Hoi meiden, Ik heb even een vraagje. Ik ben in mei (7 maanden geleden) bevallen van een gezonde zoon. Ben tijden mijn zwangerschap 21 kg aangekomen. Van 68 kg naar 89 kg was best wel schokkend. Maar later bleek dat ik veel vruchtwater had. Tot 7 kg is alles binnen 3 weken afgegaan. Dus 7 kg was echt mijn eigen vet haha . Ik heb hele zomer netjes gegeten en toen ging er nog eens 2,5af. Maar die laatste 4,5 kg wil er niet af. Nu let ik in december maand niet meer zo op mijn eten dus ben waarschijnlijk weer iets aangekomen. Maar omdat ik vind dat ik alleen maar op mijn buik ben aangekomen ben ik bang dat ik zwanger ben. We zijn erg voorzichtig dus het zou niet moeten kunnen. Maar stel je voor .. Zelf een collega zei tegen mij, ben jij nou weer zwanger of ben je aangekomen. Ik heb 2 maanden geleden ook al een zwangerschapstest gedaan omdat ik ban gwas dat ik zwanger zou zijn, maar die was negatief. Mijn vraag is nu; omdat tijdens de zwangerschap je buikspieren zo uitgerekt zijn geweest, klopt dat dan als je iets aankomt dat je het snelst op je buik ziet? Wil kan mij geruststellen ? Alvast bedankt! Liefs E.
Je buik wordt ook nooit meer normaal he, of je daar nu echt alleen aankomt weet ik niet, maar aangezien je er erg mee bezig bent kan dat ook iets zijn dat jij denkt maar niet per se waar is Test doen is het enige, maar als jullie voorzichtig zijn denk ik van niet.
Ik weet niet of als je aankomt dat je dat het snelste op je buik ziet, waar je vet opslaat is vooral genetisch bepaald. Maar dat je buik vlugger 'uitzet' dat heb ik zeker ook. Ik ben best mager (om het zo maar even te noemen en heb een platte buik, maar zo gauw mijn darmen een beetje rommelen of wat ook zie ik er (naakt dan) meteen zwanger uit. Het rekt gewoon allemaal wat makkelijker uit daar.
Enige zekerheid is inderdaad een zwangerschapstest te doen. Ben je misschien ook net gestopt met het geven van BV? Dat is bij nl het "recept" om zomaar ineens weer een aantal kilo's te groeien Ik was na de tweede met een week of 2 weer helemaal op gewicht (okay was ook maar 10 kilo gegroeid) met ongeveer 12 weken gestopt met BV geven +4 kilo En nu..... nu zit ik zelfs op een gewicht van +8 tov mn normale gewicht
Bedankt voor jullie reacties, ik weet ergens bijna zeker dat ik niet zwanger ben. Maar stel je voor dat je het niet weet en van ene op de andere dag moet bevallen. (lees je alleen maar in de kranten) Maar ik ga vanavond voor de zekerheid een test doen. En het klopt ook idd, na het eten lijkt mijn buik ook stuk dikker. Nog maals bedankt!
Ja, je weet het niet. Maar voorzichtig doen..? Zonder een voorbehoedsmiddel geeft dat natuurlijk nooit een garantie. Ik ben wel heel benieuwd: heb je al een testje gedaan?
Net getest, en niet zwanger! Dan ben ik gewoon iets aangekomen.... Ach ja, in januari gaan we weer beginnen met lijnen
Ik moest ook wel even lachen om "voorzichtig doen" Mijn buik wordt ook niet meer wat het geweest is, zet idd snel uit.