dagelijks of de baarmoeder goed kromp en meetten mijn bloeddruk. Maar van onderen is nooit meer gekeken, direct na de bevalling niet. en het gesprek na 6 wk was, net als voorgangers zeggen, vooral ''hoe voel je je'?'' ''heb je al weer gemeenschap gehad en hoe ging dat?'' en inlichting over anticonceptie. Aangezien ik nergens last van heb vond ik dat wel prima. Maar ik heb ook een paar hechtingen gehad en vond het ook wat vreemd dat ze er nooit naar gekeken hebben....

17. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    bij de gyn beide keren controle.
    Eerste wel een knip tweede niets.
    Maar beide keren zowel uitwenig als met inwendige echo een check up gehad.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wordt meestal niet standaard gedaan. Hier had ik veel last van m'n knip dus wel even laten kijken. Maar als ik had aangegeven dat het goed ging of bijv. als gemeenschap weer goed gaat, dan hoeft er niet gekeken te worden.

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heb ook alleen een gesprek gehad maar wel met de vraag of ze even moet kijken.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier geen gesprek of controle gehad. Maar dan ook alleen een paar hechtingen bij de 1e. Ook in kraamtijd ed niet gekeken..

Deel Deze Pagina